Hallo meiden, Ik heb de volgende vraag: - voelen jullie je eisprong : - zo ja: hoe voelt dat dan? - hoe weet je zo zeker dat dat inderdaad je ei-sprong is en niet wat anders? groetjes
Ik wel .. Heb een paar dagen last van een branderig en steekend gevoel in 1 van mijn liezen, meestal rechts. En 1 dag rekbaarslijm.. Ook kan ik het zien aan mijn temp !
Ik ben ook benieuwd want volgens mij voel ik hem niet maar had vorige wek wel ineens heel kort wat krampjes in de richting van mijn eierstokken...
Hey Ik voel hem ook altijd goed. Heb wat informatie: Ovulatiepijn Sommigen merken een niet precies te lokaliseren pijn in de onderbuik, pijn die een of meerdere dagen duurt. Bij anderen komt die pijn plotseling op en duurt enkele seconden of minuten, soms ook uren; de pijn kan dan precies in de linker of rechterkant van de onderbuik gelokaliseerd worden. Van regelmatige afwisseling tussen de rechter en de linker zijde is meestal geen sprake. De ovulatiepijn kan ook in de rug of in de benen uitstralen. De oorzaken voor de ovulatiepijn zijn tot vandaag niet precies bekend. Er wordt gedacht dat deze pijn door de inkapselingsspanning van de eierstok, waarin het eiblaasje rijpt wordt veroorzaakt. Maar er kunnen ook andere oorzaken voor zijn, zoals een pijnlijke prikkel van het buikvlies. De ovulatiepijn loopt samen met de eisprong, maar kan nooit zoals wel vaak gedaan wordt gelijkgesteld worden met de eisprong. Ze kan namelijk al enkele dagen voor, maar ook nog na de eisprong optreden. Het is een bijkomend verschijnsel van de vruchtbare periode en kan de overige waarnemingen (cervixslijmpatroon, temperatuurverloop) bevestigen. Groetjes
Lovecouple, misschien is het slim om te gaan beginnen met tempen. Dan kan je hem meestal wel vinden. Of ovulatie testen.
ik voel t ook goed bij mij voelt t t zelfde als ongi pijn alleen dan nog iets erger en hoofdpijn ook. ik weet dat t mijn ei is als ik die pijn voel doe ik altijd een ovu test en de dag er na ook een en zorgen dat je die dagen en de dagen ervoor om de dag klust !
jaa ik voel hem ook heel duidelijk heel erge pijn aan de rechterkant, flinke steken, loopt dan echt krom van de pijn, dit houd zon uurtje hevig aan, en dan word het minder, kan op zon moment me buik ook niet aan raken erg gevoelig
- ja, maar het valt mij op dat ik het niet elke maand even goed voel. - stekende pijn links of rechtsonder, beetje zeurderige, lijkt wel ongi-achtige pijn. Duurt bij mij meestal een dag. - ik heb een tijdje getemperatuurd en ovutestjes gebruikt en daardoor weet ik dat het mijn eisprong is.
Ik denk dat ik hem gister gevoeld heb. ik had s'morgens toen ik wakker werd kramp in mijn onderbuik. Het voelde net anders dan ongikrampen. Dit was wel de eerste keer dat ik heb voelde als het dat was te minsten. Gr Saskia
Sorry dat ik even inbreek... Fijn te lezen dat jullie je eisprong voelen.. Nu nog een exra vraag? Hebben jullie ook dat vloeibare rekbare slijm ongeveer 1 dag voor je eisprong? En zo ja, is dat dan je vruchtbare periode?
Ik had zaterdag van dat rekbare slijm en vandaag pijn in de onderbuik, vooral rechts steekjes, voelt als menstruatiepijn. Ik ga ervan uit dat dat mijn eisprong is, vorige maand voelde ik precies t zelfde. Klopt ook precies met mijn banner.
Hey Mermaid, Ik heb precies hetzelfde maar lees dat je lichaam je zo voor de gek kan houden.. ben benieuwd of ik morgen nog wat voel.. maar jouw omschrijving klopt aardig met de mijne. Mijn banner loopt alleen 2 dagen achter met wat ik voel, vandaar de twijfel..
Hoi meiden, Ik voel me eisprong heel duidelijk. Idd in je onderbuik kan wel een dag aanhouden. Begint met een soort pijnscheut. In mijn puberteit voordat ik met de pil begon heb ik er eens zo'n last van gehad dat ik niet meer naar de toilet kon en uiteindelijk niet meer kon zitten of lopen. Dokter heeft toen aangegeven dat dit mijn eisprong was en zelfs tijdelijk invaliderend kan zijn.
Jeetje Curly, Ivaliderend? Das wel heftig.. Wel fijn dat je weet wanneer je ei plaatsvindt. Zo erg is het bij niet, meer een beetje zeurderig gevoel, de ene keer sterkere en vervolgens weer wat zwakkere steekjes.. Kan ook niet goed een rechter of linker kant aangeven. Misschien verbeeld ik het me wel.. ; )
Ik voel mijn eisprong ook altijd. De ene keer wat heftiger dan de andere keer. Het zijn vooral hele pijnlijke steken in de onderbuik, de ene keer rechts de andere keer links. Ook merk ik het aan de doorzichtige rekbare slijm en verhoging van de temperatuur.
Ik heb wel meerdere dagen (2 à 3) die pijntjes. Ik las ook ergens dat de pijn ook op de dagen voor de eisprong kan zijn, dus t kan natuurlijk best zijn dat je banner klopt. Of misschien is je cyclus deze x 2 dagen korter dan de vorige. Zou natuurlijk ook kunnen.
ik had een soort krampgevoel in mijn onderbuik. Dat was dus de eisprong. En 2 dagen ervoor rekbaar slijm (vruchtbare dagen). En het is gelukt. Hoop het ook voor jou/jullie! Succes meiden
Bij mij was het overigens niet invaliderend hoor. Wel erg pijnlijk. Heb je wel eens een ovulatietest geprobeerd? Dat bevestigde bij mij het "ploppende" gevoel en zeurende pijn.