grote kinderwens maar hoe ventje overtuigen

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hopendemama, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hopendemama

13 dec 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Ik heb al een dochter van 3,5j. Toen ik nog zwanger was van haar zei ventje altijd als die naar school gaat beginnen we aan ons 2de. Toen zij geboren werd zei hij dat nog steeds en toen de gyne langs kwam en voorstelde om spiraal te zetten zei hij nee want als zij naar school gaat beginnen we aan ons 2de. De tijd ging voorbij en mijn wens bleef en werd zelfs groter. De tijd naderde dat zij naar school ging en mijn vraag kwam eraan. Antwoord ventje "geen gekke dingen hier" Dus nog niet een 2de. Ondertussen gaat dochtertje al bijna 2jaar naar school en nog steeds geen 2de. Mijn kinderwens wordt alleen maar groter en iedereen in de vriendinkring en omgeving krijgt hun 2de. Laatst aan ventje gevraagd waarom hij zo duidelijk NEE blijft zeggen en hij heeft laten weten dat hij schrik heeft mij te verliezen. Ik moet wel zeggen mijn zus is op 27 weken met spoedkeizersnee bevallen en heeft 2weken in coma gelegen ten gevolge van zwangerschapsvergiftiging en hellp-sydroom.
    Ikzelf ben op 37,5weken ingeleid wegen beginnende zwangerschapsvergiftiging. Ventje vind het risico te groot om er nog eens te beginnen.
    Ik ben beginnen zoeken op het net en daar zeggen ze allemaal de kans klein is. Ben langs mijn gyne geweest en hij geeft aan dat ik rapper een ongeluk kan krijgen met de auto dan dat ik opnieuw zwangerschapsvergiftiging krijg.
    Nu is mijn vraag: Hoe kan ik mijn ventje overtuigen om er toch voor te gaan? Hoe krijg ik het aan zijn verstand dat mijn wens groter is dan het risico dat ik kan lopen? Hoe leg ik uit dat die kans zo klein is?
    Ik hoop dat jullie mij tips kunnen geven!!!!!
    grts

2. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    tja.. overtuigen denk ik niet. Maar het lijkt me wel goed om een open gesprek aan te gaan samen. Daarbij kun jij aangeven wat jou wens is en wat je hebt uitgezocht.
    Hij kan dan zijn redenen en angsten noemen. Maar dan moet het gesprek daar niet stoppen, dan moet je samen verder spreken.

Een kind moet de wens zijn van beide ouders.. Vervelende is dat de gene met de kinderwens dan zich in eerste instantie moet aanpassen en dat voelt niet helemaal eerlijk.

Denk dat de kernvraag is.. Los van alle risico's (die iedereen loopt en jij niet meer of minder begrijp ik)
    Heeft hij nog een kinderwens

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

misschien nog eens samen met de gyn gaan praten, misschien kan hij je man gerust stellen? als dit de enige reden is lijkt dat me de beste weg.

en voor je man: kennis van mij had bij de eerste ernstige zw.vergiftiging en bij de 2e ging alles prima.

4. Wherona

Wherona Fanatiek lid

11 feb 2010
    4.258
    0
    0
    Administratie werk
    Noord Holland
    moeilijke situatie lijkt me, in ieder geval heel goed met elkaar praten en inderdaad lijkt me een goed idee om samen met je man naar de gyn te gaan zodat je gyn hem kan vertellen wat de kansen zijn.
    Hoop dat jullie eruit komen sterkte ermee

5. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.747
    1.073
    113
    hey meis,

Ik zou inderdaad hem ook mee naa de gyn nemen en die hem alles uit laten leggen. Verder hem laten lezen wat je op internet hebt gevonden. Anderzijds vind het ook wel lief van hem dat hij zo bezorgd is (onterecht dat dan weer wel..)
    Luister naar zijn argumenten en vraag idd of hij wel een 2de wilt. Kan ook zijn dat hij dit mischien (nog) niet wilt en zich nu hierachter verschuilt.
    Maar inderdaad erg lastig voor jou als jou wens zo sterk is nu!
    Hopelijk komen jullie er samen snel uit!

6. hopendemama

13 dec 2010
    48
    0
    0
    NULL
    NULL
    nog eens geprobeerd om een gesprek met hem aan te gaan. Hij trekt het telkens in het belachelijke. Op een geheven moment gaf hij toe dat hij geen vertrouwen heeft in de dokters en vind dat je gezond het ziekenhuis binnen gaat en meestal ziek terug buiten gaat.
    Hem meenemen naar de gyne ik weet het niet. Ik stel mij gewoon al de vraag hoe pak ik het aan dat hij mee wilt. Want als ik er zou over beginnen zou hij het weglachen en rap over andere dingen beginnen.
    Ik denk dat hij maar al te goed weet hoe mijn gedachten erover zijn maar ik krijg hem niet uit schijn schulp.

7. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Wat rot dat je man daar zo'n rot gevoel bij heeft maar ik denk dat het wel goed is om hem duidelijk te maken dat hij, door die rare ideeën, wel jou wens wegwuift. Het is voor jou heel belangrijk en hij moet dan wel proberen een beetje te begrijpen dat zijn angst overtrokken is en dat jullie er in ieder geval normaal over moeten kunnen praten.
    Succes ermee!

Deel Deze Pagina