voel e een beetje genaaid door dit

Discussie in 'De lounge' gestart door Ellen291982, 5 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik lees ook liever de Eltern hier in Duitsland. Ik vind die Nederlandse bladen helemaal niks. En de Eltern kost 2,70.

2. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik ben wel benieuwd naar de reactie van de redactie op de klacht. Wil de TS dat nog laten weten als ze meer weet?

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Wat een overdreven reactie weer, Crisje. Ik ben het er ook wel mee eens dat het grootste deel van de vrouwen in die bladen boven de 30 is. Vaak heb je toch wel wat andere raakvlakken dan met deze vrouwen.

Hoef je je niet meteen zo aangesproken te voelen.

Yake: Ze zegt niet dat het abnormaal is, maar tegenwoordig begint het gros van de vrouwen in Nederland pas aan kinderen te denken wanneer ze boven de 30 zijn. En nu is dat een beetje de 'standaard' geworden, terwijl men weet dat rond die leeftijd de vruchtbaarheid al aan het teruglopen is. Het is zelfs zo dat ik, toen ik zwanger werd op mijn 22ste, een aantal keer de vraag kreeg of 'het een ongelukje was'? Nou daar schrik je dan toch wel van (en dat terwijl je samenwoont in een koophuis, je je zaakjes op een rijtje hebt etc etc)

4. Fiene

Fiene Fanatiek lid

27 jun 2008
    2.432
    0
    0
    Mijn man is verkoper, ik administratief medewerkster en wij hebben ook een aupair, Niets decadent, gewoon de keuze die we maken om onze kinderen in de beschutting van hun eigen huis op te laten groeien. En zo duur is een aupair niet hoor..

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    in die bladen staan gelukkig ook vrouwen die er zelf nog een carriere op na houden. Maar ook vrouwen die thuis blijven. Ik vind het juist een prettige afwisseling en kan me wel identificeren met kinderen en ouders van nu. Viva mama nog het meest eigenlijk..

En dat veel vrouwen wachten tot hun 30e wisten we toch al wel?

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik hou jullie zeker op de hoogte. Heb alleen nog een standaard mail gehad dat ze de vraag (want ik heb de klacht ingevuld bij vragen en of ideeen want dat was hun contactmanier)in behandeling nemen.

Zou ook nog even reageren op hen als ze reageren dat ik nu dus ook lees dat de meeste meiden dat zelfde blad gratis krijgen.
    Nu ben ik helemaal pissed off :evil:

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb het ook gehad andere voorkant zelfde binnenkant. wilde lieffie verassen die leest die dingen graag. weet niet meer van wie is al even geleden, maar zal vast dezelfde zijn dan. nu kopen we geen bladen meer. was ook behoorlijk pissed off.

8. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    volgens mij lees jij niet goed.
    Er staan toch genoeg smiley's in mn bericht.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Snap wel dat het komisch bedoeld was, maar waarom plaats je zo'n bericht dan? Je bent het blijkbaar niet echt eens met Anniek en Missym..

10. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Ik kon wel om haar reactie lachen, dus ik snap jouw reactie niet zo... Moeten alle reacties dan serieus zijn?

Ik behoor dan wel uitstekend tot de doelgroep, maar voel me bij de meeste bladen eigenlijk niet zo thuis.

In Kinderen of Ouders van Nu staat iedere keer wel een artikel over 'hoe weet je wanneer de bevalling begint' (dat weet je na 3 maanden die bladen volgen uiteindelijk wel); als je er een paar hebt gelezen, heb je ze allemaal gelezen, vind ik.

Maar schaamteloos een oude editie in een nieuwe omslag doen, dat gaat wel heel ver! Ben benieuwd naar hun reactie.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja in 2009 is de gemiddelde leeftijd ook over de 30 eer de meeste vrouwen moeder worden.

12. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    ik wil ook nog wel even reageren

ik kon in eerste instantie niet lachen om de reacties..
    al snap ik hem wel hoor....

maar ik erger me er serieus aan dat de meeste dames 30+ zijn!
    niet dat iemand van 30 niet leuk zijn maar ik vind dat het op die manier nog meer "gepromoot" wordt en ik niet denk dat dit gunstig is! een normale leeftijd {kwa vruchtbaarheid gerekend} wordt tegen woordig als "te jong" gezien!

Ik was 21, zwanger van een kindje.
    we hadden een relatie van 6 jaar, werk, een nieuwbouw huis, 2 auto's en ga zo maar door! maar blijkbaar mag het niet zo zijn op je 21! en vragen ze of het gepland is....

vandaag dat dit mij opvalt

13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja snap niet waarom je je er druk over maakt.
    ik ben vanaf mijn 14e jaar bij mijn man en ben nu 34 en afgelopen november voor t eerst moeder geworden.
    en het zal mij een worst zijn of iemand dat te oud vind.
    het is ons leven en ik weet zeker dat ik op mijn 25e niet de moeder geweest zou zijn als de moeder die ik nu ben.

en mensen die jou met 21 te jong vinden lekker laten lullen.
    je moet doen waar je je goed bij voelt.
    en iedereen heeft daar een andere kijk op.
    leven en laten leven.

14. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik ben 32, dit jaar 10 jaar getrouwd, vaste baan allebei al 9 en 10 jaar en een koophuis en nu zwanger van de eerste, ook wij kregen de vraag of ons kindje gepland is, dat ligt aan de mensen die het vragen niet aan je leeftijd, ik vind het op alle leeftijden een brutale vraag ;)

15. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    hihi nee klopt dat boeit me ook geen ruk hahahaha

het ging me meer om; "de trent in het blad"
    vind ik zo jammer....

maar goed sorry ts, dat we off topic gingen!
    ben erg benieuwd of je nog wat hoort

16. Lia

Lia Bekend lid

10 nov 2006
    989
    0
    0
    Secretaresse
    Je wil niet dat mensen jou veroordelen om je leeftijd, maar andersom doe je dat met vrouwen die er -om wat voor reden dan ook, want het is niet altijd vrijwillig- voor kiezen te wachten met moeder worden tot na hun 30e wel, alleen omdat dat 'biologisch' beter zou zijn? Die opmerking vind ik van dezelfde orde als wanneer iemand aan jou vraagt of het gepland is.

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Maar wanneer je aan verschillende mensen enthousiast verteld dat je zwanger bent en steeds de vraag krijgt of het een ongelukje is, is dat niet zo leuk (en zoals ik al vertelde heeft dit niks met mijn situatie te maken).

Het is zo jammer dat tegenwoordig 'de lat' van 'de juiste leeftijd van zwanger worden' zo hoog word gelegd door de maatschappij, en zulke bladen werken hier ook aan mee. Tijdje terug zag ik ook een programma op tv over een meisje van 21 met haar vriend van 23 die een kleintje hadden gekregen. De presentatrice noemde hen in de inleiding 'zeer jonge ouders', nou toen keek ik wel even vreemd hoor.. :rolleyes:

Daarbij is het biologisch gezien ook helemaal niet logisch om zo lang te wachten (lijkt de groente-reclame wel :p). Bladen met voornamelijk zwangere vrouwen van 30 jaar of ouder geeft ook weer andere dames het gevoel nog zat tijd te hebben om aan kinderen beginnen. En zo zie je de wachtlijsten en afspraken bij de gynaecoloog voor vruchtbaarheidsbehandeling weer lekker oplopen.. ;)

18. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    lieve lia

ik veroordeel niemand!
    sorry dat ik zeg dat je niet goed leest!
    maar het gaat over het BLAD, dat daarin de meeste vrouwen serieus boven de 30+ zijn, en daar erger ik me aan!
    ik erger me er dus aan dat je dat IN DAT BLAD ziet!
    dus ik erger me eraand at je BIJNA GEEN JONGEREN in dat blad ziet!
    zo beter verwoord?

19. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Je geeft zelf al het antwoord :p

20. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006