Temperatuur blijft 20d hoog, ongesteld geworden en negatieve test, ervaringen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door bente2010, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bente2010

bente2010 Lid

3 aug 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1 bente2010, 5 okt 2011
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
    Hoi,

Ik ben 3 maanden geleden begonnen met temperaturen.
    Hieruit is gekomen dat mijn BLS(Basale Lichaams Temperatuur), altijd
    begin de cyclus(menstruatie - eisprong) rond 36,6/36,8 ligt.
    Nu is er iets heel vreemds aan de hand.

Ik heb nog nooit bij het temperaturen meegemaakt dat de temperatuur tussen de eerste dag van de menstruatie tot de eisprongdag net zo hoog was, als na de eisprong.

Nu is het al dag 8 van een nieuwe cyclus en mijn temperatuur varieert elke dag van deze cyclus tussen de 37,0 en 37,2.
    Ik temperatuur altijd netjes op tijd voordat ik uit bed stap, dus dit klopt wel.

Nu heb ik 2 kruidvat testen gedaan 2 voor 5 euro, die gaven allemaal negatief aan, ik voerde de testen uit op maandag 3 oktober(dag 6 van mijn nieuwe cyclus), daarnaast een extra gevoelige test van sensitest ook negatief(wel op cyclusdag 24 gedaan iets te vroeg). Bij de huisarts een urinetest gedaan, die was ook negatief. Ik heb nog geen bloedtest gedaan omdat de HA moeilijk doet, en zegt "als de urinetesten negatief zijn dan ben je echt niet zwanger".

Mijn vorige cyclus was 33 dagen, ik heb netjes elke dag getemperatuurt. Vanaf dag 21 van de vorige cyclus heb ik een hoge temperatuur gemeten, tot dag 8 van deze nieuwe cyclus. Dat zijn in totaal 12(vorige cyclus.) + 8(deze cyclus) dagen = 20 dagen.
    20 dagen lang een verhoogde temperatuur vind ik toch echt wel vreemd.

In totaal heb ik deze symptomen:
    - aparte ongesteldheid(zonder stolstels, eerst 1 dag een brok bruin bloed, daarna 2 dagen dik helderrood bloed, normaal met veel stolsels, nu geen te bekennen)
    - rond mijn tepel word het al wat bruiner, en elke paar dagen word het meer
    - hoge temperatuur die maar niet wilt verdwijnen(al 20 dagen lang(12 dagen vorige cyclus + 8 dagen van deze nieuwe cyclus))
    - harde baarmoedermond tijdens de ongesteldheid, normaal heb ik dit nooit, ze zeggen ookwel dat de baarmoedermond tijdens de zwangerschap ook hard is. Normaal is de baarmoedermond bij mij tijdens de ongesteldheid ook zacht.

Met het weer kan het niet te maken hebben. Natuurlijk kan je basale lichaams temperatuur tijdens de zomer wat hoger zijn, maar gezien alle 3 de maanden dat ik getemperatuurt heb in de zomer was, sluit ik bijna uit dat dit hier iets mee te maken kan hebben.

Ik ben niet grieperig of ziek, dus daar kan het niet aan liggen.
    Ik ga ook elke dag netjes op tijd naar bed, dus dat kan het meetresultaat niet beinvloeden.

Momenteel ben ik niet meer ongesteld en is de temperatuur nog steeds hoog.

Gezien ik met mijn man een nieuwe ronde(ronde 4) wil ingaan, omdat ik weer ongesteld ben geworden, weten we niet wat we hier precies van moeten denken. Als mijn temperatuur zo hoog blijft kan ik nauwelijks zien wanneer ik ongeveer ge-ovuleerd heb voor aan het einde aan de maand samen met de billingsmethode, en ovulatietesten moeten uitvoeren, want als de temperatuur zo hoog blijft heeft dat volgens mij echt geen zin.

Wat ik dus wil weten is onder andere, of iemand een soortgelijke vreemde ervaring heeft en wat denken jullie? wel of niet zwanger?

2. Fieneke

Fieneke Bekend lid

26 jun 2011
    749
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey Bente,

Ik temperatuur al een half jaartje ondertussen.
    Mijn temperatuur verhoogd na de eisprong en, blijft dan (op 1 keer na) steeds hoog tot ergens dag 8 / 9 van mijn nieuwe cylcus. Dan schommelt hij heel fel, om dan een lage temperatuur aan te nemen en uiteindelijk weer hoog te worden - tot opnieuw die dag 8 / 9 van mijn nieuwe cyclus.
    Ik ben ervoor bij de HA geweest (ze is ook gyn) omdat ik me ook afvroeg als ik dan toch niet zwanger was (had ook wel wat symptomen zoals opgezwollen, pijnlijke borsten, heel moe, misselijk, geurgevoelig, ...). Zij heeft een bloedtest gedaan en, daaruit bleek dat ik niet zwanger was.
    Een verdere verklaring heeft ze me er niet voor gegeven...

Kan voor jou natuurlijk anders zijn. Zeker omdat ik dit zo goed als altijd heb, en jij nu pas.
    Ik vind 't jammer dat je HA geen bloedtest wil doen; urinetesten kunnen een vals resultaat geven, bloedtesten doen dat niet...

Jammer dat ik je niet echt kan helpen; hoop vooral dat je snel duidelijkheid krijgt!

Liefs

3. bente2010

bente2010 Lid

3 aug 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Fieneke,

Ik ga toch maar aandringen op een bloedtest, want dit is mij nog nooit overkomen, ik geloof dat de mensen op het forum ook niet zomaar kunnen voorspellen of ik zwanger ben of niet,

echtter een soortgelijke ervaring zou mij wel meer inzicht geven in de situatie,

ik ga dit topic nu sluiten want ik ga een bloedtest laten doen,
    dan is het mij een stuk duidelijker.

Toch bedankt voor je reactie Fieneke,
    ik heb er echt wat aan gehad ;)

Liefs,
    Bente

(Moderators, zouden jullie dit topic willen sluiten? Bedankt!)

4. bente2010

bente2010 Lid

3 aug 2011
    25
    0
    0
    NULL
    NULL
    #4 bente2010, 6 okt 2011
    Laatst bewerkt: 6 okt 2011
    Hoi mensen dit is echt vreemd!
    Ik heb net positief getest met kruidvat test.
    die temp kan natuurlijk niet zomaar nog steeds hoog blijven zonder reden!

Erg vreemd ik dacht "nu is mijn kans al vergaan" maar smorgens voordat ik naar mijn werk ging een test gedaan(met ochtend urine) en ja hoor zit momenteel echt met een grote glimlach op mijn gezicht ik ben zo ontzettend blij!

Morgen ga ik naar de dokter om te kijken hoe lang ik al zwanger ben.
    Zoals velen zeggen kan het zijn dat je pas laat posi test ik zou zeggen hou je temperatuur in de gaten bij mij heeft dit ontzettend geholpen anders had ik pas na lange tijd ontdekt dat ik zwanger was als ik niet was gaan temperaturen. Want andere symptomen dan hogere temp na ongesteldheid had ik niet.

Ik ben dus een van de velen met een grote uitzondering, wat ik totaal niet verwacht had,zeker omdat die ongi gewoon rood bloed was(wel zonder stolsels), voelde me gewoon fit en totaal niet zwanger. Ik merkte wel dat ik opeens zomaar kon huilen om iets waar ik eerst totaal ongevoelig voor was. En weggestopt verdriet uit het verleden kwam opeens uit het niets helemaal weer naar boven. Dat was wel iets vreemds wat ik merkte ja.

Liefs,
    Bente

5. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    wauw! wat goed! gefeliciteerd!

6. bente2010