Resus negatief

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Hope, 7 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hallo,

ik heb gister te horen gekregen dat ook deze 4e zwangerschap gaat eindigen in een miskraam. ( na 4 spontane zwangerschappen en 4 mislukte IVF met PGD pogingen )
    Nog nooit waren we zover gekomen met kloppend hartje enz. maar nu na 9 weken en 6 dagen is het toch over en uit.
    Ik kan me van de eerste zwangerschap herinneren dat ik een resus injectie heb gekregen voor de curettage ivm vermenging van bloed.
    Dat was omdat het uiteindelijke curetteren na de 10 weken gebeurde.
    Nu moet ik maandag weer terug naar de gyn en zal dan een keuze moeten maken wat ik wil.
    Spontaan, tabletten of curetteren.
    Maar moet ik dan toch weer zo`n injectie krijgen?
    Ook als het spontaan afkomt? ( niet dat dat erg is overigens) het psychische deel is veel erger dan welke injectie dan ook.

Hope

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Wat verdrietig meis!
    Je bent niet verplicht om een rhesus prik of wel anti-D te krijgen. Maar het word geadviseerd om voor het geval er bloed bloed contact is geweest tussen jou en het kindje,er voor te zorgen dat je geen antistoffen aanmaakt tegen de bloedgroep van het kindje en een evt volgende zwangerschap.
    Heel veel sterkte!

Imke

3. Hope

Hope Fanatiek lid

1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Hoi Immie,

bedankt voor je antwoord.
    Ik weet dat het niet verplicht is. Maar wil het wel graag laten doen.
    Ik wil gewoon niet dat het later nadelige effecten heeft op een volgende zwangerschap.
    Ik zal maandag de gyn ernaar vragen.

Ik hoop dat het mag, maar ik heb je even een PB gestuurd ivm een prive vraag, dat is iets TE om hier op het forum te zetten.

Alvast bedankt, Hope

Deel Deze Pagina