mijn meisjes (4 en bijna 6) mogen alle ouders gewoon bij hun voornaam noemen. en ze stellen mij aan hun vriendinnetjes voor met mijn voornaam. ik wil dat niet, en heb dat ook gezegd. ik vind mama van... een prima naam eerlijk gezegd. en eigenlijk vind ik het ook niet fijn dat ze alle ouders bij hun voornaam noemen. het zijn geen vriendjes. ben ik nu zo ouderwets? ik vind dat het best duidelijk mag zijn wie er waar de verantwoordelijke persoon is, en dat ze die dus anders kunnen noemen. nu hoeft mevrouw achternaam nu ook weer niet, maar hoe moeten ze andere mensen dan noemen, en wat is een handige naam om mezelf voor te stellen aan vriendjes? groetjes lidwina
ik kan me niet anders herinneren als dat ik zei: mama van... is prima toch? ik vind helemaal niet dat je ouderwets in bent.
als ze mijn voornaam niet weten zeggen ze wel, mama van.... maar ik vind het prima als ze me gewoon bij mijn voornaam noemen!
voornaam vind ik zo persoonlijk worden. later wil ik hebben dat ze zeggen mamma van ticho en niet gewoon kimm
Nee hoor is niet ouderwets! Ik vind het ook netter staan om : mama van.. te zeggen. Op Björn's school word ik zo ook genoemd als zijn klasgenootjes mij zien, en Björn noem de mama's ook zo. Kijk mama, dat is de mama van ....
Ik weet zelf dat ik het vroeger heel vervelend vond om 'mama van ---" te zeggen als ik ergens anders speelde. Toch denk ik dat ik nu toch zou willen dat Emme dat gaat zeggen en dat ook vriendjes en vriendinnetjes dat zeggen. Als ik heel goede vriendjes en vriendinnetjes had zeiden we altijd "tante ----". Pim
Hmm, dan ben ik misschien eigenwijs, maar ik zou het fijn vinden als andere kinderen mij 'mem van Ilse' noemen. Dat ondanks dat ik in een niet-Frysk gebied woon. Groet van Kiki
word het tijd om te verhuizen kiki! in makkum hebben ze nog wel leuke huizen te koop! hahaha... mij maakt het ook niet uit. het gebeurt nu allemaal wel. mijn buurmeisje zegt de ene keer Agnes en de andere keer weer buurvrouw. het zoontje van een vriendin zegt Tante Agnes. het maakt me allemaal niets uit.
Mee eens, vind het persoonlijk ook helemaal niks dat ze op school juffen bij hun voornaam noemen. Mag best wat afstand in zitten...
ik vind ook dat ze mamma moeten zeggen en mamma van... En ook als ze ouder zijn blijf ik gewoon mamma vind ik zelf. ps mijn dochter zegt altijd mamma, maar als ze iets lekkers ofzo wilt zegt ze soms opeens mammie hahaha dan weet ik al hoelaat het is