Nog niet echt veel zin in eten

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door tataar, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ik ben morgen 13w zwanger maar heb nog niet echt de behoefte om te eten.
    Ik eet wel wanneer ik honger krijg maar kleine beetjes anders wordt ik weer misselijk.

Sòchtens moet ik ook niet direct aan eten denken. Meestal eet ik als ik op me werk ben. Dan gaat het wel maar niet als ik net wakker ben.

En me avond eten gaat ook nog niet echt van harte.
    Komt dit wel goed in een later stadium?

Me vriend zet er heel erg op te hameren dat ik goed moet eten.

Gr Tam

2. Murron

Murron Actief lid

13 aug 2007
    127
    0
    0
    Ja hoor komt best goed. Ik ben nu ruim 16 weken en bij mij gaat het sinds een paar weken beter. Ik eet nog niet veel warm eten, maar heb er in elk geval wel weer zin in. Ff volhouden, komt best goed!

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Herkenbaar hoor! Het komt meestal inderdaad weer goed om later in de zwangerschap weer een beetje hetzelfde te worden :) Leg maar aan je vriend uit dat je kindje op dit moment bepaald wat en hoe je eet. Hij heeft natuurlijk wel een beetje gelijk: goed eten is belangrijk maar dit is niet hetzelfde als veel eten. Ontbijten blijft de belangrijkste maaltijd per dag dus probeer eens wat andere dingen uit: yoghurt, brood, ontbijtkoek of een vruchten of groentendrankje?

Als warm eten (nog) niet lukt, dan eet je wat anders. Ook later in de zwangerschap kan je hier last van hebben. Zolang je maaltijden niet vervangt door ijsjes en drop komt het allemaal best goed ;)

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    Ik moet 's morgens echt niet direkt gaan eten, want dan ligt het er gelijk weer uit. Meestal na een uur of zo dan voel ik dat ik wat binnen kan houden en ga dan pas eten. Warm eten 's avond doe ik ook niet. Ik eet meestal brood, vla en ook wel een bordje bambix. Alles in kleine beetjes, want mijn maag zit zo vol.
    Het belangrijkste vind ik dat ik iets binnen krijg en dat het ook nog een beetje gezond is, en dat warme eten dat komt later wel weer hoop ik.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

HOi,

ook hier een zwangere die slecht eet. In eerste instantie at ik bijna niks, helemaal geen trek in wat dan ook, (zelfs geen snoep en dat is toch wel erg bijzonder voor mij :)). Daarna werd ik, vanaf een week of 8, kotsmisselijk en dat is tot op dit moment nog zo. Ik at echt bijna niets meer, na een halve cracker 's ochtends had ik het al wel weer gehad. Ik heb geprobeerd zoveel mogelijk gezond te eten en moet zeggen dat vooral fruit vaak wel hielp om iets op te knappen. Momenteel eet ik nog steeds weinig, maar de kleine groeit wel goed: de VK is supertevreden! Ik voel me, logischerwijs, niet zo denderend, heb er deze zwangerschap al twee ijzerkuurtjes opzitten, lage bloeddruk, misselijk, moe, enz. Tja, die kleine pakt wel wat ze nodig heeft, Je komt eerder zelf tekort dan dat die kleine wat tekort komt hoor!
    Ik ben dan ook in eerste instantie 7 kilo afgevallen. Inmiddels zit ik 5 kilo boven m'n begingewicht, dus ondanks dat ik ongeveer de helft eet van wat ik normaal binnenkrijg (terwijl ik nu juist iets extra zou moeten eten), groei ik wel. M'n lijf heeft zich blijkbaar aan de omstandigheden aangepast.

Wat heel erg belangrijk is, is dat je blijft drinken. Zodra je dat niet meer kunt, MOET je echt je VK of huisarts inlichten, want uitdroging is wel heel gevaarlijk voor de baby. Slecht eten is ook niet je-van-het, maar omdat je kleine toch als eerste de voedingsstoffen uit je bloed pakt, is dat minder schadelijk dan wanneer je niet meer drinkt.
    Zorg gewoon dat wat je binnenkrijgt, gezond en voedzaam is, dan komt het best goed.

6. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Drinken doe ik wel.
    Ik drink voornamelijk water dat wel en soms een kopje thee.

Sòchtend moet ik ook eerst min een uur wakker zijn voor dat ik kan of wil eten.

Als ik dat doe gaat het wel. Smiddags gaat eten me redlijk af maar moet niet te veel eten anders gaat fout.

Nu zit ik al te denken wat ik vanavond moet eten maar zou het echt niet weten.

7. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    daar heb ik dus ook last van
    soms heb ik helemaal geen zin om te eten.
    en als ik dan in de stad ben neem ik meestal bij bakkerij bart een broodje gezond.
    dat krijg ik dan wel weer weg.
    of wat fruit dat lukt ook wel.

maar voor de rest. bah.

8. Femsel25

Femsel25 Lid

19 mei 2008
    11
    0
    0
    Hoi,
    ik heb er zelf ook last van.
    Ik ben bijna 18 weken zwanger en mijn eetlust is ook nihil.
    Ik heb ook nergens zin in en al helemaal niet in warm eten!
    Als ik vlees ruik wat gebakken wordt is bij mij de eetlust vergaan!
    Wat ik wel eet zijn salades en fruit enz.
    Brood krijg ik gelukkig ook weg.
    Voor mijn vriend is het wel sneu,want die zit iedere avond aan een pizza of magnetron maaltijd omdat het toch geen zin heeft om voor mezelf te koken!Niet dat hij het heel erg vindt,hij past zich vrij gemakkelijk aan! ;)
    Ik hoop dat de eetlust snel terug komt,want ik ben inmiddels ook al 6 kilo afgevallen..
    Groetjes Femke

Deel Deze Pagina