mag ik dit eten???

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door rachelle, 26 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rachelle

rachelle Lid

4 jul 2006
    65
    0
    0
    hallo allemaal,
    ik heb ontzettende trek in een zacht gekookt eitje met een croissantje erbij, nu heb ik geloof ik ooit ergens iets gelezen over het eigeel, is dit niet goed voor het ongeboren kind? anders ga ik nu nog een zacht gekookt eitje nuttigen!! hopelijk weet iemand hier meer over...

gr. rachelle

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nee, mag niet. Alleen doorbakken ei. Geen rauwe kaas, rauw vlees of rauw ei.

3. fee

fee Lid

12 aug 2006
    63
    0
    0
    Hallo
    Volgens mij is het het beste als je je eitje hard kookt.
    Anders kan je last krijgen van een salmonella bacterie.

Ik ken je probleem ben zelf ook gek op zacht gekookte eieren.
    Maar die kun je beter effe laten staan naar mijn weten/
    Groetjes Fee

4. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    ik heb gehoord dat je beter geen zacht gekookt eitje kan eten en ook geen gebakken ei ivm kans op salmonella. groetjes monique

5. rachelle

rachelle Lid

4 jul 2006
    65
    0
    0
    oke dank je wel allebei! is een hard ei wel oke of kan ik dat beter ook laten??
    gr. rachelle

6. Monique79

Monique79 Actief lid

19 okt 2005
    299
    0
    0
    verpleegkundige
    zuid- limburg
    hard gekookt kan wel. en een ommelet ook

7. rachelle

rachelle Lid

4 jul 2006
    65
    0
    0
    dank je!! ga meteen een ei koken mmmmm (al was ik echt ingesteld op een zacht gekookt ei ;) ) maar ach je moet er iets voor over hebben hè!
    gr. rachelle

8. natascha25

natascha25 Bekend lid

1 nov 2005
    732
    0
    0
    ik heb heel mijn zwangerschap lekker uitsmijters gegeten. Met lekker veel eierdooiers. De kans op samonella is net zo groot als dat je het normaal eet en je kindje kan er niets van oplopen. Het s alleen lasig voor jzelf omdat je darmen wat overstuur raken. Voorkomen is beter dan genezen. Maar in mayonaise zitten ook rauwe eieren in ijs kan dit ook verwerkt zitten. En zo zullen er meer gerechten zijn. Zacht eitje moet wel kunnen vin ik. Althans ik eet ze graag.

9. Assepoester

Assepoester Bekend lid

24 jul 2006
    927
    0
    16
    Leeuwarden
    "Industriële producten zoals mayonaise, ijs, enz… zijn gemaakt met gepasteuriseerde eieren. Zij hebben een warmtebehandeling ondergaan, waardoor de eventueel aanwezige bacteriën, waaronder salmonella, gedood zijn."

Bron: http://www.9maand.com/baby/gezondheid/hitte.php

10. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    In mijn vorige zwangerschap was ik verslingerd aan broodjes rookvlees met zachtgekookt ei... ;)
    Heb er vele gegeten....nooit last gehad verder.

11. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Ik zou het niet doen. Waarom extra risico's gaan lopen als een hard gekookt ei ook kan?
    Misschien ben ik een muts, maar met etenswaar kijk ik goed uit.

12. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
  13. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik neem ook liever geen risico`s. hoewel ik geen zacht ei lust, maar ik houd wel van filet american en andere dingen die niet mogen. maar het riscico nemen?? liever niet

ik heb trouwens in mijn vorige zwangerschap een keer verse melk gedronken (ik was toen 34 weken) die waarschijnlijk niet goed verhit was. ik legde dit voor aan de vk. ze vroeg hoe ik me voelde. ik was toen wat grieperig en ben toen gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis. de gynaecoloog ging gelijk een echo maken. er was toen nog minder over te lezen als nu, maar er werd gelijk actie ondernomen wat voor mij wel aangaf dat het niet zomaar is. dus liever een paar maantjes wachten.

14. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ze hebben liever dat je het hard kookt...
    maar jah ik moet eerlijk toegeven ik heb ook wel es een zacht gekookt eitje gegeten en cakemix met rauwe ei...
    maar voor de risico raden ze het af

15. sim

sim Niet meer actief

ohhoow, hoe gevaarlijk is dit? ik heb namelijk de laatste weken veel gekookte eieren gehad (zacht dan te verstaan, eiwit was goed hard en het eigeel waren de randjes harder dan het midden, maar het midden was echt zacht!)

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ik geloof dat de kans dat je daadwerkelijk besmet word niet zo groot is, maar het risico is er en dat is voor die kleine natuurlijk niet zo goed.
    maar ik zou het voor de zekerheid gewoon even voorleggen aan je vk.

17. sim

sim Niet meer actief

tot die tijd laat ik het in elk geval even staan...

Deel Deze Pagina