Tenger, klein en smalle heupen: hoe dan bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Laila80, 9 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laila80

Laila80 Nieuw lid

9 apr 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi
    Ik ben niet zo groot (1.60) en heb een smalle broekmaat (32). Mijn vriend is een stuk groter (rond de 1.80 m). Ik ben nog niet zwanger maar zie er erg tegenop om zwanger te worden. Niet omdat ik het niet zou willen maar omdat ik bang ben voor de bevalling en om maanden lang in de stress te zitten.
    Zijn er hier misschien vrouwen hier met eenzelfde postuur met positieve bevallingsverhalen?
    Misschien durf ik het dan wel aan.
    Liefs
    Laila

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik ben 1.69 en woog toen ik zwanger werd 50 kilo. Smalle bouw.
    mijn man is bijna 1.90.
    mijn zoon was 8 pond en de bevalling is gewoon normaal verlopen. Had wel wat schade down under maar dat was omdat hij zijn handje naast zijn hoofd had.

geen zorgen meid, je lichaam bereid zich 9mnd lang voor en hoe raar ook bij 99% past het prima!

3. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier met 153 en 47 kilo zwanger geworden, ging prima :) onze dochter was gewoon gemiddeld

4. Laila80

Laila80 Nieuw lid

9 apr 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat fijn om te horen!
    Ik weeg inderdaad ook +- 48 dus een vergelijkbaar postuur...
    Toch wel eye-opener, dat het dus geen probleem hoeft te zijn. Dank jullie voor de reacties

liefs,
    Laila

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    1.60, 47 kilo..

Je kan prima bevallen hoor ;)

6. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Smalle heupen en/of een smal lijf in het algemeen heeft niks te maken met de grote van je bekken (waar dus je kindje doorheen komt). Ook als je brede heupen hebt kun je een smal bekken hebben en andersom. Dus geen zorgen, komt wel goed :)

7. MamaLe

MamaLe Fanatiek lid

28 mrt 2015
    1.998
    221
    63
    Ik ben geen kleintje/lichtgewicht en heb brede heupen maar had een zware bevalling met dochter die dr hoofd scheef had en haar handje naast het hoofd. Denk dus dat het vooral er aan ligt hoe je kindje ligt en niet zozeer aan het postuur welke je hebt.

8. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    De breedte van je heupen zegt heel weinig over de vorm en grootte van je bekken. Hier ondanks hele smalle heupen twee keer heel gemakkelijk bevallen. Laatste baby was bovengemiddeld in gewicht en is met één keer persen geboren zonder dat ik er ook maar een scheurtje aan over hield.

Je moet je echt geen zorgen maken, kleine vrouwen met smalle heupen kunnen ook gewoon baren!

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Precies ik heb brede heupen en zelfs een relatief klein kind pastte onmogelijk. Postuur zegt helemaal niks. Het gaat over de opening van binnen bij je bekken niet over je broekmaat.

10. Laila80

Laila80 Nieuw lid

9 apr 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor al jullie reacties!
    Ik maakte me veel zorgen hierover maar dat is nu al een stukje minder. Dat de kans dat het niet zou passen, bij mijn maat 32 is kennelijk niet groter dan bij meer standaard of brede heupen. Ik hoop het inderdaad, anders zou het een slechte reden zijn om er maar helemaal niet aan te beginnen.
    Ik las ergens dat je de breedte van het bekken ook niet kunt laten meten he, vooraf? Omdat dit nog kan veranderen tijdens de zwangerschap.

11. Sunbeam

Sunbeam Niet meer actief

Vriendinnetje van mij is 1.58 meter en weegt rond de 45 kilo. Haar vriend is bijna 2 meter :D. Zij is al twee keer probleemloos bevallen.

Niet druk om maken joh, gaat tegen die tijd vast goed komen.

12. sandra745

sandra745 Lid

25 nov 2013
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben zelf 1.68 cm en 47 kg ik heb 2 x een keizersnede gehad. Beide keren kon het niet anders.

13. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik ben 1.63 en woog voor de zwangerschap zo'n 53kg. Ook smal dus (jeansmaat 29).
    Ik moet nog gaan bevallen, maar ik ben ervan overtuigd dat het gewoon gaat passen hoor! Volgens mij zegt het ook allemaal helemaal niets. Alleen smalle bekken zouden een probleem kunnen opleveren, maar dat zie je niet aan de buitenkant.

14. Zally

Zally Bekend lid

3 okt 2012
    602
    1
    0
    Smalle bekken kan je idd niet van te voren laten meten oid. Is namelijk nogal een onderzoek en dat doen ze niet zomaar. Maat goed ik ben klein en tenger en 3x bevallen wel van kleine kindjes. Mijn bekken zijn wel redelijk smal en na de eerste dat onderzoek gehad ik kan geen kindjes groter dan 3500 gram er doorheen krijgen. Kennelijk past je lichaam dat aan gewichten van mijn kindjes 2895, 2800 en 2660 gram.

15. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

31 mrt 2010
    18.894
    1
    38
    Wormer
    Dat komt vast goed hoor! Ik ben ook maar een kleintje (1.60) en heb maar een klein maatje, maar de bevallingen gingen prima!

16. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Ik ben 170 en 58 kilo ook niet echt een zwaargewicht.

En drie keer bevallen wel van kleine kindjes.

Helaas wel bij alledrie geknipt en flink gescheurd.

Volgens mij komt dat maar heel weinig voor dat iemand echt te smal is om te kunnen bevallen

17. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook klein en redelijk smal/normaal postuur maar wel met smalle heupen (1.62 en 58 kilo). Bevalling ging prima. Inderdaad, wat ik eerder las, was het kindje gemaakt op mijn postuur en daar geloof ik ook wel in! De meeste kindjes zijn gemaakt op het postuur van de vrouw die ze gaat baren. Oftewel je lichaam kan het aan. No worries! De natuur regelt het! Daarbij zijn je spieren wat verweekt dus je bekken maakt nog meer ruimte.

Deel Deze Pagina