Eigenlijk heb ik mijn hele zwangerschap met twee vingers in de neus gedaan, afgezien van stress in het begin (zal het wel goed gaan?), maar niets lichamelijke. Sinds afgelopen weekend voel ik me echter beroerd. Weet niet of ik juist moet eten of het moet laten. Het voelt of er constant een steen op mn borst ligt, maar ben niet kortademig. Het trekt naar mn schouders en mn hoofd en het voelt of alles te weinig zuurstof krijgt. Daarbij dus met vlagen soort van misselijk. Ik herken mezelf niet meer en van het ene op het andere moment doe ik eigenlijk niets meer in huis. Is dit psychisch, omdat ik niet met mn verlof kan omgaan (ben een bezig bijtje) of zit er meer achter? Graag zou ik weten of jullie.deze klachten vaker van vrouwen horen. Ps. Ik heb wel gelezen dat als het kindje groter wordt dat het dan tegen je longen kan drukken en zo, maar ik heb een erg lang bovenlijf, waardoor mn buik niet tot mijn borst komt. Mijn baarmoeder zit nog tussen 5 a 10 onder mn borstbeen, dus dat lijkt mij het probleem niet. Slaap ook erg slecht sinds deze week...
Hoihoi, Wat vervelend! Helemaal als je je altijd zo goed hebt gevoelt! Toch kan het wel van de druk van je groeiende buik zijn. Wat je verteld kan horen bij het prikkelen van je middenrif. Indien de pijn niet draaglijk is moet je zeker even aan de bel trekken. Het kan ook zijn dat het nu ehct de laatste loodjes voor je zijn, je gaat vaak slechter slapen aan het einde maar moe zijn breekt ook op waardoor klachten vaak veel vervelender worden gevonden dan wanneer je goed bent uitgerust. Probeer overdag een dutje te doen als je een slechte nacht hebt gehad, probeer je ontspanning te vinden. Heb je de klachten continu of gaat het met pieken? neem dan eens een warme douche of bad tijdens zo'n piek: word het dan minder? Ik hoop dat je je snel wat beter voelt! Imke
Ik vertrouwde het toch niet helemaal. Vandaag naar het ziekenhuis geweest met toch duidelijk zwangerschapshypertentie. Mijn onderdruk is van 65 (begin zwangerschap) opgelopen naar een onderdruk van 95 (bovendruk 145). Toch een behoorlijk verschil. Dus vandaag bloeddruk, bloedonderzoek, urineonderzoek en ctg gehad. Urine was goed, ctg ook. Leverfuncties iets verhoogd. Morgen terugkomen en maandag weer. Heb ook medicatie voorgeschreven gekregen voor de bloeddruk. Mochten deze niet afdoende helpen en de bloeddruk nog meer stijgen, dan zou er een optie zijn ons kindje eerder te halen, maar zo ver is het gelukkig nog niet. Nu 'rust, rust, rust'. Groet, Merah