He lieve meid, ik heb vanaf vanmiddag even 31 pagina's gelezen over dit onderwerp. Mijn allereerste reactie toen ik je bericht las was dan ook (net zoals zoveel anderen) eigen schuld dikke bult. Als hij zijn taakstraf gewoon had uitgevoerd was er niets aan de hand geweest. Maar nadat ik verder ben gaan lezen ben ik toch wel van gedachten veranderd. Ik vond het zo naar hoe sommige mensen tegen je deden terwijl je alleen maar afleiding en steun zocht en niet andere mensen om hun mening vroeg over je mannetje. Ik vind dat je als een hele sterke meid overkomt, je hebt zelf ook gezegd dat het zijn eigen schuld is en dat hij op de blaren moet gaan zitten. Alle respect voor jou dat je dat gezegd hebt. Wel ben ik het er weer mee eens dat een gevangenis niet op een hotel moet gaan lijken (daarvoor is het inderdaad een gevangenis), maar een beetje privacy en vrije tijd lijkt me niet meer dan normaal. Vind het belachelijk dat hij maar 1 keer per week bezoek mag hebben en helemaal om de reden waarvoor hij daar zit. Ik hoop dat je alle kracht en moed hebt om deze kleine 2 weken nog even te kunnen doorstaan. Hij is er in ieder geval bij als jullie kleine beeb geboren word en daarna kunnen jullie weer lekker met een schone lei beginnen en genieten van elkaar en natuurlijk als gezinnetje! Veel liefs en een dikke knuff
Niet vergeten dat hij zijn taakstraf niet gedaan heeft, dan had hij daar nooit gezeten en had dit allemaal niet hoeven gebeuren.. Verder vind ik dat we niet teveel mee moeten gaan met Wendy's zelfmedelijden, daar voelt ze zich alleen maar rotter door. Gewoon ff doorzetten en niet te snel gaan grienen om zulke tegenslagen. Over minder dan 2 weken is ie weer thuis moet je maar denken, en dan vraag je je af waar je je zo druk om hebt gemaakt. Je anders opstellen naar de situatie kan al een hoop doen, ook als je zwanger bent (geloof me). Mijn man moest, toen ik 37 weken zwanger was, halsoverkop naar Turkije omdat zijn opa (die hem een tijd heeft opgevoed) ieder moment kon overlijden. Hij wilde hem nog zien voor zijn dood en binnen een kwartier was hij onderweg naar Schiphol om het eerste vliegtuig te halen. Ik was zelf nog even wat laatste spulletjes voor de beeb aan het halen in de stad en had niet eens de kans om even afscheid te nemen of wat dingen af te spreken. Daar zat ik dan hoogzwanger, zonder familie of vrienden (was notabene ook pas een week verhuisd..) Had ook in janken willen uitbarsten maar heb snel wat lijstjes gemaakt met wat ik moest regelen voor het geval ik moest bevallen. Gelukkig was hij na een week terug, met de baby nog intern Dus meid, probeer een fijne tijd van te maken, doe wat dingen voor jezelf en dan gaat de tijd veel sneller.
Daar heb je ook helemaal gelijk in natuurlijk. En met de rest van je verhaal ben ik het ook helemaal mee eens...
Overigens knap van je dat jij je zo sterk hebt weten te houden toen dit jou overkwam. Zal niet niks geweest zijn dat hij zo vlak voor dat je uitgerekend was nog weg moest. Gelukkig heeft hij de bevalling meegemaakt Wou ik nog even zeggen
@ Wwndy Ik heb jouw bericht en een aantal reacties gelezen, tot en met jouw posting van de hond. Ik ga maar niet alle 30 pagina's lezen want het zal wel een hele discussie zijn Ik ga geen oordeel geven over jouw vriend, dat mag justitie doen, wij zijn geen rechters Afgezien van het feit of jouw vriend wel of niet goed bezig is, is het voor jou een shit situatie en kan ik me voorstellen dat je je rot en eenzaam voelt. Gelukkig is het 'maar' voor 20 dagen. Wat betreft de hond: dit is volgens mij vrij normaal gedrag. Opeens is het baasje weg en hij mist hem natuurlijk. Honden hebben zeker ook zo'n gevoelens en daar kunnen ze neerslachtig van worden. Inderdaad gewoon blijven doen wat je al deed, extra knuffelen, extra aandacht geven en met hem spelen. Na die 20 dagen als je vriend weer terug is,zal de hond vanzelf weer zichzelf worden. Sterkte, liefs mamatoB
Och arme, geen tv en sigaretten....bewaarders die hem als een " hond " behandelen . wat moet dat zwaar voor hem zijn. Wees blij dat hij in "4 sterren hotel Nederland " zit ...
Jeetje wat gaan ze daar erg met elkaar om, mijn opa heeft vroeger in veenhuizen in de bajes gewerkt, maar zelfs daar ging het nog beter, daar hadden ze 1 man, die wou zichzelf van kant maken als hij niet 1 x per dag voor zijn reuma een jointje mocht roken. Elek dag kreeg hij 10 minuten de tijd buiten de normale buitentijden om, om een jointje te roken, zodat hij niet suf en aggressief werd van medicatie die hij dan niet meer nodig hjad.
Hey meiden... het gaat hier een stuk beter...Zal ook vast door t mooie weer komen...Ik ga dan lekker naar buiten samen met de hond...Lekker int park zitten van de zon genieten...Kben er ook achter gekomen dat door het janken en doen je echt niet vrolijker wordt...Kheb al 2 dagen niet gejankt. Hoewel ik wel me kut momenten heb hoor...Maar weet ze beter te beheersen... Toen hij daar binnenkwam had hij 10 euro bij zich.. Die hebben ze in hun eigen zak gestoken. Nu zit hij 1,5 week zonder fatsoenlijk eten en drinken. De 30 euro die ik heb overgemaakt...Krijgt ie pas als hij weer buiten komt. Nu heeft hij van een andere gedetineerden wat dingen kunnen regelen/krijgen. Rookwaren,schrijfbenodigheden e.d. Ik snap dat sommige van jullie hierop zeggen wat verwacht je dan? Of het is geen hotel! Kben het er helemaal mee eens dat je beter hier in NL kan zitten als in zuid-amerika ofzo... Maar ook hier in NL heb je zelfs in de bajes je RECHTEN en je PLICHTEN. Daar moeten allebei de kanten zich dus aan houden...En dat doen ze hier dus niet...Ze stellen hun eigen regels op.
Mjah..zo gaat het overal waar je anderen boven je hebt staan..en helemaal wanneer de machtsverhoudingen zó zijn en dan ook nog es 'in opdracht van justitie' <- dat geeft iemand veel 'macht'hoor. Toch denk ik dat het wat genuanceerder ligt als dat jij t schetst..weet ik veel, ik ben er ook niet bij geweest Maar ik denk echt dat ze die tien euro niet in eigen zak steken, die zal hij vast terug krijgen als ie eruit komt. Lijkt me sterk dat ze dat gewoon jatten. Dat ie die dertig euro niet krijgt..Mjah, hij zit er 'maar'20 dagen..Misschien heb je dan nog helemaal niet zo veel vrijheden en rechten..wat leert hij er nou van als ie in een cel komt met alles erop en eraan, met netjes zn centjes op de rekening, beltegoedkaartje, sloffie shag, lekker eten ene en leuk tijdschrift onder zn kussen.. Ik denk inderdaad dat men door dit soort middelen mensen wil waarschuwen en probeerd je uit de bak te houden, zo van "leer jij je lesje maar eens' Of is dat de idealistisch van me? Tja als je t mij vraagt..groot gelijk. Iemand die moet zitten mag best even flink afzien..jammer van je peuken, er zijn ergere dingen in je leven! (zoals je hoogzwangere vriendin die thuis zit zonder mán..) Met jou wil ik best meeleven want voor jou vind ik het sneu, voor je vriend vind ik het absoluut niet sneu..sorry, geen begrip. 20 dagen is geen half jaar met vies eten, zonder peuken, zonder beltegoed en een snauw van de bewaker..dus dat moet ie maar zien te 'overleven'
Weetje , jij en je vriend moeten eens ophouden met dat zielig gedoe. Hij krijgt tenminste nog te eten ( wat verstaat hij onder "fatsoenlijk" eten? ) en rookwaren zijn niet de 1e levensbehoeften van de mens. Dus, die heeft hij in principe ook niet nodig. Ben ergens wel blij dat er nog bajessen bestaan waar gedetineerden niet als VIP-gasten behandeld worden . Zoals een ander lid als zei , moet het een straf zijn en geen " vakantie " . Ik hoop dat jouw vriend hiervan heeft geleerd en het de volgende keer uit zijn hoofd laat om een spelletje met justitie te spelen.
Ik vind dat ze in nl je veel te veel rechten nog geven in het gevang, wat een gejank zeg gadverdamme, kom eens op de aarde terug Ik vind jou niet zielig, je wist dit (zei je zelf) van te voren. Je vriend is niet zielig, eigen schuld... Tis dat je kindje nog niet geboren is, die is de enige die "zielig" kan worden gevonden. Kzal wel veel beledigen nu, maar iedereen die hier zeikt over hoe zielig het voor hun vent was/is dat ze geen peuken krijgen (oh wat erg) e.d in de gevangenis vind ik echt om te huilen. Heten jullie allemaal Anita ofzo (en jullie vriendjes Sjonnie)? Bah,erg laag niveau om zo te praten. Ja, als je je gedraagt als een "hond" dan word je ook zo behandeld! Simpel zat. In de echte grote-mensen-wereld is dit echt niet normaal hoor Ik vind dit topic ook echt het niveau van zw.pagina naar beneden halen, meer iets voor het forum van de Hitkrant ofzo.
Ik heb het hele topic meegelezen en heb me steeds kunnen bedwingen om te reageren. Maar nu toch even 1 korte reactie: MamaDeLuxe, met deze opmerking maak je alle andere overbodig!
Magnetronvoer dat tot 2013 houdbaar is, is dat zo slecht dan? Wij eten ook wel eens magnetronvoer, lekker handig en zo smerig is dat niet hoor, moet je kijken hoeveel mensen dat eten