Dames vraagje heb placenta previa 3 cm

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door hoppala, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze hebben echter niets gezegd over keizernede, ben 20 wk. Wie moest wel keizersnede ondergaan. Maakt mij niet ui keizersnede of normale bevalling. Wou gewoon weten bij hoeverl cm jullie kreizersnede kregen, en wanneer dit aan jullie werd verteld? Alvast bedankt

2. Meijke

Meijke Niet meer actief

Ik had een placenta praevia totalis. De placenta lag voor en achter, als een kommetje over de BM-mond. Geplande KS met 37 weken. De placenta kan nog verschuiven tot 32 weken, meestal bEsluiten ze dan pas. Bij mij besluit KS met 24 wk, aangezien toen duidelijk werd dat de placenta niet meer goed zou komen te liggen.

Succes! Ik hoop dat alles voorspoedig verloopt. Het is een spannende tijd.

3. Danielle27

Danielle27 Actief lid

5 feb 2009
    264
    0
    0
    Ik krijg het net als Meijke bij 32 weken te horen, dan wordt er een ligginsecho gemaakt. Hier op het forum heb ik meerdere keren gehoord dat hij 2.5/3cm van de bmm moest liggen. Ik kan je volgende week meer vertellen :p

4. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Hier ook een liggingsecho gehad met 32 weken.. Met een termijn van 20 weken en 3 cm voorliggend kan je placenta nog best omhoog trekken! :)

5. Janna

Janna Fanatiek lid

Hier ook een placenta praevia totalis. Met de 20 weken echo lag de placenta al dusdanig dat de echoscopiste en de gyn niet verwachtten dat dat nog weg zou trekken. Ik had toen al regelmatig kleine bloedinkjes. Ik ben er dus van 20 wk van uit gegaan dat het een ks zou worden. De definieve beslissing voor een ks is echter pas met ongeveer 32 wk genomen, omdat ze het toch de kans wilden geven om weg te trekken.

De ks stond gepland met 39.2 wk, maar met 37.0 wk belandde ik voor de tweede keer met een bloeding in het zh. Ze hebben de ks toen vervroegd. Ik moest in het zh blijven tot ze de ks met 38.2 wk zouden uitvoeren.

Deel Deze Pagina