Hoi, Hoe zit het nu precies met het eten van sushi (bij Sumo), ik lees vaak dat je er bij Sumo vanuit mag gaan dat de de vis vers is, en je deze dus ook gewoon rauw zelfs! mag eten..? Daarnaast stel je laat de rauwe producten staan, en ook de roofvissen laat je staan, dan zitten er ook nog (rauwe?) visseneitjes op de verschillende vegetarische rolls, mag je dit eten of ook de rolls waar vissen/garnalen eitjes op zitten laten staan? Ook gerookte zalm wordt vaak afgeraden, omdat deze vaak voorverpakt/vacuum aangelevert wordt, en dan heb je weer een risico op grote vermenigvuldiging van de listeria bacterie, mag ik dan ook geen gerookte zalm bij Sumo? Want ik heb geen idee hoe deze verpakt/aangelevert is...? Ik lees veelverschillende antwoorden op internet, en ga morgen dus uit eten bij Sumo, ik hoop dat ik hier nog wat duidelijkheid over kan krijgen. groeten!
Hoi, Je mag rauwe vis inderdaad alleen als het echt vers is! En helaas wordt daar niet altijd even goed mee om gegaan in restaurants. Dus kijk er mee uit. Ga het zeker niet te vaak eten. De gerookte zalm komt vaak toch ook uit verpakking bij restaurants. De roofvis mag je soms, dus het beetje dat bij sushi zit is niet erg. De voedselinfectie hierdoor is wel zeldzaam, maar kijk er wel mee uit. Groeten Evelien