Dat was erg schikken!!!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jenny, 22 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,

Wil even mn verhaal kwijt aan jullie. Was afgelopen donderdag aan het werk. Alles was goed, totdat ik ineens opstond. Ik kreeg hevige pijn in mn buik en viel bijna flauw. Ik ben toch nog thuis gekomen. Mn vriend zei dat ik de verloskundige moest bellen. We konden gelijk komen. Daar zei ze dat mn buik erg hard was en de hartslag van het kindje erg hoog.We moesten gelijk door naar het ziekenhuis. Daar werd er gelijk urine afgenomen en werd ik aan de ctg gelegd. Met dat apparaat houden ze de hartslag van de baby in de gaten en mn harde buiken die ik om de zoveel minuten kreeg. Mijn urine was goed, maar ze vertrouwden het niet. Er werd een echo gemaakt. De baby maakte het goed, vruchtwater, bewegingen etc was allemaal prima. Hij lag met zijn hoofdje naar beneden en dat maakte ze in mijn geval wel een beetje zorgen. Ik kreeg een inwendig onderzoek en een inwendige echo. Er was gelukkig geen ontsluiting. Toch wilde ze me houden want wat de pijn was wisten ze niet.
    We werden voorbereid op het ergste. Stel dat het door zou zetten zou ik weeenremmers krijen en medicijnen die de longen van de baby ten goede zouden komen. Als de bevalling zou beginnen, zouden we naar Utrecht worden gebracht want daar hebben ze apparatuur om ons kindje in leven te houden. Gelukkig is dat allemaal niet nodig geweest. De nacht nam de pijn af, de hartslag van ons kindje was goed, hij bewoog ook goed. De harde buiken bleven wel en dat om de zoveel minuten. Maar pijn deden ze niet. Ik moest gister nog de hele dag blijven zodat ze ons in de gaten konden houden. De pijn bleef weg, de harde buiken bleven wel.
    Ik mocht uiteindelijk en gelukkig savonds naar huis. Ik moet nu rusig aan doen en het goed in de gaten houden. De harde buiken kunnen alsnog overgaan in echte weeen. Nu zit ik thuis, ben wel bang maar toch blij dat ik weer in mn eigen vertouwde omgeving ben. Daar lag ik op de kraamafdeling tussen de baby's. En nu is het maar afwachten, hopen dat onze jongen nog even blijft zitten. Elke dag is er weer een bij en is er meer hoop. De schrik zit er goed in. Ook blijven de harde buiken om de zoveel minuten. Ook als ik niets doe komen ze net zo snel. We wachten maar af....
    Liefs Jenny

2. Otje

Otje Fanatiek lid

10 apr 2006
    4.703
    0
    36
    Goh Jenny! Das idd schrikken. Ik hoop voor je dat alles voorlopig even rustig blijft en dat je baby nog lekker even mag blijven zitten. Probeer maar lekker rustig aan te doen!

Beterschap en gr Otje

3. nameless

nameless Actief lid

18 aug 2005
    424
    0
    0
    gelderland
    he bah wat een verhaal, doe rustig aan probeer ergens anders aan te denken en zorg voor jezelf....knuf mij

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Jeetje zeg, wat een verhaal. Ik hoop dat het niet door gaat zetten. Sterkte gewenst.

5. Vlinderkind

Vlinderkind Niet meer actief

Jeetje meid, wat vertel je nu!? Dat is even schrikken! Ik hoop dat die kleine nog even lekker in je buik blijft hoor! Hopelijk wrodt het snel beter en kan je je laatste 12 weken gewoon doormaken zonder zorgen!

Alle liefs en sterkte,
    Anouk.

6. Saraah

Saraah Fanatiek lid

6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    hey jenny... Wat een toestand ...
    raar hoor, dat ze de pijn niet hebben kunnen achterhalen... gelukkig heb je nu in iedereval geen pijn meer, en is het met de kleine goed...
    hopleijk zullen de hardebuiken wegzakken..
    en doe lekker
    HEEEEEL rustig aan... heb je verder geen opdracht gekregen om bepaalde tijd bedrust te houden?...

nou hopen dat de kleine nog minstens 10 weken blijft zitten :D... komt allemaal goed...

gr. sarah

7. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Jeetje Jenny, dat is schrikken zeg. Fijn dat je weer thuis bent.
    Ik hoop met alle anderen mee dat je kleintje nog ff blijft zitten en over een week of tien pas geboren gaat worden.

8. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hou je taai,
    doe rustig aan,
    een kruik helpt ook wel tegen
    de harde buiken, doe ik zelf ook altijd.
    xxxMensi.

9. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Jeetje Jenny, dat is echt schrikken!
    Lukt het nu nog wel om van je zwangerschap te genieten?
    Ik wens je veel succes, en doe het rustig aan, het komt vast goed!

Groetjes van Senna

10. djara

djara Fanatiek lid

12 apr 2005
    2.675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wat een schrik!
    doe rustig aan!

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi jenny,

jeetje dat is ook wat. nou meid doe rustig aan hè, dan gaan we er van uit dat het vanzelf goed gaat.

gr saskia

12. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Pfff wat zullen jullie zijn geschrokken!! Gelukkig ben je weer thuis. Vreemd dat ze niets gevonden hebben. Doe maar rustig aan, hoor!

Pim

13. tam27

tam27 Fanatiek lid

6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Wat een verhaal zeg :confused: Doe maar lekker rustig aan en hopelijk blijft je knulletje nog even zitten.

14. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    pfff dat is schrikken het is nog veel te vroeg nou meid veel sterkte en doe lekker rustig aan .
    groetjes jacky

15. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Das ff schrikken zeg .. laat die kleine nog maar ff zitten. Rustig aan ..

16. Miekie

Miekie Fanatiek lid

30 aug 2005
    3.163
    0
    0
    Friesland
    Poeh, wat een verhaal zeg...
    Ik schrik ervan!
    Doe maar heeeel kalm aan dan en probeer niet te veel te piekeren.
    Ik hoop dat de kleine nog heel wat weekjes blijft zitten!! Heel veel succes en geluk!!

17. Jenny

Jenny Fanatiek lid

14 mei 2005
    1.432
    0
    0
    Begeleiding dagbesteding
    WW
    Hallo,
    Hier ben ik weer. De harde buiken heb ik nog net zo vaak, de pijn is gelukkig weggebleven. Ik blijf voorlopig thuis en probeer het rustig aan te doen. Ik ben er ernorm van geschrokken. Het kwam gewoon uit het niets. Ben wel bang dat het weer terugkomt en dat ons kindje geboren gaat worden.
    Elke dag ben ik blij dat hij weer een dag is blijven zitten.Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt?
    Liefs Jenny

Deel Deze Pagina