vanmorgen op controle geweest bij Gync. en alles was erg goed met de baby. Behoorlijk veel vruchtwachter nog. Dus zei ze ga er maar vanuit dat het weer 41 wk. wordt, deze heeft het nog behoorlijk naar zijn zin. Vanaf 41 wk willen ze pas gaan stimuleren met balloncatheter tot een max. van 42 wk. Zolang lichaam er nog niet klaar voor is, doen ze niks. Hier ben ik het volkomen mee eens, denk dat het ook beter is voor lichaam,maar ik baal er wel van. Had gehoopt dat ze met 40 wk al wat wouden doen, maar vanwege mijn vorige KS willen ze wachten met stimuleren, omdat daar de bevalling veelal juist zwaarder door wordt. Nu was mijn kindje met 35,5wk 7 pond geschat en verwachten ze bij bevalling (40wk) 9 pond. Ik zie er zo tegen op om met litteken natuurlijk te bevallen van een groot kind (dochter was 4590 gram). En hoe groot zal het dan met 41 wk wel niet zijn. Natuurlijk kan het wel zomaar beginnen, maar die hoop/verwachting ben ik inmiddels kwijt. Sorry moest even van mij afschrijven ben nu gewoon even teleurgesteld/vedrietig. Wordt allemaal zwaarder met een kleine van 2 jr en zit veelal alleen met haar thuis en begin me gewoon te vervelen. Weinig afleiding. Zie er tegen op als dat nog 4 weken zo door gaat.
Hey meid, Kop op! Ik kan me voorstellen dat je er doorheen zit nu, maar het kan toch ieder moment gebeuren!!! Bij mij hebben ze vanaf week 38 geprobeerd in te leiden, omdat onze kleine man met 36 weken al op 8 pond werd geschat. De hormonengel veroorzaakte alleen pijnlijke harde buiken, maar haalde verder niets uit. Ballonkatheter kregen ze niet geplaatst omdat de baarmoedermond nog te ver naar achteren stond. Na 2 weken ziekenhuis in ziekenhuis uit, met precies 40 weken terug voor controle. Om 14:00 uur 's middags: Gynaecoloog gaf aan dat het waarschijnlijk met 41 weken een keizersnede zou worden, want alles zat nog potdicht en de baarmoedermond stond nog steeds ver naar achteren. Om 16:00 uur 's middags: lig ik thuis op bed en beginnen langzaamaan weeen op te komen!!! Om 1:00 uur 's nachts vliezen gebroken, 2 cm ontsluiting en 's morgens om 10:00 uur 10 cm. ontsluiting. Uiteindelijk is het helaas toch een keizersnede geworden, omdat onze zoon niet diep genoeg in het bekken daalde (verhouding hoofdje/bekken, paste niet). Uiteindelijk woog hij 'maar' 8 pond. Wij hadden ook al gerekend op een kindje van 9 of 10 pond Wat ik wil zeggen is: laat je niet gek maken meid! Het kan dus nog steeds ieder moment gebeuren!!!!!!! Ik wens je heel veel succes en sterkte met de allerlaatste loodjes! Hopelijk wordt jullie kindje snel geboren!
weetje meid hier was het net zo en je moet gewoon door gaan de gyn kan het wel zeggen maar denk gewoon dat het iedere dag nu kan gebeuren. dan gaat de tijd ook sneller maar ik ken je gevoel hoor ik was 42 en zou maandags ingeleid worden en zondags kwam ze zelf
Kan me voorstellen dat je verschrikkelijk baalt! En ook dat je bang bent dat de baby te groot wordt. Mag je niet alsnog kiezen voor een ks omdat je die vorige keer ook hebt gehad? Met oog op dat je bang bent voor het litteken...
Ik begrijp je goed! Ik zit nu ook met de laatste loodjes. Bij 36 en 37 weken gecheckt of ik al ontsluiting heb. Ze willen me inleiden zodra ik inleidbaar ben en dat wil ik zelf ook. Ook pas vanaf 38 weken. Helaas bij 36 weken helemaal dicht en naar achter liggend. Ook bij 37 weken ietje opening maar nog geen verstrijking. Van de week weer voor controle maar ik vrees dat er nog te weinig gebeurd is. Heel jammer want heb zoveel rommelingen. Probeer positief te blijven, hoe zwaar ook het is. Heb ook een dreumes van 1,5 jaar.
Het wil niet zeggen dat de verloskundige altijd gelijk heeft! Tegen mij werd hetzelfde gezegd bij de eerste, daar kwam bij dat hij maar niet wilde indalen... Bij 39+2 vliezen gebroken en bij 39+4 lag er een mooi wondertje op mijn buik..... Probeer positief te blijven...
Weet precies hoe je je voelt... Op 32w werd onze beeb op dik 4 kg geschat bij 40w. Hoe meer we die termijn bereikten, hoe vaker ik te horen kreeg dat het een forse baby ging worden. 3 weken naar een vervanggyn moeten gaan ivm verlof van m'n eigen gyn. Daar kreeg ik te horen dat beeb het veel te goed had, ik nog veel vruchtwater had, placenta nog uitzonderlijk goed werkte voor de termijn. Ga maar er van uit dat het overtijd wordt en naar alle waarschijnlijkheid niet spontaan. Op 39w6d bij mijn eigen gyn controle gehad. Gevraagd om in te leiden, werd pas een week later besproken want moest eerst 10d overtijd gaan. Had nog steeds erg veel vruchtwater. Afgelopen vrijdag, op 40w6d is onze dochter spontaan geboren, terwijl ik het voor mezelf had laten varen dat het nog spontaan zou gaan gebeuren. En uiteindelijk woog ze 3.715kg. Heel veel sterkte meid, voel echt met je mee. Ben de eerste maal ook tot 41w doorgelopen, is echt zwaar!
ons 1e kindje is met 41 wk gehaald KS vanwege stuit. Maar volgens gync. is het nu geen reden voor KS. Mocht het niet lukken tijdens bevalling, kan het alsnog. Maar ben juist bang dat zo'n groot kind schade levert van onderen. Ze gaan ook pas vanaf 41wk kijken of ik inleidbaar ben. Nu checken ze alleen ligging, hartje en vruchtwater.
ach arme jij! ik heb er geen ervaring mee dus kan je geen moed influisteren.. kan me wel voorstellen dat het zwaar is. ik ben 'pas' ruim 34 weken zwanger en vind het nu al echt zwaar worden.. maar zegt de hoeveelheid vruchtwater iets dan over wanneer het kindje komt? wist ik niet..
schijnt dat als je nog voldoende vruchtwater hebt (meer dan gemiddeld) dat je kindje zich dan nog erg prettig voelt heb ik begrepen.
met 1 hand want zoontje slaapt op mn arm... dochter kwam met 41+2 na uren weeën met een ks ter wereld. 4300gr en 56cm. heel deze zwschap extra groei controles en echo's en kindje was ook iets boven gemiddeld. gyn gaf aan reken maar dat hij ook overtijd komt, met 41w zouden we gaan kijken of ik in te lijden was of een ks plannen. Met 40.0 braken mn vliezen en na een super bevalling van 5 uur was hij er, 3800gr en 52cm, wat nou boven gemiddeld????? Elke zwschap is anders!! ik zag er ook tegen op, is me 100% meegevallen!!
gelukkig is mijn teleurstelling alweer wat gezakt. gaan van hetw eekend maar wat leuks doen om de tijd te doden. Nu nog bedenken wat aangezien het bouwvak is, overal druk en ik niet veel meer kan. Dus denk maar even zwemmen ofzo. Ene kant ook wel logisch dat gync. zegt reken maar op 41 wk. Als ze zegt het komt denk ik snel, ga je ook op eieren lopen en als het dan niet klopt tja...
Ik heb bij de 1e een keizersnee gehad, en mij laten ze dus niet overtijd lopen ivm risico's. Maar misschien is dat per ziekenhuis of zelfs per gyn verschillend?
ik had vorige keer een KS vanwege stuitligging (dit pas met 41wk werd opgemerkt) en grootte van kind.