Hoi meiden, Even mijn verhaal. We hebben twee kinderen van 9 en 7. Toen we van hen zwanger probeerden te worden had ik een regelmatige cyclus van 28 dagen. Heb 4 vroege mk s gehad maar telde elke keer snel aan. Nu ben ik 10 jaar ouder (34) en willen we graag een 3e. Ben met de pil gestopt en meteen een cyclus van 4 weken. Daarna elke 2 weken zwaar ongesteld. Ik wilde het nog even afwachten want dacht dat het zou komen door het stoppen met de pil. Echter deze menstruatie is zo anders. Ik kreeg heel erg pijn rechtsonder in mijn buik. Omdat ik bang was dat het mijn blinde darm was en ik ook misselijk was en diarree had ben ik vandaag naar de dokter gegaan. Die denkt dat er een cyste in/op mijn eierstok zit. Hij had het over pco. Binnen een week krijg ik een oproep voor een echo. Wat ik mij nu afvraag is het volgende. De cyclus van 4 weken die ik had na het stoppen daar heb ik mijn eisprong aan de linkerkant gevoeld. Kan het zo zijn dat het alleen een cyste is zonder pco? Hoe kan het dat ik, als het zo is, ineens pco heb gekregen? immers bij de andere zwangerschappen had ik dit niet. Ben heel blij met mijn kinderen en een 3e lijkt me super maar ik wil er niet de mmm voor in.
Hoi Luca, Een cyste is niet per definitie ook meteen PCO hoor. Ik heb ook cyste gehad alleen bij PCO heb je er meerdere op je eierstok(ken) geloof ik en dat hoeft echt niet. Bij mij zijn ze allemaal zelf weg gegaan. Heb geschommeld tussen de 4 en 7cm, bij de 7cm wilde ze overwegen te gaan opereren maar daarvan heb ik gezegd dat ik het niet wilde en ook die heeft mijn lichaam netjes opgeruimd. Nu al geruime tijd geen cyste meer gehad. Hoop dat ik je een beetje gerustgesteld heb.
Hoi Luca, Ik heb ongeveer dezelfde symptomen gehad, doorgestuurd naar de eerste hulp omdat er werd gedacht aan een blindedarmontsteking. Maar, ik bleek een cyste te hebben die vrij groot was en ze graag in de gaten wilden houden. Want bij een grote cyste is het ook mogelijk dat je eierstok om z'n as kan draaien, door het gewicht. En daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Daarnaast bleek ik ook zwanger te zijn, alleen was het buitenbaarmoederlijk. Dus, ik wil je absoluut niet bang maken. Ieder lijf is weer anders. Maar als je echt pijn hebt, die ook doortrekt naar je schouder, zou ik zeker even langs de eerste hulp rijden. Dan maken ze gelijk een echo. Ik zou het zelf spannend vinden om nog een week te wachten. En ik had ook echt wel veel pijn, vooral lopen deed erg veel zeer. Succes en ik hoop dat het meevalt!
Heb geen pijn aan mijn schouder nog. En ik ben ongesteld. Uitgaande dat ik überhaupt een eisprong heb gehad na mijn positieve ovulatietest zou ik al 8 dagen later weer ongesteld zijn geworden.