Hoi dames..ik ben nu 18,5weken zwanger!Ik heb echt een buikje voor mij doen!!afgelopen donderdag nog op controle geweest en alles was goed,nou zeggen mensen ....oh ben jij al 18,5weken zwanger?ooh zal je ook niet zeggen!!ik vind dit niet leuk en het maakt me zelfs een beetje onzeker!!ik ben tenger en dit is mijn eerste kindje!Herkent iemand dit!! En wanneer word mijn buik nu is dik zodat ze stoppen met zeiken......
gewoon mensen laten zeiken en trots zijn dat je er nog steeds slank bij loopt Mensen om ons heen zeiken altijd en het is nooit goed. Gewoon nergens van aan trekken en een fijne mooie zw toegewenst meid!
Bij mij wordt het nu met 23 weken ook pas zichtbaar, tot die tijd zag je amper iets tot bijna niets!? Laat je niet gek maken door een ander. Bij mij zeiden ze ook: oh, ben je al zover!? Prima toch... ik heb geen last van een in de weg zittende buik en ik kan nog heerlijk op mijn buik slapen
Dan krijg je weer "zoooo zijn het er twee!" "Je wordt dik!" Etc. Het is nooit goed inderdaad, lekker laten gaan. De verloskundige heeft er verstand van dus zolang die het goed vindt gaan....
Ja hoor, tot 25 weken (zeker) had ik ook een kleine buik en werd er steeds gevraagd of het wel goed ging (groeit ie wel?) nu heb ik een buik maar nog wel bescheiden. Vooralsnog dan want ik zie om me heen hoe snel dat ineens kan verdubbelen haha. Komt vanzelf joh.
Ik had er ook last van..werd er ook behoorlijk onzeker van maar gelukkig zegt de buik niks over de groei van de baarmoeder! Mensen hebben altijd wat te zeuren. Ik kan er gelukkig steeds beter mee omgaan. Met name ook na de groeiecho met 30wk toen bleek dat ze heel goed groeide!
Herkenbaar. Tot 22 weken zag je ook weinig aan mij.... Kreeg steeds opmerkingen. Nu (28+3) krijg ik ineens een goed zichtbare buik. En zijn opmerkingen als: nu begin je echt te groeien etc. niet van de lucht.... Mensen hebben graag een mening. Vooral als je zwanger bent. Neus in de lucht, buik vooruit en negeren maar.
Ik zou me om die opmerkingen totaal niet druk maken. Bij de zwangerschap van mijn dochtertje wist niemand van de buurt dat ik zwanger was. Enkel familie, vrienden en kennissen wist het. Verder niemand. Mijn dochtertje is geboren met 41.3 weken, en heel de zwangerschap heb je niks aan mij kunnen zien. Ik droeg zelfs nog mijn eigen kleding. Toen mijn dochtertje geboren was, tja, toen kreeg ik rare blikken als mensen mij achter een kinderwagen zagen lopen, omdat ze totaal niet wisten dat ik zwanger was natuurlijk. En vragen : huh is dat kind van jou, was je zwanger dan. Ik antwoordt dan altijd : yep 9 maanden lang Nu ben ik 25 weken in verwachting van een tweeling, en wederom is het bijna niet aan mij te zien dat ik zwanger ben, en het is zeker niet te zien dat er 2 opkomst zijn haha Ik maak me er niet druk om, ze zien me vanzelf wel weer achter de wagen lopen
Hier juist andersom. Maakte iemand laatst de opmerking : nou jij bent veel aangekomen he. Euh nee pas 5 kilo, je had me bij mn zoontje moeten zien grr. Daar was ik uiteindelijk 20+ kilo aangekomen en ben al zwaar van mezelf. Nu was ik 10 kilo lichter dan toen ik zwanger werd van mn zoontje en dus nog steeds lichter dan toen. Ben heel trots erop dat deze keer niet zoveel eraan zit en dan krijg je zn opmerking tss. Hopelijk krijg je snel een buikje waar je van kan genieten. Want ik weet uit ervaring dat het nou eenmaal leuk is als iemand het ziet hihi. Bij mijn zoontje droeg ik ontzettend in de breedte en dachten ze gewoon dat ik dikker werd. En nu draag ik naar voren en krijg ik over het algemeen complimenten , dat is toch echt leuker natuurlijk
Maak je niet druk meis. Mensen zijn gemaakt om te zeuren lijkt soms wel! Zolang je kindje mooi groeit wat maakt het uit hoe groot je buik is? Bij mij zeggen ze al weken dat het vast niet lang meer zal duren.. Moet nog 2 maanden Helemaal het tegenovergestelde dan bij jou natuurlijk, maar ook niet prettig.
Dat heb ik precies zo. Ik helemaal trots op mijn buik, terwijl mijn omgeving steeds blijft zeggen dat ik zo'n bescheiden buikje heb (bij 35 weken wordt ook nog steeds gevraagd of ik 25 weken ver ben...). Heb het maar van me af gezet, ik ben er trots op en zo is het!
Meis!! Probeer je niet druk te maken. Ik heb ook geen dikke buik en weet je? Ik vind het eigenlijk wel prima. Ik kan mn eigen teennagels nog lakken en het zit me nog niet zwaar in de weg. Ik zie sommige zwangeren lopen met 20 weken dat ik bijna medelijden begin te krijgen zo'n grote buik hebben ze! Ik zei het vanmorgen nog tegen mn verloskundige dat ik vind dat ik niet echt een dikke buik heb. Ze zei je hebt een hartstikke mooi buikje. Hoe groot je buik wordt, hangt af van je bouw, hoe groot je kindje is, de hoeveelheid vruchtwater en hoe sterk je buikspieren zijn. Ik durf te wedden dat je een hartstikke mooi buik hebt ennuh vergeet niet dat je nog ff moet he?! Het kan nog alle kanten op. Wees trots op je mooie buik! En probeer je niks van anderen aan te trekken
Lekker laten zeuren. Ik ben nu 28 weken zwanger. Mijn familie ziet wel dat ik groei maar verder eigenlijk niemand tenminste hoor ze er nooit over. Had het er ook met de verloskundige over en toen zei ik al als het met de baby maar goed is. Ze was het er helemaal mee eens.
Ik had tot 10 weken een echt 'darmenbuokje' kon vanaf een week of 6 mijn eigen kleren niet meer aan. Ik kreeg heel veel commentaar: weet je zeker dat het er geen 2 zijn! Poeh wat ben je al dik! (Nou lekker dan.... I heb maat 36 dus ben echt niet dik ) Etc.... Bij een week of 10 vonden de darmen een plekje en verdween de bukk weerr. Ik kon zelf min eigen kleren weer aan. Nu 17+5 dagen zwanger en trek nu zo nu en dan een positiebroek aan. Nu krijg i van dezelfde mensen commentaar of het wel goed gaat met de kleine, of die wel groeit, enzovoort. Of te wel! Het is nooit goed...... Of je bent te dik, of er is te weinig te zien...
Joh, het is nooit goed. Of je nou een kleine of grote buik hebt. Ligt ook aan hoe mensen er tegen aan kijken. Mijn man en ik vinden dat mijn buik er best al mag wezen. Mijn schoonmoeder vindt dat ik nog maar weinig buik heb. Mijn moeder vindt juist dat ik al een mooie buik heb. En zo heeft iedereen wel wat. Meest domme opmerking vond ik van mijn schoonmoeder: ik moest maar niet zoveel eten (ik eet heel normaal) want dat kwam ik niet zoveel aan en werd de baby ook niet zo groot. Dan hoefde ik dan allemaal niet mee te slepen en werd ik ook niet veel te dik..... Alsof je daar wat over te zeggen hebt tijdens je zwangerschap.
oooohh... ik word er soms ook erg onzeker van. Ben stevig van mezelf maar nu heel mooi zwanger. Niet veel aangekomen, heb nog enigszins een taille en draag prachtig naar voren. En dan zijn er mensen die me dik vinden, of me sterkte wensen of andere opmerkingen maken waarvan ik wel kan huilen...
Ik hoor dat al 25 weken...sinds een week hoor ik:" je begint te groeien he?" joh!echt??? Ik werd er ook heel onzeker van en nu nog weleens... Vanmiddag gelukkog weer bevestiging gehad dat alles goed is dus schijt aan die lui!