hoi, ik heb altijd gezegd, als ik 25 weken zwanger ben en het mocht dan al komen. dan doen ze er alles aan om het te redden. dit zou dus een geruststelling moeten zijn. maar niets is minder waar, sinds deze week ben ik heel bang dat het daadwerkelijk eerder komt. had gisteren ook veel pijn in mijn buik een soort spierpijngevoel en begon weer te denken : o jee het zal toch niet nu al komen??. vanacht heel slecht of beter gezegt niet geslapen, mede door het piekeren, maar ook door niet te weten hoe ik nu moet liggen. als ik op mijn rug lig krijg ik rugpijn en wanneer ik op mijn zij lig doen mijn banden pijn. heb vanmiddag een afspraak bij de huisarts ivm rugpijn en harde buik hoop dat zij mij kan geruststellen. wie kent deze angst ook, en is die twijfel/angst normaal bij 25 weken?? graag een (hopelijk geruststellende) reactie
Hoi hoi, Ik ken inderdaad wel dat gevoel dat je bang bent dat je kindje te vroeg komt! Maar maak je niet te veel zorgen, een spierpijngevoel komt waarschijnlijk van je banden. Ook harde buiken geven een vreemd gevoel. Als je daar veel last van hebt, zo ik wel wat rustiger aan gaan doen! Ik zou je zorgen vanmiddag bij de huisarts neerleggen en anders de verloskundige bellen. Beter gerustgesteld worden dan blijven piekeren! Groetjes, Sandra
Is het je eerste? Ik herken het zeker van toen ik zwanger was, zijn echt je hormonen ook. Bij mij werd er toen ook gezegd door iemand hier die al een kindje had, dat deze soort zorgen nooit meer weg zullen gaan en nu mijn meisje 6 maanden is kan ik het beamen.....het is een angst die je voor je zwangerschap/moederschap gewoonweg niet kent en ik denk beter zo dan moeders die zich nooit zorgen maken want dat is al helemaal niet goed. Nou niet zo druk maken...komt echt goed alleen even geduld hebben en anders ff je vk bellen he liever miljoen keer teveel dan een keer te weinig.
Helaas is die gedachte bij mij wel uitgekomen, had altijd het gevoel dat het rond de 22-24 mis zou gaan. Uiteindelijk had ik met 23 weken ontsluiting en ben ik bevallen met 28 weken van mijn 2 mannetjes. Alles is gelukkig goed gekomen. Als je pijn hebt en je vertrouwd het niet moet je gewoon bellen met je VK. Bespreek je angsten met haar. Denk dat zij dit soorten dingen heel vaak meemaken en je hiermee kunnen helpen.
tipje voor het slecht slapen: Misschien heb je al een voedingskussen? Maar een gewoon kussen kan ook helpen: Op je zij en dan een kussen tussen je bovenbenen.. dan vang je je buik ook klein beetje mee op. Om een voedingskussen kun je je vermoeide lijf helemaal lekker heen draperen
Herkenbare angsten hoor! Volgens mij gaat iedere zwangere van angstmoment naar angstmoment. Eerst de 12 weken halen, daarna met 20 wk of alles wel goed is, dan naar 27wk voor de levensvatbaarheid, dan naar 37wk voor thuisbevallen....en daarna nog 18 jaar zorgen erbij Als je je echt zoveel zorgen maakt moet je gewoon je VK bellen en het bespreken, en misschien even langsgaan om je te laten onderzoeken.
Ik denk dat je eerst moet proberen te stoppen met piekeren.. Makkelijker gezegd dan gedaan en ik spreek uit ervaring. Ik heb dat ook gehad. En dacht dat ook bij 25 weken. Door het piekeren krijg je veel stress en dat is ook niet goed voor je kindje en een zwangerschap uitdragen. Bij mij is het wel gebeurd. Met 27 weken en 2 dagen ben ik bevallen. Alles gaat nu wel goed met ons kindje maar het was erg zwaar 5 weken op de IC. Mijn advies is proberen niet te piekeren, rust nemen en bij elk pijntje of wat dan ook of ongerustheid de VK bellen. Daar is ze voor. Succes ermee. Groetjes
Die zorgen.... verschrikkelijk he... wel herkenbaar hoor. Helaas bij mij toch ook wel uitgekomen (33+4 weken). Maar probeer je toch niet te veel zorgen te maken, is niet goed voor jou en ook niet voor je kindje! Leg je zorgen ook neer bij je verloskundige, die kan ze vast ook wegnemen. Heb je een speciale reden waarom je zo bang bent dat je kindje te vroeg zou komen??
dank jullie wel voor de reacties mijn huisarts zei dat ik op tijd aan de bel heb getrokken en het nu echt rustiger aan moet gaan doen. wat betreft vroeggeboorte zegt ze heel stellig als jij je rustig houd dan komt het echt niet eerder pfff. en mijn rugklachten daarvoor moet ik naar de fysio. verder mag ik elke avond voor het slapen gaan 1 paracetamol innemen zodat ik lekker slaap. heb dit nog niet gedaan en toch in het weekend lekker geslapen. alleen vanacht weer wakker geweest maar gelukkig niet meer liggen piekeren. en ik denk dat ik bang ben voor vroeggeboorte doordat ik vorig jaar een miskraam heb gehad. wel al met 9 weken maar toch. maar ik ga nu goed naar mijn lichaam luisteren, werk nu ook 2 uur minder per dag (dit is dan nog wel 28 uur per week) en als ik thuis kom ga ik eerst lekker lang uit op de bank. kijken of dit en de fysio helpen en anders gaan we nog rustiger aan doen. vind mijn kleine schat nu echt het aller belangrijkst.
En hier nog iemand die dit maar al te goed herkent. Mijn bloeddruk is te hoog en heb last van rugpijn...ben ook een piekeraar!!