Hallo mama's Ik heb eens zitten denken he. als je net bevallen bent heb je geen zin in hordes visite in je huis, en al helemaal niet op de momenten dat je moe bent. Ik zat me af te vragen of er een bepaald moment op de dag is geweest waarop jullie je het meest fit hebben gevoeld. En hoe zijn jullie omgegaan met visite die je liever later wilde hebben. Ik moet er niet aan denken om in de eerste week de hele familie (30 man) over de vloer te krijgen. en dan heb ik het alleen nog maar over 1ste graads familie. Is het een idee om gewoon van te voren al aan te geven dat je bijvoorbeeld je ouders wel direct wilt zien en de rest een paar dagen later komt.....? vind het zo moeilijk dit.
Ik stuur bewust de geboortekaartjes pas na 1 week, en mochten ze het via via horen, dan verwacht ik toch dat ze bellen voordat ze willen komen, dan zeg ik gewoon dat ik de eerste week geen drukte om me heen wil.
Hoi Angela, Mijn vriendin is net bevallen en ze geeft binnenkort een babyparty voor de familie (ooms en tantes) en een babyborrel voor het voetbalelftal van haar man. Op deze manier heb je veel visite in 1 keer. Mijn vriend en ik zitten er ook aan te denken om een babyparty te geven voor de familie (wij hebben allebei veel ooms en tantes) Groetjes Senna
Dat is de rede waarom bezoek bij ons eerst moet bellen. Dan kun je aangeven wanneer je iemand wilt zien. Dat is niet vreemd want geen ene kraamvrouw wil hordes visite gelijk hoor! Endaarom ook de rusttijden op het kaartje, zodat je iig lekker s middags en s avonds kunt uitrusten en gezellig met je gezinnetje zijn zonder bezoek. En afspreken dat je visite niet langer dan een uur blijft en niet meer dan bijvoorbeeld 4 0f 6 personen tegelijk. JIJ BENT DE BAAS!
hoi sandra en senna, ja die kaartjes hadden wij ook al aan zitten denken. maar kijk ik alleen al heb 4 broers en zussen, allemaal met aanhang en nog twee kinderen, dat maakt mijn directe familie al 12 personen groot die natuurlijk diect langskomen want hun zus is bevallen. mijn vriend heeft twee zussen, beiden met aanhang en beiden twee kinderen, dat maakt die familie al 10 man groot. dat is al 22 mensen die het natuurlijk direct weten als ik bevallen ben. en dan heb ik mijn ooms en tantes nog niet eens meegrekend.... Wordt al moe als ik eraan denk. En op een of andere manier voel ik me lullig als ik tegen hun zeg dat ze later mogen komen. Kijk tegen de stap en voetbal vrienden van ons zeggen we wel van joh kom wat later, maar tegen 1ste graads familie. Hoe lief ik ze ook vindt, eigenlijk wil ik de eerst paar dagen alleen zijn met mijn vriend en ons kindje maarjah
ja dat is ook zo judith, en welk moment van de dag ben je nou zo fit dat je je visite zou kunnen ontvangen? is dat over het algemeen hetzelfde of verschilt dat per persoon?
Gelukkig heb ik daar niet over na hoeven denken. Mijn zoon is 5 weken te vroeg geboren en heeft 2 weken in het ziekenhuis gelegen. Wat ik wel vervelend vond is dat mensen dan nog een hele lange tijd nadat je thuis bent langs komen en dat is ook niet altijd prettig.
Ik zou toch gewoon tegen ze zeggen dat je liever de eerste dagen niet teveel visite wilt ontvangen ( bij mij komen er zowieso MAX. 4 tegelijk de deur in), ze zullen toch zeker wel begrijpen dat het voor jullie en jullie kindje belangrijk is om van elkaar te kunnen genieten, aan elkaar te wennen, bij te komen van de bevalling en evt borstvoeding op gang te laten komen. Ik denk dat het belangrijk is om niks tegen je zin te doen, later zou je er spijt van krijgen, en daarvoor is het krijgen van 1 kindje in mijn ogen een veel te belangrijke en unieke gebeurtenis in je leven..
Ik moet zeggen ik vind zelf 4 ook een prima aantal. en inderdaad ik ga gewoon van te voren al af en toe door laten schemeren dat ik geen drukte wil. misschien dat ze er dan bij nadenken als het zover is. blijft een moeilijk onderwerp dit.
De eerste week dat mijn dochter er was hebben we het nog rustig aan kunnen doen. We hebben alleen 's ochtends tussen 10 en 11 ongeveer 3 man gehad, en 's middags tussen 3 en 4 zelfde. Uurtje vind ik zelf lang zat. De tweede week stond volgeplanned maar ons meisje werdt opgenomen. In het ziekenhuis is alleen echt naaste familie geweest. En de derde week hebben we ook alleen maar naaste familie gehad, ook al was ons meisje gelukkig al thuis. We wilden rust voor ons grietje en dat had ze ook nodig. Daarna is alles weer op gang gekomen, en toen ze een half jaar was kwamen ze nog. Dat vond ik wel een beetje te gek. Maar om echt antwoord op jouw vraag te geven: Ik voelde mij 's ochtends het beste. Toen had ik dus het meeste energie. Ouders en zussen+aanhang zijn dezelfde dag nog geweest, maar wij hebben niet zo heel veel! Doe het alsjeblieft op je eigen manier! Het is JOUW kraamtijd! Geniet van je gezin!
ik lag gewoon lekker boven in mijn bed. Als er visite kwam werd die beneden verzorgd door de kraamverzorgster. En dan met max 4 personen even naar boven kindje kijken. Als je zelf in bed ligt/zit gaan de mensen veel sneller weer weg.
de eerste 2 dagen kunnen de onze ouders en broers en zussen, onze oma´s. en dan wil ik graag 2 dagen rust. en dan kan de rest van de familie komen. want het word een hele drukke bedoeling met gescheidde ouders + aanhang, ouders die uit een gezin van 5 of 8 komen. en neven en de nichten haha. ik schrijf de geboortenkaartjes dat we graag een telefoontje willen krijgen als ze langs kunnen komen. en IK plan ze in... :O klink ik nu een beetje egoistisch :S
ik denk dat dus ook dat ik dan egoistisch ben. maar mijn vriend zegt ook dat we het moeetn doen op onze manier. een voordeel zijn zussen en een van mijn zussen is al moeder. dus die weten waarschijnlijk uit hun eigen kraamtijd dat ze niet te lang moeten blijven. hij zegt ook we schrijven gewoon op het kaartje eerst bellen en alleen bezoek op bepaalde tijden. dan noemen ze me maar egoistisch, het is tenslotte ONS kindje toch ze kunnen de kleine daarna nog genoeg zien. Ik schrijf dit wel stoer op hoor, maar ben heel bang voor negatieve reacties........
goh, ik ken dat gevoel wel een beetje. ik wil voorkomen dat ik niet mensen teleurstel.. maar wat jij al zegt het is ´ons kindje´... en precies het is niet dat ze het kindje nooit te zien krijgen :s tog?
aha, ingewikkeld wonen voor mij hahah.. ik weet nooit de weg daarzo haha ik verdwaal in mijn eigen stad hihih
Bij mijn zoontje was ik nogal overrompeld door al het bezoek dat langskwam in het ziekenhuis. Vooral de opa's en oma's gunden ons nauwelijks rust. Dat ga ik straks anders aanpakken. De eerste week na de geboorte van de baby wil ik niemand zien, pas daarna mag iedereen ons kindje komen bewonderen.