hoihoi mijn zoon van 18 maanden heeft vanmorgen buisjes gekregen toen ik bij hem mocht sliep hij nog en had bloed uit zijn oortjes.. er komt nog steeds een beetje bloed uit.. ze zeiden dat dit wel normaal was maar de andere 4 kindjes hadden het allemaal niet.. dus mijn vraag is heeft iemand hier ervaring mee en heeft iemands kindje dit ook gehad? ik schrok er best van.. hoe lang duurde dit bij jou kindje? en hoelang heeft je kindje er pijn aan gehad? alvast bedankt
Mijn dochter heeft dit gehad Toen onze dochter 4 feb geholpen werd kwam de arts zelf nog mee naar de uitslaap om mij te vertellen dat het oor flink bloede en dat dit kwam door de fikse hardnekkige oorontsteking en dat dit met een dag of 3 weg moest trekken en dat we het bloed alleen uit de oorschelp schoon mochten maken en niet IN het oor Maar volgens onze arts is Het dus een oor ontsteking op moment van buisjes plaatsen en met 3 dagen was het indd over Als Je het niet vertrouwt indd even bellen !
hoi hippo bedankt voor je reactie mag ik vragen hoe oud je dochter is ? ik ben 2 dagen voor de operatie nog wel bij mijn ha geweest en die zij dat het linker oor inderdaad een beetje rood was..(ontsteking?) maar hij bloed aan beide oortjes had jouw dochter dit ook?
Ja onze dochter bloedde uit beide oortjes, ze was ook de enige die bloedde Daarom kwam de arts die de operatie deed ook zelf nog mee zodat ik niet zou schrikken dat zij de enige was die bloedde, Mijn dochter is 2,5
oke mijn chirurg dus niet en ik schrok er ook best van omdathij de enige was.. erg bedankt voor je verhaal.. de verpleegkundige twijfelde vanmiddag nog om een recept oordruppels mee te geven maar heeft dit uiteindelijk niet gedaan ik hoop dat het gaat stoppen heeft nu ook weer paar bloedvlekjes in zijn laken van zijn bedje,, was dat ook bij jou dochter dat het er echt "uit" kwam zeg maar.. en was daarna de ontsteking bij je dochter vanzelf overgegaan? Niks meer aan hoeven doen kwa druppels of iets? gek dat hij dan "waarschijnlijk"aan 1 oor ontsteking had en 2 oren bloedde.. of zou er dan toch ook iets aan de andere hebben gezeten.. had jou dochter 2 oren ontstoken of 1 of weet je dat.. sorry heel veel vragen ben nogal snel bang en onzeker fijn dat je je verhaal deelt dankje..
Mijn zoontje heeft een kleine 2 mnd geleden buisjes gekregen (hij was toen 10 mnd) en één oor heeft nog een aantal dagen gebloed/kwam er troep uit. Als het na 2 dagen ofzo bleef "lopen" moest ik met antibiotica druppels gaan druppelen. Dat heb ik nog een dag of twee gedaan en toen droogde het op. Het bloeden kwam door een actieve ontsteking, het was verder niets geks.
oke ik hoop maar dat het overgaat dus als het zo blijft kan ik beter bellen voor druppels? of kan ik beter even afwachten? zoveel vragen achteraf maar soms is het fijn het puur van andere ervaringen eens te horen.. dankje
OnZe dochter had volgens de kno helemaal niets !! 19 december gingen haar neusamandelen eruit op de dag van operatie was ze bezig met haar derde kuurtje van die maand !! En haar oortjes waren schoon volgens de kno In januari terug voor een hoortest want onze dochter kon niet goed praten, bij de test moest ze horen vanaf 35 decibel en ze hoorde bij 75 decibel pas dus ze miste 40 decibel de kno vond dit reden om toch de buisjes nog te doen zodat de klanken beter aan zouden komen Bij operatie bleek dus haar beide oren flink ontstoken te zijn geweest veel vocht in de oren, 3 weken na de operatie weer een nieuwe hoortest en ze hoorde nu bij de 30 decibel al dus voor haar een hele nieuwe wereld open gegaan haha Maar dat kwam dus door enorm vocht achter de vliezen in de oren maar dit heeft de kno nooit gezien en dit kwam waarschijnlijk door die 3 kuurtjes die ze toen had dat bij elke kuur het even weggaat Maar daarna weer komt Bloed in haar rechteroor bleef eruit lopen en in haar linker was het eigenlijk die middag al een korst het droogde op in haar oorschelp die we dus steeds schoon moesten maken voorzichtig Haar rechteroor dus wel bloed uitlopen en bloedvlekjes maar dit was de volgende dag net als haar andere oor
Ik zou morgen even aankijken en als het morgen nog bloed de hele dag dan zou ik bellen ( je zit met et weekend) dus rond een uur of half 4 4 uur dat je de kno poli nog even belt dat hij nog steeds bloed en dat je eigenlijk het weekend niet wil afwachten dan zul je vast wel druppeltjes krijgen voor de oortjes
Precies wat Hippo zegt! Mijn zoontje was ook op een donderdag geholpen en toen adviseerde de verpleegkundige sowieso om in elk geval de vrijdagmiddag alvast een recept te regelen voor het weekend. Zo heb ik het ook gedaan. Zaterdagochtend begonnen met druppelen omdat het lopen nog niet gestopt was. Ik zou zeker de druppels alvast in huis halen, dan hoef je niet naar de HAP in het weekend. Scheelt weer
ooh jeetje wat goed dat je meisje toch nog is geholpen.. arm kind! ik hoop dat mijn zoon er ook plezier van gaat hebben.. al is het op dit moment wel een beetje sneu en zie ik soms alles zo verkeerd gaan terwijl het niet nodig is.. al lang met mn kleintje aant dokteren ook vanwege urineweginfecties.. vandaar mischien dat de stress er meteen in schiet heel erg bedankt en ik ga zeker morgen als het nog niet gestopt is even bellen! ben in ieder geval gerust gesteld dat iemand mijn verhaal "herkent"en hij niet de enige is met bloedende oortjes.. zo zielig.. bedankt hoor
ja ik zal morgen is kijken.. mischien of ik het weer een beetje schoon kan krijgen er zit allemaal opgedroogd bloed in de oorschelp en hij wil absoluut niet dat ik eraan zit! maar is wel moeilijk te zien zo of het al gestopt is.. en daarbij als ik aan zijn oren zit gaat hij huilen niet egt omdat hij super veel pijn heeft maar meer omdat hij het neit fijn vind ( heb ik het idee) maar het is wle lastig want door dat opgedroogde bloed allemaal kan ik het ook niet goed zien.. maar morgen een nieuwe dag er is genoeg geprutst vandaag arm dier heeft al zo veel meegemaakt.. voel me in ieder geval wat fijner door jullie verhalen bedankt
Is heel normaal hoor haha zeker als je al veel naar de dokter heb gemoeten met je kindje zie je gauw ijsberen op de weg en het is ook echt niet raar als je gewoon poli belt hoor daar zijn ze voor Hoe is het vannacht gegaan ? Hopelijk voelt hij zich vandaag een stukje beter
heb vandaag nog niet gebeld.. volgens mij is het wel gestopt er komt nu heel af en toe een klein beetje troebeliger bloed uit.. (lijkt vermengd met pus.. (sorry) hij heeft geen koorts en vannacht is het opzich ook best goed gegaan..het is meestal als hij gaat huilen (miss dat er dan druk op komt te staan) dan loopt er wel eens een druppeltje uit.. zal ik toch nog bellen of toch even afwachten..moeilijk maar kheb nog even.. tot een uur of 4 kan ik denk ik bellen..
Klinkt al goed ! Ik persoonlijk Zou me geen Zorgen maar misschien wel bellen vanmiddag rond 3 uur half 4 haha maar dan puur vanwege et weekend zodat de hap niet gebeld hoeft te worden
k heb vanmiddag gebeld en als het maandag nog zo was moest ik terug bellen.. wel lang maargoed ze zullen het wel weten hihi maar is dit een loopoor? of moet een loopoor echt constant doorlopen..
Mijn dochtertje heeft met de 11 maanden buisjes gekregen. Ze heeft drie dagen flink gebloed uit de oren, toen werd het minder en pussig, dat heeft ondanks de druppels nog twee weken aangehouden. Ze heeft na twee maanden de controle gehad en al die tijd had ze op en af loopoortjes. Bij de controle van twee maanden hebben ze een kweek afgenomen van het vocht en kreeg ze alvast AB druppeltjes. Na een week belde de arts dat we andere druppels moesten halen en een flinke AB kuur. Bij de controle een maand later waren haar oortjes eindelijk twee weken droog. Nu zijn we drie weken verder en de oortjes zijn tot nu toe nog droog. Ik heb het toen goed overlegd met de kno aangezien ons meisje toch vaak loopoortjes heeft. Hij zei toen dat een loopoortje niet erg is, zeker met de buisjes want dan komt de troep eruit, zolang de kleine geen koorts heeft en er geen last van heeft. Is het na een week niet weg dan moet je druppeltjes halen. Heeft de kleine koorts of is hij/zij in de nacht wakker dan hebben ze last en dan adviseerde hij paracetamol en meteen te starten met druppels. Oortjes doen over het algemeen voornamelijk in de nacht pijn.
wat vervelend dat je dochtertje zo vaak loopoortjes heeft (gehad hopelijk).. ik snap dat de troep eruit moet maar ik heb het idee dat het wel pijn doet.. want hij zit er steeds aan en is drammerig en huilerig.. maargoed afwachten denk ik dan..bedankt voor je verhaal
Als ie echt veel huilt zeker voor de nacht een paracetamol geven, dat hij er aan zit komt waarschijnlijk omdat hij een soppig geluid hoort de hele tijd en dat is heel vervelend.