Voel me een beetje rot

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door maartje1983, 2 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje1983

    maartje1983 Actief lid

    29 apr 2007
    184
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik wil even mijn hart luchten, voel me best een beetje rot.
    Ik ben nu bijna 6 weken zwanger en we zijn er ook echt super blij mee.
    We hebben het vorige week aan mijn ouders en broertjes verteld en die reageerden ook allemaal positief en super trots.
    Nu ben ik afgelopen maandag naar mijn oma gegaan om het te vertellen, ze reageerde helemaal niet zo leuk, ze leek wel geschokt.

    Mijn vriend komt niet uit Nederland maar uit Nigeria dus ze zei dat ik het kind maar mijn achternaam moet geven en dat het beter is als hij het kindje niet erkent omdat hij hem/haar weleens zou kunnen ontvoeren naar Nigeria.

    Mijn oma heeft zelf 4 kinderen en mijn vader is de tweede en boven hem zit nog een zus, ze zei dat ze het jammer vind dat niet een van die 2 kinderen van mijn vaders zus zwanger is want dan loopt het mooi af naar beneden.
    (de een ligt in scheiding en de andere heeft net 4 maanden een vriend en woont nog thuis, terwijl ik al 5 jaar een relatie heb en al iets van 4 jaar samenwoon)

    Ze zei dat ik beter nog een paar jaar kon wachten want zei zelf was 27 toen ze zwanger raakte en dan kan het ook nog prima, dan kunnen we nog even sparen en verhuizen enzo.

    Ik vind het zo raar hoe ze reageerde, ik weet ook wel dat ik nog jong ben maar ik ben ook weer niet piep jong (ben bijna 24) en ik persoonlijk vind het best een mooie leeftijd voor een kleine, mijn vriend is bijna 30.

    Het valt me zo tegenhoe ze geregeerd heeft en misschien moet ik maar denken van het is een oud mens en trek het je niet zo aan, maar ze kwetst me wel.

    Ik vind het gewoon jammer dat ze na al die jaren nog steeds denkt dat mijn vriend iets verkeerd zou doen (eerst dacht ze altijd dat hij mij zou ontvoeren)
    En ook dat vergleijk met mijn oudere nichten, wordt er echt moe van.

    Ik ben echt boos en hoe ik er nu tegenover sta is dat ik gewoon niet meer naar haar toe ga en ik stuur wel een kaartje als de baby er is, verder moet ze maar wachten tot een van mijn nichten een baby krijgt, dan kan ze daar trots op zijn.
    As het aan mij ligt hoeft ze mijn kindje niet eens te zien als ze zo achterlijk reageert.

    Bedankt voor het lezen en vind het fijn om op deze manier even mijn hart te luchten, verder probeer ik gewoon lekker van mijn zwangerschap te genieten.

    Liefs Maartje
     
  2. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Meid lekker genieten van je zwangerschap en laat haar maar kletsen. Erg vooroordelend van haar.
    Ik was net 24 toen ik zwanger was van mijn 1e, dus ik vind je ook niet jong hoor. De een maakt graag carriere en jij (wij) willen graag 'jong' een kindje.
    Geniet er van hoor.
     
  3. koppel

    koppel Niet meer actief

    Hahaha zelf ik word er boos om.. En is niet eens mijn oma..

    Maar goed, niets van aantrekken (proberen dan). en lekker genieten van je kleintje hoor!

    Het is niet je oma's beslissing maar de jouwe! Iedereen is anders.

    Meis geniet ervan!
     
  4. Beate

    Beate Fanatiek lid

    13 apr 2007
    2.202
    0
    0
    Hey, wat een herkenbaar verhaal. Mijn vriend komt ook uit Afrika, en ook mijn oma is erg benag voor ontvoering. Zij had dit al laten weten ver voordat wij ze vertelden dat we in blijde verwachting zijn. Mijn vriend had dan ook besloten toen wij het gingen vertellen: als ze vervelend reageert, mag ze ons kind 1 keer per jaar zien, of zijn of haar verjaardag!
    Gelukkig viel de reactie van mijn oma nog redelijk mee. Ik probeer er ook altijd maar aan vast te houden dat ze zo reageert uit bezorgdheid...
    Ik wens je in ieder geval een hele fijne zwangerschap! Op naar een prachtig halfbloedje :D
     
  5. Beastie

    Beastie VIP lid

    9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Oudjes hebben vaak een mening die zeker niet gelijk loopt met de hedendaagse tijd. Jammer dat zij zo denkt, wees blij dat het niet je ma was...pfff.
     
  6. Dushi

    Dushi Niet meer actief

    Om gek van te worden he die vooroordelen !

    Alsof een Nederlandse man niet de complete gek uit kan hangen. Pffff... sommigen zijn zo onuitstaanbaar en hebben niet vooraan gestaan met uitdelen van hersenen! :p
     
  7. SoSweet

    SoSweet Lid

    9 nov 2006
    88
    0
    0
    Almere
    Hey meid,

    Zie het zo, je oma komt uit een tijd dat alles anders was zij ziet het zo. Je ouders zijn er blij mee en je broertje. Het is moeilijk, ik heb namelijk het zelfde meegemaakt maar dan met de moeder van mijn vriend. Zij vertelde mij dat ik alles express zou hebben gedaan.. laat maar lullen denk ik dan ik weet wat ik er aan heb alleen vond ik het het ergst voor mijn vriend. De relatie tussen mij en de rest van zijn familie is dus niet helemaal van je joppie jeehh!

    Het is moeilijk om het naast je neer te leggen omdat je het toch graag anders zou hebben gezien. Zij had het graag op haar manier gezien (dat je nichtjes eerder waren met kinderen) maar zo is het niet gegaan. Geef haar even de tijd om het tot haar door te laten dringen misschien draait ze wel weer bij. Ook voor je vriend is het niet leuk om dat te horen (wat je oma denkt dat hij eventueel zou doen) maar jij weet wat je aan hem hebt na 5 jaar samen zijn met hem. Zou hij jou en/of je kindje willen ontvoeren naar zijn vaderland dan had hij dat al lang gedaan toch? Of hij moet alles helemaal uitgepland hebben. ;)

    Ik zou zeggen geniet lekker van je zwangerschap en praat er anders gewoon nog een keer over, misschien je vader laat hem weten wat je gevoelens erbij zijn misschien dat hij wel met je oma wilt gaan praten.
    Maar ik zou zeggen, laat het even rusten en ga gewoon over een tijdje weer naar der toe en praat met der misschien dat ze het dan wel heel anders ziet en dat ze gewoon geschrokken was van het nieuws!

    Succes ermee!

    Liefs,
    SoSweet
     
  8. chantalk

    chantalk Fanatiek lid

    Niks van aantrekken hoor en lekker genieten van je zwangerschap.
    Ik was 24 toen ik zwanger raakte en net 19 dagen 25 toen Luca is geboren.
    Ik vind het ook een mooie leeftijd.
     
  9. CreaLinda

    CreaLinda Bekend lid

    31 mrt 2007
    918
    0
    0
    Juf
    Nootdorp
    Nou sorry, maar ik vind het bekrompen. En oma hoeft zich niet te verschuilen achter 'haar tijd'.

    Ze mag blij zijn dat ze het meemaakt, dat ze een achterkleinkind krijgt.

    Mijn oma vind het helemaal leuk. En ik ben de derde, terwijl ik wel het oudste kleinkind ben.
    Nou daar hoor je haar ook niet over klagen hoor!
    Van die andere twee lag het niet echt in de 'lijn der verwachting', maar ze is net zo trots.
    Ik heb dan ook wel een hele hippe oma hoor op dat gebied, maar je ziet het kan ook anders.

    Lekker laten kletsten die oma van jou, ze gooit haar eigen glazen in.


    En wat ontvoeren betreft: Dat vind ik zo'n onzin. Een nederlandse vader kan z'n kind ook meenemen naar Brazilië ofzo.
    Het gebeurt relatief heel weinig, alleen daar waar het niet gebeurt daar hoor je nooit wat van.
    Bovendien doen vaders dat als hun thuisland het kind bij wet aan de vader toekend. En dat is (vaak) in moslimlanden zo. Ik dacht dat Nigeria niet de islam aanhing, maar dat weet jij beter dan ik.


    Linda
     
  10. Sjaantje

    Sjaantje Bekend lid

    25 jul 2006
    663
    0
    16
    Dordrecht
    Hey Maartje,
    Gefeliciteerd! Mijn Nigeriaanse man en ik verwachten ook een kindje... Ik heb het vermoeden dat we elkaar al wel eens tegengekomen zijn... (In Den Bosch bij een ander Ne-Ni stel, die via de Tv gingen trouwen.. denk dat je nu weet wie ik bedoel als je het bent, sorry dat ik zo vaag doe :oops: )

    Omdat we nu al wat jaren samen zijn en mijn man zich heeft 'bewezen' als betrouwbaar, hebben we gelukkig niet meer van die nare reacties, maar in het begin wel hoor.
    Trek je er lekker niks van aan, jij weet wat je voor een superman hebt!

    Het is geen excuus maar toch is het wel zo dat het voor oudere mensen moeilijker is. Mijn grootouders leven helaas niet meer. Maar de tweelingzus van mijn oma wel, die vind mijn man toch ook altijd een beetje eng ofzo.

    Laat je niet gek maken en geniet samen van deze tijd!
     
  11. Lexie74

    Lexie74 VIP lid

    14 sep 2006
    9.343
    189
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Mijn oma reageerde ook zo lekker gevoelloos op onze echo.
    Verder is ze ontzettend blij voor ons hoor, dat wel.
    Maar pfff wat kunnen die oudjes soms hard en ongevoelloos uit de hoek komen.

    Ik snap dat je van slag bent, probeer het los te laten en geniet van je zwangerschap, het is zooooooo speciaal!
     
  12. MamaLou

    MamaLou Fanatiek lid

    Idd niets van aantrekken.

    Je moet maar zo denken: Grootouders zijn meestal nog wel wat van de oude stempel en misschien is ze wel een tikje jaloers op jouw leventje nu en heeft zei er vroeger harder voor moeten knokken ofzo...
    Tja ik weet het niet.......maar het zal vast wel zo'n soort reden hebben! ;)

    Geniet van je zwangerschap!
     
  13. crisje

    crisje Fanatiek lid

    5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Hier wil ik wel even wat op zeggen.
    Mensen kunnen opeens rare dingen gaan doen hoor.
    Ik ben 12 jaar met mijn ex samen geweest, en zijn nu iets van 13 jaar uit elkaar. Vanwege de kinderen moeten we af en toe contact hebben.
    In die afgelopen 13 jaar heeft hij dingen gedaan die ik dus nooit voor mogelijk had gehouden dat hij zoiets zou kunnen doen.
    En dan denk je toch iemand te kennen als je daar 12 jaar bij bent geweest....

    Even voor de duidelijkheid; ik zeg nu niet dat buitenlandse mannen niet te vertrouwens zijn. Maar wil alleen zeggen dat mensen dingen kunnen doen die je absoluut niet verwacht zoals mijn ex deed (die nederlander is)
     
  14. MamaNorah

    MamaNorah Fanatiek lid

    20 feb 2007
    1.654
    0
    0
    Wat naar meid dat je oma zo reageerde. Je bent zo trots op je zwangerschap en je wilt het van de daken schreeuwen en als je dan zo'n reactie krijgt dan doet dat zeer.

    Ik heb zelf ook een afrikaanse man, en ik ben meteen zwanger geworden (bewust) toen hij bij mij in nederland kwam. Mijn opa schrok daar toen ook van maar had het er vooral over dat we toch echt moesten trouwen voordat de kleine er was.

    Je oma's opmerking over dat je nichtjes maar eerst zwanger zouden moeten worden vind ik echt niet kunnen. Iedereen heeft z'n eigen tijd dat het voor hun past en zwanger worden is niet voor iedereen even gemakkelijk helaas. De opmerking over het ontvoeren, daarvan kan ik me nog indenken dat ze het gewoon goed bedoelt. Maar het komt dan niet leuk over.

    Het is makkelijk zeggen dat je het je niet aan moet trekken, maar ja dat doe je toch. Je wilt gewoon toch dat iedereen net zo blij voor je is als dat je zelf bent!
    Gelukkig is de rest van je familie wel super blij voor jullie. En je oma die trekt wel bij als je mooie kindje er eenmaal is.

    Lekker gaan genieten hoor, van je zwangerschap!

    Liefs,
    MamaNorah
     
  15. AnneMica

    AnneMica Bekend lid

    11 jul 2007
    731
    1
    0
    He Maartje. Ik werk in de bejaardenzorg en ik hoor vaker zulke reacties!
    Er zijn gelukkig ook hele leuke oude mensen die erg met hun tijd meegaan, maar dat kan dus ook anders.
    Waarschijnlijk staat ze er helemaal niet bij stil hoe dit allemaal voor jou moet voelen en dat ze je best wel kwetst.
    Oude mensen hebben gewoon een klein wereldje en worden egocentrisch. Denken meer aan zichzelf dan aan anderen.
    (hierbij: natuurlijk zijn er ook uitzonderingen!)
    Trek je er niks van aan meid, lekker laten praten ;)
     

Deel Deze Pagina