Voel jij jouw litteken nog?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Merijn, 16 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik ben tijdens de bevalling ingeknipt en ingescheurd en daarna dus gehecht. Volgens mijn kraamverzorgster was het echt een chaos, maar was het netjes gehecht.

Ik heb er geen last meer van, maar ik voel het wel. Tijdens de seks is er bijvoorbeeld 1 plekje, vlakbij de clitoris, die echt gevoelig is. Daar mag manlief dus ook niet meer aankomen. De plek van de knip voel ik niet meer, maar vooral die oude scheurtjes dus (die richting de clitoris gingen).

Hoe is dat bij jullie?

2. EmyD

EmyD Niet meer actief

Hier ook nog een gevoelig litteken (na totaalruptuur). Gelukkig heb ik er sinds een maand of 2 geen erge pijn meer aan.
    Het meeste last van het litteken heb ik na het in bad gaan en tijdens de menstruatie. En dan echt op dat gedeelte richting de anus zeg maar. Maar de pijn bij de clitoris die jij beschrijft herken ik ook wel. Maar dat is dan meer een stekende pijn.
    Ook heb ik nog wel eens last van steken bij hardere ontlasting..

3. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hier geen pijn richting de clitorus....maar wel in de knip naar de anus...voel het op mijn bil! Vooral als het slecht weer gaat worden...koud!! Nu dus ook want het sneeuwt weer...en soms met vrijen ook.....

Het is al veel beter, eerst deed het eigenlijk altijd pijn..ook met grote boodschap op toilet doen...we zullen maar denken er is iets doorheen gekomen en dat is helaas een bijwerking....

Ik vermoed dat er bij mij een zenuw of iets geraakt is omdat het echt heel veel pijn heeft gedaan...trekkerig en stralende pijn.....

succes met alle pijntjes die jullie hebben....

4. valhalla

valhalla Niet meer actief

In verband met aangezichtsligging van mijn dochter heb ik ook een heel grote knip gehad, die echt goed is genezen. Heb er nooit last van gehad, tot ik weer zwanger werd.

Hoeveel hechtingen het waren weet ik niet, maar de gyn zei: 'tja, je gaat maar door tot het af is he' toen ik vroeg hoeveel meter hechtdraad ie eigenlijk gebruikt had :D

Nou ja, 'last' is een groot woord, maar ik voelde wel precies waar ie zat toen ik zwanger was. Vreemd genoeg ben ik weer gescheurd op die plek maar heb ik er sindsdien totaal geen last (meer) van gehad.

5. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0
    Ik heb nog last van de plek waar ik geknipt en gehecht ben. Ik heb pas vorige week voor het eerst weer sex gehad na de bevalling maar het lukte eerder niet omdat het echt te gevoelig was. Nu ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden en heb ik tampons gebruikt maar ook dat werd na een dag of 2 toch ook weer erg pijnlijk bij het dragen en inbrengen. Nu gebruik ik 's nachts maandverband (and I hate it!!) maar het is nu wel weer dragelijk. Ik heb toch wel het vermoeden dat ik niet helemaal goed gehecht ben. Ik kijk het nog even aan hoe het verder met de sex gaat en anders ga ik maar weer retour dokter. Ik ben er al eerder voor geweest en ik kreeg toen het advies om het nog even aan te kijken. Als het na verloop van tijd nog steeds klachten zou geven dan zou ze me doorverwijzen naar de gyn om het opnieuw te laten openen om vervolgens netjes te hechten. Niet echt een lekker vooruitzicht dus ik hoop dat het vanzelf beter wordt.

6. booboo22

booboo22 Bekend lid

14 okt 2008
    929
    0
    0
    Brabant
    ook ik bij de clitoris erg gevoelig idd

7. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik had er eerst wel last van, daarvoor kreeg ik een verdovend spulletje van de huisarts dat ik voor het vrijen op kon smeren.
    momenteel voel ik niets meer van de knip tijdens het vrijen,
    overigens wel een klein (met nadruk op klein) beetje toen het laatst zo vroor.
    groetjes

8. Merijn

Merijn Niet meer actief

Oh daar ben ik zo bang voor he bij een eventuele volgende zwangerschap! Dat ze weer moeten knippen op die plek of dat ik daar weer inscheur, brrr.

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik ben ook ingeknipt en af en toe is de litteken gevoelig en kan ook af en toe erg jeuken ;)

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    O ja! Ik heb een flinke knip gehad ivm tangverlossing. Mijn hechtingen hebben losgelaten, waardoor er een open wond ontstond. De wond is gaan ontsteken. Het is een flink litteken. Met fietsen voel ik het en tijdens de sex met sommige standjes. Het wordt wel minder, gelukkig. Nu met het weer gaat hij jeuken...
    Mijn tante voelt na 25 jaar nog steeds de knip.

11. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

ik heb wel eens gelezen dat wanneer je last hebt van je eerdere litteken, ze bewust op dezelfde plek opnieuw knippen zodat ze het beter kunnen hechten. maar ik vind het dus ook een eng idee, net of het nu niet genoeg vastzit;)
    groetjes

12. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb nergens meer last van. Ben ingeknipt en had zo'n 6 hechtingen uitwendig en een aantal inwendig (dus niet zo heel veel) maar voel niets meer.

13. Dottie

Dottie Bekend lid

8 mrt 2009
    665
    0
    0
    Bediende
    Merijn: jou vrees is mijn werkelijkheid. Bij nummer twee hebben ze mij opnieuw geknipt omdat het begon te scheuren. En ja op exact dezelfde plaats als knip 1. Ik voelde mijn eerste knip ook nog en de vroedvrouw vroeg vrijwel onmiddelijk als ik er last van had. Dus blijkbaar niet zo netjes gehecht. Ik ben gaan vragen bij de vroedvrouw, verpleegsters en gyn, en het zou zo zijn dat als de oude knip opnieuw, maar beter gehecht wordt, alle last kàn verdwijnen. Dan moet hij natuurlijk wel mooi genezen, niet ontsteken,...
    Dus ik ben benieuwd! Ik hoop dat ik er geen last meer van ga hebben, want met vrijen was het soms niet leuk...

14. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Echt last heb ik niet meer van mijn litteken maar ik voel het nog wel af en toe. Ik ben alleen gehecht richting mijn bil en voel het dus ook aan die kant;)
    Ben ook heel benieuwd hoe het bij een volgende bevalling zal gaan. Ben bij Nathan flink ingeknipt omdat Nathan niet goed lag en er dus niet goed doorkon.

15. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Bij mij is het ook nog steeds gevoelig. Vooral op de overgang van gewone huid naar slijmvlies van de vagina. Dus echt bij de ingang.
    Vooral tampons inbrengen is vervelend. Vrijen gaat prima als ik vochtig genoeg ben. Als ik ongi ben voel ik het litteken wat "drukken".

16. happymama

happymama Niet meer actief

ik voelde na 5 weken helemaal niks meer
    ben alleen een stukje ingeknipt.
    heb er trouwens nooit echt pijn van gehad alleen de eerste dagen maar toen de hechtingen eruit waren voede ik bijna niks meer

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik ben tijdens de bevalling geknipt. En voel het nu nog steeds wel. Vooral als er een beetje druk op komt te staan.

Echt pijnlijk is het niet, maar het voelt gewoon raar.

18. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik ben een beetje ingescheurd richting clitoris en voel dat tijdens het vrijen met bepaalde standjes af en toe nog wel. Ben ook erg bang dat ik met een volgende zwangerschap weer op de zelfde plek inscheur. Maarja, wat kunnen we er tegen doen... Niet veel vrees is. Een drupje seconde lijm erop voordat de bevalling inzet ;)

Deel Deze Pagina