moeder en schoonmoeder zeggen altijd tegen mij..zorg dat je een band opbouwd met je kindje.. maar wanneer heb je nu een band met je kind?? ik ben dol gelukkig dat ik zwanger ben..ik aai over mn buik..ik praat tegen mn buik, en aangezien ons meisje muziek schijnbaar wel leuk vind (omdat ze heel hard begint te trappelen dan..dan stroomt het geluk door mn lijf) dan ga ik zingen, ik ga orgel spelen, of ik zet gewoon muziek op..van die baby muziek dan he. soms schopt ze in mn buik, en dan tik ik heel zachtjes terug en dan schopt het weer terug. of ik leg mn hand op mn buik en na een poosje voel ik het tegen mn hand tikken. Ik hou van dit meisje, en wil het ook niet kwijt. Maar aan de andere kant vind ik het nog steeds onwerkelijk..elke keer als we een echo hebben zeg ik nog elke keer tegen mezelf..jaha dat zit in jou buik!!!soms denk ik wel eens..ik wou dat ik mn kindje zo even uit mn buik kon plukken..dan even knuffelen en vast houden, en dan weer terug stoppen zodat het verder kan groeien.. maar kan je dan spreken dat je een band met je kindje hebt?? iemand zei net (srry weet niet meer wie het zei)..ik voel geen band maar wel een soort van verbondenheid. zo zie ik het ook een beetje denk ik. En nog even over als het geboren is.. eerlijk gezegt zie ik daar meer tegen op dan de hele bevalling ...als er nu iets gebeurt kan ik het beschermen..ik leg mn armen over mn buik, zo van..aan jou komt niemand. maar straks is het "los" van me. En wat iemand net ook zei trouwens over het alleen voelen..dat herken ik ook. Nu ben ik niet meer alleen..straks wel weer. Ik zal echt wel even moeten slikken denk ik, maarja blijven zitten is ook geen optie, dus eruit moet het toch.
Ik vind het geweldig om zwanger te zijn ( niet altijd elke dag hihi maar he ik mag niet klagen ) ik aai over mijn buik. Ik praat er niet tegen, ik speel spelletjes met de kleine! Maar een echte band voelen nee ik denk het nog niet! Ik denk dat het pas komt als de kleine eruit is! Maar ik ben wel heel beschermend over mijn buik, en als ik er aan denk dat er iets gebeurd ofzo kan ik helemaal emotioneel worden! Ach denk dat het ook logisch is dat je nog niet helemaal een band voelt, want ik weet niet wie ze is hihi!
Dames komt helemaal goed. Had dat ook totaal niet. Wel dat grote verantwoordelijksheidsgevoel over je beebje. Dat had ik zeker. Maar als dat kleintje er straks is draait je wereld ineens op zijn kop en dan komt dat gevoel. En wordt dan ook niet ongerust als je het dan door alle emotie niet direct voelt. De 1 wordt ' mama van het ene op het andere moment en de ander heeft daar even een paar dagen voor nodig. Maar het komt echt.
Ja beiden voelen wel een band met ons kindje. Raar misschien haha en ook lastig uit te leggen. We kunnen nu alleen nog maar dromen over hoe het zal zijn als ze er is maar we betrekken haar nu wel al in ons leven. Ik zou ook helemaal kapot zijn mocht ze overlijden.. ook al 'kennen' we haar nog niet, zonder haar kunnen we niet meer!
Bij mijn eerste dochter voelde ik een hele sterke band toen zij in mijn buik zat was ook de gehele dag met haar bezig. 3 maanden nadat zij geboren was bleek ik weer zwanger te zijn echter met dit kindje voel ik helemaal geen band. Ben ook niet echt met de zwangerschap bezig heb het gewoon lekker druk met mijn dochtertje die nu 8 maanden is. Kan mij ook heel moeilijk voorstellen dat ik straks druk ben met de baby en haar minder aandacht kan geven heb ook heel erg met een schuldgevoel gelopen ( heb daarvoor ook hulp gekregen ). Vind het heel erg en schaam me er soms ook voor en hoop dat als ze geboren is ik heel veel liefde voor allebei mijn meiden voel
Nee eigenlijk niet en daar voel ik mij best schuldig over .............. ik durf het niet zo goed. Heb mijn vorige 4 baby's verloren namelijk
Hier ook niet hoor, en ben ook niet zon type die de halve dag over mijn buik wrijft. Dacht ook dat het aan mij lag haha. Met Kim had ik die band ook pas een paar weken na de geboorte. Zoeits komt bij mij niet van de ene op de andere dag.
Of het echt al een band is weet ik niet! Maar ik vind het zo bijzonder alle schopjes voelen in mijn buik. Je ziet ook echt mijn buik op en neer gaan en vriendlief straalt helemaal als hij dat ziet, hij wil het liefst de hele dag met zijn hoofd op mijn buik liggen en lekker tegen de kleine meid praten. Zo heb je toch een band samen met z'n 3tjes.