Voel me dik en doodmoe.. en ben pas 11 weken....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door , 5 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi meiden,

Ik ben nu 11 weken zwanger, en er superblij mee.. Maar de laatste 2 weken begin ik me echt onwijs dik te voelen. Daarnaast ben ik sinds week 7-8 echt doodmoe, terwijl ik eigelijk juist te weinig doe. Dus rustiger aan, en ik moet echt de hele dag in bed liggen. :oops:
    Maar goed, ik voel me de laatste 2 weken echt steeds dikker worden. Mijn buik staat echt heel erg naar voren. Ik heb altijd wel een beetje een buikje gehad. Normaal als ik mijn taille meette, was het rond de 105cm. Nu is het al 125 cm! Dus al 20 cm meer dan eerst! Ik begrijp dat het mijn darmen waarschijnlijk zijn, maar zo veel? Ik ben wel sinds ik zwanger ben afgevallen. Mijn startgewicht was 103kg, en nu weeg ik nog maar 95 kg. Dus al 8 kg eraf. :D Dat terwijl ik voor mijn gevoel juist wat meer eet, en wat meer lekkere dingen (jaa.. ook ik heb iedere keer trek ik vreeemde combi's enzo). Ik ben in het begin wel misselijk geweest, wat nu minder tot niets meer is. Maar ik heb maar 2 keer echt overgegeven. Dus daar zou het ook niet aan moeten liggen...
    IK vind het wel vreemd, maar ja.. Ik voel me ook niet fijn.. Ik heb echt al een flinke buik, die al behoorlijk in de weg zit... gaat straks nog leuk worden volgens mij... :rolleyes:
    Daarnaast slaap ik echt geen nacht meer gewoon door :( Daar waar ik eerst 7-8 uur achter elkaar kon slapen, wordt ik nu op een nacht echt een keer of 5-6 wakker omdat ik iedere keer naar de wc moet! Ik snap dat ik daar ook moe van wordt, maar ik kan echt bijna niets meer doen van vermoeidheid...
    Zo.. ik moest ff mijn verhaal kwijt.. hebben andere meiden hier ook last van (gehad)? Ik hoor het graag..

Edit: ik heb geen blaasontsteking waardoor ik zo vaak naar de wc moet. Ik heb al een bloedonderzoek gehad en moest ook urine inleveren, waarbij dit nagekeken werd. Maar alles was goed. Ook mijn diabetes is goed ingesteld. Dus daardoor kan het ook niet komen. Ik heb echt het gevoel dat er iets op mijn blaas druk zegmaar...

2. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Yep, ik werd ook elk anderhalf uur wakker, en ik wil je niet ontmoedigen, maar het ging pas beter met slapen toen onze baby al een maand was.
    Dat steeds wakker worden komt door het zwangerschapshormoon. Dat maakt je alert en daardoor ben je zo weer wakker.
    De hele zwangerschap heb ik de meeste nachten niet meer dan 4 tot 5 uur geslapen, en ik ben er prima doorgerold.
    Dus het gaat vast goedkomen hoor, probeer je maar wat te ontspannen.
    En wat betreft je buik: hij zal echt nog wel dikker worden, maar je hebt alle kans (als je niet teveel snoept) dat je niet veel aankomt, en dat het een mooie ronde babybuik wordt! Plus dat je na de bevalling zelf mooi iets bent afgevallen.

Succes ermee!

3. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Meid, niet te druk maken hoor. Soms heb je gewoon van die dagen dat je je zo voelt. Die horen er gewoon bij. Dat weinig slapen, veel plassen en moe hoort er ook bij.
    Denk dat elke zwangere het wel herkent. Probeer gewoon goed uit te rusten en gezond te eten. Op zijn tijd bewegen (wandelen of fietsen of zo) en een vast dagritme helpt ook goed om je wat beter in je vel te voelen.
    En die buik... niet te druk om maken. Zowiezo kan je er toch niets aan doen, want hij groeit zoals hij groeit. En dat is de ene week wat meer dan de andere.

4. youme

youme Lid

19 nov 2007
    96
    0
    0
    Heel herkenbaar allemaal hoor! Het zijn idd ws vooral je darmen en misschien heb je daar nog wel extra last van omdat je misschien wat minder beweging krijgt? Dat is nl bij mij het geval: door de vermoeidheid sport ik niet meer en door het gebrek aan beweging heb ik meer last van mijn darmen. Dus sinds afgelopen week toch maar weer wat beweging, gewoon lekker wandelen of fietsen en dat helpt bij mij wel

5. Niet meer actief

nou ja, sporten doe ik wel goed hoor. Ik fiets iedere dag zeker wel 3 kwartier op de racefiets (vaak fiets ik dan van Delft naar Schiedam, door de stad weer terug). Dus dat zit wel goed...

6. Eveline123456

2 mei 2008
    97
    0
    0
    Hebbie geen tweeling :)
    Mag ik een beetje van jouw buik? Bij mij is het alleen maar of ik teveel gegeten heb... :(

7. Sheba

Sheba Lid

31 mei 2008
    41
    0
    0
    hai Ocean Soul het is heel normaal dat je doodmoe bent dat ben ik namelijk ook ik doe soms dagen niks en het wel alsof ik mee heb gedaan aan de olympische spelen zelfs als ik dan in me bed lig vind ik dat vermoeiend. Mijn buik is ook groot maar vaak lijkt het groter voor je zelf dan voor de buitenwereld. Over het vaak plassen zou ik je aanraden om een Po neer te zetten in je kamer dat doe ik namelijk ook en ik moet zeggen het is toch makkelijker dan naar de toilet lopen. Ik wil weer meer gaan lopen alhoewel ik er tegen op kijk. Nou meid sterkte ik weet precies wat je voelt maar ik heb begrepen van vele dat het moe zijn over een paar weekjes afgelopen is.

Deel Deze Pagina