voorkeur geslacht WEL of NIET

Discussion in 'Zwangerschap' started by -, Sep 25, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Niet meer actief

vinden jullie het kunnen dat iemand een voorkeur voor het geslacht heeft?

ik vindt dat het wel moet kunnen omdat de meeste dames toch het meest hopen op een gezond kindje en omdat ze toch zielsveel van het kindje zullen houden WAT het ook wordt.

ik heb nu namelijk een jongen en een meisje en als ik tegen mensen zeg dat ik hoop op nog een jongetje (simpelweg omdat ik gewoon een jongensmama ben) krijg ik van die hatelijke opmerkingen van TJA in jullie cultuur is een jongen meer waard.ZO'N NONSENS! ik wordt er zo boos om! :x

wat vinden jullie ervan moet het kunnen of niet?

2. missym

missym VIP lid

May 14, 2006
    7,750
    12
    38
    Ik vind dat je wel een voorkeur mag hebben.

mij voorkeur gaat uit naar een meisje omdat ik denk ik meer een meisjes moeder ben?!

3. Nou ik vind dat wel kunnen!Mensenwillen zo graag negatieve woorden uit je verhaal halen!Alsje een voorkeur hebt betekend het niet datjij niet dolgelukkig bent als je straks een mooie gezonde dochter in je handen krijgt!Trek je er niks van aan!

4. Niet meer actief

precies je moet allemaal maar blij zijn dat je uberhaupt zwanger bent ( uiteraard lijkt me) en wat het ook wordt je houdt er toch wel onvoorwaardelijk veel van.

:(

5. Cath

Cath Actief lid

Sep 11, 2006
    225
    0
    0
    Hallo jongensmama ;)

Hier een meisjesmama, met 1 dochter en 1 kindje op komst. Ik heb ook een duidelijke voorkeur gehad toen ik zwanger was van de eerste. Ik wilde heel graag een dochter en die wens is ook uitgekomen. En nu ik zwanger ben van de tweede zou ik het weer leuk vinden als het een meisje word. En mijn lief heeft ook zijn voorkeur geuit voor nog een meisje. We hoeven dus niet per se de Konings wens van een jongen en een meisje. Als blijkt dat we een zoon krijgen zijn we net zo gelukkig hoor. We hebben zelfs al de jongensnaam. ;) Of liever gezegd, nog steeds, want stamt nog af van eerste zwangerschap en blijft onze favo.

Ik vind haren invlechten, lekker tuttelen en mijn eigen kindertijd weer beleven, haha, erg leuk. Ik speelde vroeger ook veel met auto's, doet mijn moppie ook, maar tutteld net als ik vroeger, ook met tasjes, mutsjes etc. Een lekkere stoer meid dus.

DAt mensen hun voorkeur uiten, mag toch. Je mag toch ook zeggen welke kleur auto je wil, welke soort hond etc. En voordat er mensen zijn die heel boos zeggen dat het geen vergelijk is, we hebben vrijheid van meningsuiting.

Ik heb wel eens erge moeite gehad met de voorkeur van een collega, die zei dat ze na een zoon en een dochter nu toch echt weer een zoon wilde, want ze vond een meid werkelijk niets aan. Ze kreeg als derde nog een zoon, een jaar later weer een zoon. Ik was toen met stomheid geslagen dat ze dat durfde te zeggen. En ook de manier hoe :confused: .

6. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik heb geen voorkeur maar veroordeel geen mensen die dat wel hebben, ieder voor zich. Wt ik wel jammer vind is dat ik automatisch de vraag krijg ga je door voor een jongen, omdat ik al 4 meiden heb, als dat zo zou zijn zou ik wel ehel erg dom zijn, zit ik straks vast aan 5 meiden tewijl ik een zoon had gewild. Nee hoor wij wilden graag nog een KINDJE een groot gezin en het geslacht maakt me helemaal niks uit.

7. Cath

Cath Actief lid

Sep 11, 2006
    225
    0
    0
    You go girl :p

8. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik vind dat mensen wel een voorkeur mogen hebben. Dit staat los van het feit dat je minder van je kindje zou houden als het anders uit zou pakken. Ik zou heel graag een meid willen. Ik ben voor mijn gevoel niet echt een jongensmoeder...

9. Niet meer actief

hey Cath.

Ik heb zelf een zoon en een dochter maar ik zou mijn dochter voor geen goud kwijt willen.ik heb over het algemeen niet zoveel met meisje ( ben opgegroeid met alleen maar broers) vandaar dat ik meer een jongensmama ben maar ik hou als een bezetene van alle 2 mijn kinderen.

10. Anabella

Anabella Fanatiek lid

Feb 2, 2006
    2,742
    1
    0
    Ik vind het prima als iemand een voorkeur heeft, want daar kun je niets aan doen.
    Ikzelf had tijdens mijn eerste zwangerschap wel de voorkeur voor een jongetje, maar sinds die zwangerschap is geëindigd in een miskraam, kan ik me alleen maar aansluiten bij het walgelijke cliché "het maakt me niet uit, zolang het maar gezond is."
    En dit gevoel heb ik er ook echt over, als het een meisje was geweest, was ik precies zo gelukkig.

11. Niet meer actief

ik ken een gezin die wilde ZO GRAAG een jongen dat ze zijn door gegaan en na de 8ste dochter kwam dan hun lang verwachtte zoon

over obsessief gedrag gesproken.waanzin gewoon. :confused:

12. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik heb van kinds af aan altijd gezegd dat ik wel graag 2 meiden zou willen. Waarom precies, gewoon een gevoel.
    Het enige wat ik minder leuk vind aan (sommige) jongetjes, is als ze in de periode komen waarin ze vecht- en legerspelletjes willen spelen. Dat vind ik echt vreselijk. Maar is dat nou een reden om liever een meisje te
    willen, nee niet echt. Is eigenlijk dus gewoon een gevoel.

Als mensen me vragen of ik een voorkeur heb/had, zeg ik ook gewon dat ik wel een voorkeur voor een meisje had. Maar dat wil dan nog niet zeggen dat ik niet blij zou zijn geweest met een jongetje. Mijn zus en mijn broer hebben allebei een jongetje en een meisje. Ben op de jongetjes ook helemaal gek hoor.
    Ik heb wel eens het gevoel dat zwangere vrouwen gewoon niet durven zeggen als ze wel een voorkeur hebben omdat ze bang zijn dat het verkeerd geïnterpreteerd wordt.
    We krijgen nu een meid, maar een jongetje was net zo welkom geweest hoor!

13. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Wij gaan straks voor een 4de kindje.
    Na 3 meiden zou mijn man wat versterking wel leuk vinden, maar nog een meid vindt hij ook geweldig. Zelf voel ik me meer een meidenmama, dus nog een meid zou ik super vinden.
    En een beetje voorkeur moet kunnen vind ik. :)

14. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Ik heb absoluut een voorkeur voor een meisje.
    Dat betekend absoluut niet dat een jongentje niet welkom is.

Mijn vriend heeft dezelfde voorkeur en instelling.

Ik denk dat iedereen diep in zijn hart wel een bewuste of onderbewuste voorkeur heeft.

Als je droomt over hoe het zijn zal met het kindje droom je toch over bepaalde dingen.
    Ik droom bijvoorbeeld over jurkjes en haartjes vlechten etc.
    Terwijl ik vanaf dag 1 praat over hij en hem en zijn.
    Bewust of onderbewust.?
    Ik ben benieuwd wat het worden gaat.

15. Cath

Cath Actief lid

Sep 11, 2006
    225
    0
    0
    Ja, da's heel bizar ja. Eigenlijk heel zielig voor dat laatste kindje :rolleyes: .

En als ik een zoon had gehad dan had ik niet beter geweten en wrs nu ook een zoon gewenst ;)

Een vriendinnetje van mij kent alleen maar meisjes aan haar kant. Dus toen ze tijdens de pretecho te horen kreeg dat ze een zoon kregen, moesten ze allebei erg slikken en wennen aan het idee. Zij houdt ook van tuttelen enzo. UIteindelijk waren ze eraan gewend en zijn ze knetter op hun zoontje en al die nichtjes op hun enige neefje :p Toen ze de kamer van mijn dochter zag, kreeg ze het wel weer moeilijk en dan steun ik haar ook. Zij hebben dmv IVF hun zoontje gekregen dus je snapt het wel.

16. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

Jan 17, 2006
    3,554
    0
    0
    Ik heb zelf geen voorkeur, maar kan me voorstellen dat mensen dat wel hebben. Kan en is ook niets mis mee. Want . als de kleine in je armen ligt maakt het je toch allemaal helemaal niets meer uit ! :D

Groetjes,
    Nikki F

17. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Inderdaad, volgens mij is dat ook het laatste waar ik aan denk als ik ons wondertje eindelijk echt in de oogjes kan kijken.

18. BlueGirl

BlueGirl Actief lid

Nov 21, 2005
    227
    0
    0
    Enkhuizen
    Ik had ook een voorkeur, bij de derde al, maar toen werd het weer een zoon en dat vonden we ook geweldig, toen we voor een 4de gingen was mijn voorkeur uiteraard weer sterker voor een meid maar als het weer een jongen was geweest had ik wel even moeten slikken omdat ik 4 kids genoeg vindt dus dan zou er nooit een meid bij komen, maar gelukkig is het nu een meisje. dus een mooie afsluiter in de rij haha

Liefs Wendy

19. MarionM

MarionM Bekend lid

Aug 2, 2006
    761
    0
    0
    Breda
    Van mij mag iedereen een voorkeur hebben, ik heb zelf ook stiekem een voorkeur ooit een zoon EN een dochter te hebben :)
    Maar je moet je er wel bewust van zijn tegen wie en op wat voor manier je het uitspreekt denk ik, want voor een kind is het niet leuk om later te horen dat mama eigenlijk liever had gewild dat hij/zij een jongetje/meisje was geweest, denk ik ;)

En dat mensen opmerkingen maken als dat in sommige culturen jongens hoger gewaardeerd worden daar moet je maar proberen boven te staan, helaas denken nog best veel mensen dat, ik hoor het ook wel eens :(

20. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Zou het niet heel gek vinden als mensen dan afvragen of ze niet telergesteld waren bij elke meid.wel sneu dat je zo doordraaft, blijkbaar was hun voorkeur meer dan alleen een voorkeur.

Share This Page