een buikje??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door mama1979, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Was benieuwd wanneer prille zwangeren een buikje gaan krijgen?
    Ik ben zelf niet dik maar ik heb mijn hele leven al een buikje en 'love handles' gehad, die ik er zelfs met een dieet niet af krijg.
    Heb nu het idee dat mijn buik nog meer gezwollen is.
    En ook dat mijn borsten voller zijn (maar dat kan ook tusesn mijn oren zitten:D)
    Ik heb dit normaal gesproken ook als mijn ongi komt, maar volgens mij niet zo extreem als nu. Qua kilo's ben ik niet zwaarder.
    Heeft iemand ervaring???
    Ik hoor het graag!:)

2. Nen87

Nen87 VIP lid

17 sep 2008
    6.469
    10
    38
    Je buikje kan komen doordat je darmen in het begin plaats maken voor je baarmoeder. Maar wanneer dat zichtbaar wordt, verschilt heel erg per persoon heb ik begrepen!

3. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Dank je Nen87 voor je reactie, aan darmen had ik nog niet gedacht.
    Maar het rommelt wel aardig daar beneden.
    Ik ga er maar niet te veel opletten, want op een gegeven moment voel je echt vanalles hè. Ik ga er maar vanuit dat de ongi er aan komt en zo niet dit weekend even testen...;)

Jij succes met wachten tot je mannetje thuis komt!
    Lijkt me vreselijk, zo'n lange tijd, hoop dat het heel snel gaat voor je!
    Groetjes!;)

4. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Wie heeft ervaring?????

5. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Ik heb altijd een dikkere buik als ik ongesteld moet worden. De keren dat ik zwanger was bleef dit buikje staan en groeide en groeide maar. Het is wel zo dat mocht je zwanger zijn en een buikje krijgen, het de eerste maanden echt je darmen zijn en niet de baby.

6. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Dank je voor de info Essie, zoiets dacht ik al.
    Nu maar hopen dat die opgeblazen buik ook een goed teken is;)

7. marjand

marjand VIP lid

13 jul 2009
    9.728
    0
    36
    geboefte vermaken
    zuid holland
    Ik had ook vrij snel een dikkere buik, maar dat waren inderdaad m'n darmen...Al was ik er wel heel blij mee...

Nu komt het echt al wel een beetje door de baby maar ben nu dan ook al 17 weken, dus dat kan wel kloppen.

Door de zwangerschaps hormonen zetten je darmen uit, ook moeten die plaats maken voor je baarmoeder alles bij elkaar kan je dus heel snel dikker worden. Ik had met een week of 12 aan de VK gevraagd wanneer mijn darmen weer zouden inslinken en het echt door de baby zou komen. Ze vertelde me dat je die overgang niet echt merkt, behalve dan dat je op een gegeven moment denkt dat je even niet meer zo hard groeit maar dit dan komt omdat je darmen weer redelijk normaal worden en je kindje die plaats weer opvult.

Succes

8. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik had ook al vrij snel een buikje. met 6 weken moest ik positiebroeken aan.
    Bij mij was mijn buik helemaal opgeblazen, volgens de verloskundige gebeurt dit bij sommige vrouwen door de hormonen. Het waren dus niet alleen mijn darmen (die waren ook goed van slag overigens dus dat had er wél mee te maken) maar ook mijn buikholte was opgeblazen, voelde echt aan alsof het vol met lucht zat. (nog steeds overigens, mijn baarmoeder komt nu net boven mijn navel maar bovenin is het ook al echt dik en rond!)
    Borsten had ik meteen toen ik 2 dagen overtijd was. Ze zijn dan ook meteen gaan groeien, hihi.
    Succes, zie dat je 4 dagen overtijd bent, nog niet getest?

9. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Dames bedankt voor jullie info!
    Dus het kan dus heel goed mogelijk zijn dat die dikke buik al van een zwangerschap is en dus met mijn darmen te maken heeft.
    Ik heb vrijdag getest maar een negatieve test gehad.:(
    Ik kijk het nog even aan, want ik 'durf' niet zo, bang voor negatieve test.
    Ook heb ik onregelmatige diensten, het liefst test ik toch 's ochtends maar ik wil eigenlijk ook dat mijn vriend er bij is.
    Of misschien dat ik hem wel verras..., weet het niet zo goed:)
    Ik zit op dag 34 en 38 dagen is mijn langste cyclus.
    Maar als het positief is meld ik me hier weer!!:)
    Jullie veel succes met je zwangerschap, groetjes!;)

10. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Ik zou wel je langste cyclus aanhouden. Het zou namelijk ook maar zo kunnen zijn dat je een opgeblazen gevoel hebt omdat je ongesteld gaat worden. :( Het lijkt allemaal zo op elkaar in het begin...
    Succes hoor, ik hoop voor je dat het zo is.

11. amundsen1978

amundsen1978 Actief lid

29 nov 2009
    411
    0
    0
    NULL
    NULL
    heb nu ook een buikje en zondag is mn nod. ben benieuwd

12. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

4 apr 2008
    1.099
    0
    0
    Het is inderdada hading je langste cyclus aan te houden als NOD, dit om een teleurstelling te voorkomen. Ik heb trouwens nu nog steeds ene opgezwollen buik als ik ongesteld wordt maar ik ben aan de pil, dus kan niet van een zwangerschap zijn ;)

13. mama1979

mama1979 Actief lid

10 aug 2009
    431
    0
    0
    Morgen is dag 38, dus dat is mijn langste cyclus.
    Nog geen duivels en ook geen positieve test.
    Wel nog steeds een buikje en alle andere kwaaltjes.
    Ei waarschijnlijk gehad in de week van 16 nov., dan had ik allang ongi geworden moeten zijn.
    Maar ja ik wacht af....

14. Iltje

Iltje Bekend lid

5 dec 2009
    544
    0
    0
    Object manager van een schoonmaakbedrijf
    Nederland provincie utrecht
    oooo vervelend he mama1979

Dat hele lange wachten

Nou maar hopen dat er snel antwoord komt

Of het nou een positieve test is (waar we voor duimen en hopen natruulijk):D

Of de rooie duiveltjes dat je tenminste weet waar je aan toe bent.

Succes nog

Deel Deze Pagina