Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS) kan een andere oorzaak van ovulatieproblemen zijn. Bij dit syndroom heb je veel kleine cysten op je eierstokken en zijn je hormonen uit balans. De cysten zijn niet pijnlijk en ontstaan wanneer de eicellen zich ontwikkelen maar niet worden vrijgegeven. Je huisarts kan door middel van een bloedonderzoek kijken of je PCOS hebt. Er bestaan behandelingen, die je arts je kan uitleggen, om je eisprong een impuls te geven maar de behandeling hangt van jouw unieke situatie af.
mijn huisarts stuurt mij door naar de gyno hier moet ik maandag heen menstruatie blijft weg; pas 1 keer in de afgelopen 8 maanden gr Alies
ik heb pcos, al heel mijn leven. dit is op mijn 13e al geconstateerd ivm geen ongi en buikklachten en nog ene paar bijwerkingen. ik wist toen als dat zwanger worden een probleem zou worden. we hebben nu inmiddels een zoontje van ruim 15 maanden, ons eiegn kleine wondertje. daar hebben we eerst clomid voor moeten slikken, toen een operatie, toen clomid en spuiten, toen alleen spuiten, toen IUI. en die was mislukt dus wachten we op de volgende IUI, maar er wou weer eens geen eitje groeien, dus moesten we ongi afwachten en als die na 2 weken er niet was provera slikken om ongi op te wekken. maar toen ben ik stiekum uit mezelf zwanger geworden . een heel groot wonder dus. nu zijn we bezig voor een 2e kindje en zit ik in ronde drie met clomid weer. ronde 1 was gelijk raak, maar helaas een miskraam, ronde 2 is afgebroken omdat er geen eitje wou groeien en nu zit ik in ronde drie en moet vrijdag voor een follikel meting. dit is eigenlijk heel kort mijn verhaal xxx sam
Ik heb ook PCO... ik heb Clomid geslikt en werd na 9 mnd zwanger! Ik ben nu de trotse moeder van Ewout
Zie je mj, met een beetje hulp is er hoop. iedereen is anders! Laten we van het positieve uitgaan gr Alies
Ik heb ook PCO... niet ongesteld geworden na het stoppen met de pil.. Clomid werkt helaas niet bij mij, we gaan nu over op hormonen spuiten... Succes! Groetjes Joyce
ja joyce; jij ook succes; ik zie dat jullie al heel lang bezig zijn....als ik dat zie moet ik nog maar even rustig doen....... gr Alies
Hallo, Ik heb helaas ook PCOS... Ik kan je er nog niet zo veel over vertellen. Ik ben nog maar aan het begin van de MMM. Ik moet eerst 10 kg afvallen en dan mag ik starten met de clomid Ik heb PCOS al vanaf het begin ( heeft pas sinds kort een naampje voor mij ) nu met onze kinderwens is het wel erg lastig! Heel veel succes!
Bloemie je moet eerst 10 kg afvallen; ben je dan echt te zwaar? Zal wel erg moeilijk zijn he.... Ik ben zelf ook nog wel iets te zwaar (een kilo of 5-10 volgens bmi) Ben vorig jaar al 10 kg afgevallen; was ik al heel blij mee, maar wel een hele klus. Als me dat nog eens te wachten staat. ahhhhhhhh gr Alies
Hoi Alies, In het ZH waar ik kom, hebben ze als "regel" dat je een Bmi van 30 moet hebben voor ze aan de behandeling beginnen. Bij zeer ernstig overgewicht moet je 10% afvallen geloof ik.... Dit is niet in ieder ZH zo, dus maak je maar niet druk, jou BMI zal wel goedzitten als ik dat zo lees. Maar het is en blijft een grote frustratie! ( ik kan hier nog topics vol over schrijven, maar dat heb ik al een paar keer gedaan... )
ja dat kan ik me heel goed voorstellen. het is zo makkelijk gezegd dat je moet afvallen maar zo makkelijk is dat natuurlijk niet altijd... heel veel succes met afvallen (lukt het wel?) Mijn BMI is 27/28 dus ik zit wel op het randje hoor ik zal er zeker op blijven letten gr Alies
Ik weet dat ik het kan! Ik ben vorig jaar 18 kg afgevallen, daarvan zitten er dus weer 10 aan! ( door omstandigheden) Ik durf nog niet op de weegschaal te gaan staan, maar ik denk dat er wel een kilootje vanaf is . Ik kan mezelf heel erg goed "uithongeren" , maar dan wordt je dus een wandelende JOJO! Eigenlijk wilde ik dit dus niet meer, maar wordt daar nu dus wel een betje toe gedwongen. Maar ik alles er voor over om straks een mooi kindje in mijn armen te hebben. Dit is een goed stimulans.
Dat is een formule die uitrekend of je de juiste verhouding gewicht/lengte hebt. Misschien heb je wat aan deze link?: http://www.zuivelonline.nl/?doelgroep=&pageID=330
Hoi Bloemie, Ik wilde je even heel veel sterkte wensen! 't is weer al even geleden dat ik je 'sprak'. Er is er al eentje af zie ik?! Hoe vol hè, meis. Ik heb echt respect en bewondering voor je. Ik hoop zo enorm voor je dat je zwanger raakt!
Hallo allemaal, Nou volgens mij heb ik geen PCO, wist ook niet wat dat was. Tenminste dat is bij mij nooit geconstateerd. Pfff lijkt me ook echt geen pretje, zeker niet als je graag kinderen wilt. Maar nu een ander vraagje, wat is nou MMM en BMI? Deze vraag had ik bij een ander topic ook al gesteld, maar nooit antwoord op gekregen. Dus wie kan me helpen?