Indalings weeen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Rachel1984, 6 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Even een vraagje,

Hoe voelen indalings weeen? Ik heb vandaag al de hele dag scherpe pijn steken onderin m,n buik. Niet regelmatig en maakt ook niet echt veel verschil of ik loop op zit.
    Bij Lindsey heb ik dit nooit gehad maar weet dat je het wel kan voelen. Het enige wat ik vermoed is dat het indalings weeen zijn, ben nu 31 weken en de baby ligt al met hoofdje naar beneden.

Zou dit kunnen?

2. Chantico

Chantico Niet meer actief

Ik lees mee, want ik ben hier ook benieuwd naar! Ik voel af en toe een pijnscheut middenonder, maar dat is volgens mij m'n schaambeen. Heb al wel vaker af toe last van m'n bekken en ik voel die pijnscheut ook vooral bij bewegingen.
    Maar inderdaad: hoe voelen indalingsweeën en rond welke termijn kun je dat krijgen?

3. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

dat zullen waarschijnlijk idd indalingsweeën kunnen zijn.
    Ik had dat ook met 29 weken was de baby al ingedaald en sinds vorige week zit het echt helemaal vast in de bekken. Ikzelf had last van wat indalingsweeën en heel klein beetje steken in mijn bekken.

4. Chantico

Maar kan het ook dat je de indaling helemaal niet voelt? Iemand hier dat dat heeft gehad?

5. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Ik heb het van mijn tweede nooit gevoeld, maar dat was ook vrij laat en dat is ook normaal bij een tweede, maar had gister dus wat rood/roze afscheiding en gisteravond wat steken en pijn onderin de buik...
    Maakte me wel wat zorgen, mischien dat ik dan juist wat ga voelen, maar vanmorgen nergens geen last meer van en nu heb ik (geen rood/roze afscheiding) weer die druk en pijn onderin, zou dit dan ook het indalen zijn? Kan het me helemaal niet meer herrinneren met de eerste!

6. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.824
    3.348
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Die steekjes onderin komt inderdaad van het indalen. Dat heb ik ook al een tijdje. Voor mijn idee heb ik echter 'indalingweeen' maar 2x gehad. Flinke harde buiken (die ik verder amper heb, in elk geval nooit zo hard als toen!) die me even de adem benamen, en vlak daarna voelde ik echt dat de kleine gezakt was. Heel bizar. Paar dagen later bij de vlos bleek ze inderdaad een heel stuk gezakt te zijn.

7. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Die steken...dat voelt zeker niet t zelfde als zwaar het gevoel hebben dat je ongesteld moet worden?
    Ik zou namelijk vandaag naar friesland zijn geweest om naar mn schoonouders nieuwe caravan te kijken. En net voor we gingen begon het.
    Iedere keer kreeg ik n gevoel alsof ik stevig ongesteld moest gaan worden. Dan ebde t weer weg...om na n paar minuten (durf er echt geen tijd op te zetten maar t kan goed 5 minuten zijn geweest) weer te beginnen.
    Werd hier ERG onzeker van en durfde niet weg.
    Zijn thuis gebleven en het zakte weer weg en nu is er niks meer aan de hand.
    Ik voel niet echt alsof mn kindje is ingedaald (dit is mn derde dus weet hoe t voelt als hij wel is in gedaald) maar wat dit nu weer was?
    Heb dit nog nooit mee gemaakt en stond eigenlijk al op t punt van ik ga de vk bellen toen bleek dat t weg was.
    Ik ken het gevoel n beetje van bevallen, maar dan trekt je buik ook enorm samen enzo. En dat was nu dus echt helemaal niet het geval. En mn kindje bleef ook door bewegen en schoppen. Dat gaf me weer t idee dat t iig geen weeen waren.
    Bij allebei de vorige kindjes heb ik nooit indalings weeen gehad. Werdt altijd wakker met een kokusnoot tussen mn benen.
    Deze ligt nu al 2 weken met dr koppie naar beneden...dus...

8. wens3

wens3 Fanatiek lid

29 mei 2007
    1.093
    0
    0
    Een zwaar gevoel in je onderbuik kan ook door de druk op je bekkenbodem komen, en een beginnende bekkenpijn.

9. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Waren echt gemene steken en is nu over. Moet wel continu naar de wc dus ik weet bijna zeker dat meneertje is ingedaalt. Met Lindsey was het precies dezelfde periode wel toevallig.

Allemaal bedankt trouwens voor het antwoorden!
    Heb de 18e weer controle dan zal ik het wel horen denk ik.

10. nance158

nance158 Actief lid

15 nov 2007
    442
    0
    0
    Intercedente
    Voorschoten
    Mijn vk zei ook als je buik wat lager gaat zitten dan is je kindje ook aan het indalen. Het moet je dan een gevoel geven dat je onder je borsten weer wat meer ruimte hebt om jezelf te bewegen en adem te halen.

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Bij mij voelde dat als een aankomende ongesteldheid, maar dan zeg maar de hele dag achterelkaar. Heeft een paar dagen geduurd. Ook met steken daar beneden zeg maar. Toen ik de week erop bij de vk kwam was hij ingedaald, dus dat moet het haast geweest zijn. Heb er sindsdien ook geen last meer van op een steek hier en daar na dan.

12. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Bij mij voelde t bij de anderen meer als of ik ineens n kokusnoot tussen mn benen had.
    Maar dat heb ik nog steeds niet.
    En toch heb ik t gevoel dat ze lager zit als voor heen...
    Gister ook ineens weer steken in mn buik en in mn anus....vooral die laatste deden flink pijn zeg...alsof er een naald in gestoken werd...AU!
    Maar wat t nu is...
    Als t de vorige keren ook zo pijn gedaan heeft vind ik t apart dat ik er niet wakker van geworden ben...

13. Chantico

Moet je dan vaker naar de wc als het kindje is ingedaald? Ik dacht juist minder vaak...
    Ik hoefde de laatste tijd minder vaak kleine beetjes te plassen, maar sinds een paar dagen nu wel weer telkens. De vk heeft echter niets gezegd over indalen (op m'n kaart staat cbbbi: hoofdje beweeglijk boven bekkeningang, als ik het goed heb).

Deel Deze Pagina