Voel me een beetje schuldig... Hoop stiekem op een Meisje!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamary, 26 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moniek1979

moniek1979 Actief lid

14 sep 2006
    225
    0
    0
    huisvrouw
    groningen
    ik heb van allebei al een, dus met de 3e maakt het me niet uit! toch had ik bij de 2e ook duidelijk dat ik heel graag een meisje wou! iedereen heeft wel een voorkeur! maar wat er na de bevalling ook op je ligt, als je dan ziet dat het gezond is maakt het je echt niet meer uit! :)

2. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Ik had dat ook, een voorkeur voor een meisje, mijn man voor een jongen.
    Iedereen heeft wel een bepaalde voorkeur maar als je eenmaal weet wat het wordt of bevallen bent dan maakt het echt niet uit.
    Mijn man zegt ook, ik had niet meer van een jongen kunnen houden dan van onze kleine meid.

Het is gewoon een wonder dat ze gezond zijn.

Tijdens je zwangerschap fantaseer je toch ook over andere dingen die je wel mooi voor je kind lijken.
    Ik droomde over een kindje met donker haar en mooie bruine ogen (heeft mijn man ook)
    Nu heb ik een blonde dame met hele blauwe ogen en ik vind het fantastisch!

Groetjes Kalush

3. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    wel ja... mijnvoorkeur is stiekem een meisje, maar een jongen is ook het einde, als ie maar gezond is toch..

morgen ben ik al 4 maanden, snel he.. nog steeds geen buik. niemand ziet het aan me. vind ik wel grappig.. als ik zeg dat ik al 4 mnd ver ben wil niemand het geloven. vind ik super komisch :D

4. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Hoi Hoi

Ik had precies het zelfde ik heb altijd gezegd dat ik een meisje wilde maar toen ik te horen kreeg dat het een ventje zou worden ben ik de winkel in gestapt en heb ik zooooooo veel leuke en stoere kleertjes gevonden dat ik het ineens niet meer erg vond om een ventje te krijgen ik zag het namelijk al helemaal voor me als hij met zijn papa stond te voetballen enzo en dat maakte me helemaal gelukkig.... Met een meisje zou ik nog steeds blij zijn hoor maar heb nu gewoon zoiets '' als het maar gezond is '' :D

5. Smeetje

Smeetje Bekend lid

28 mei 2006
    605
    0
    0
    Twente
    Mij leek een jongetje erg leuk, had ook helemaal een voorgevoel dat het een jongetje zou zijn. Wat bleek. Het was een meid! Vond het fantastisch hoor! Ben nu weer zwanger en een jongetje lijkt me nu weer heel leuk... Maar we zien wel over 34 wk.

6. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Oh wat een herkenning. Riep ook jaaaren dat ik alleen jongetjes wilde. Meisjes geven meer zorgen, zijn popjes, niet stoer, moeilijker enz enz..... Kwam doordat ik enig kind ben en bij andere gezinnen altijd liefst met jongens speelde, want ik was nooit zo'n meisje-meisje.

Dus ik hoopte op een jongetje, natuurlijk!
    Maar hoe dichter bij de echo....hoe meer het mijn man en mij ook wel leuk leek om een meisje te krijgen. Inderdaad de kleertjes, maar ook het aanhankelijke, lieve, zorgzame....er kwamen steeds meer voordelen en zo bleek onze voorkeur eigenlijk een beetje verdwenen.

Nu weten we dat we een meisje krijgen en we zijn eigenlijk zelfs enorm blij dat het zo is! De tweede (als dat ons gegeven is) mag best een jongetje zijn, maar nu de oudste een meisje, het past ook wat beter bij ons geloof ik.....

Dus voorkeur hebben is helemaal niet zo erg joh! Stel nu dat het een jongetje is voor jou, nou ja, dan hou je er vast niet minder om, want zodra jij een echo ziet, of het kindje, hou je toch gelijk van je kind, ongeacht het geslacht!
    En inderdaad wat anderen hier ook al zeggen, misschien weet je het onbewust wel.....

Hou je ons dan wel even op de hoogte?

7. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    hehe wat een mooie reacties zeg
    ik heb over drie weken mn 20 weken echo en dan weet ik hopelijk meer ;)

8. rastagirl

rastagirl Fanatiek lid

15 dec 2006
    1.156
    0
    0
    ik hoop ook stiekem op een meid en zowel ik als me mannetje hebben een voorgevoel dat het ook een meid is maar we moeten nog even afwachten we hebben al een jongen dus zou erg leuk zijn maa aan de andere kant ik ben nu echt een jongensmoeder hoor

9. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ik dacht altijd dat als ik zwanger zou zijn dat het een meisje zou zijn, en dat wilde ik ook. En eigenlijk vanaf het begin dat ik zwanger ben, heb ik het gevoel dat het een jongen wordt! Ben er ook al helemaal op ingesteld hahaha... Maar was het dus ook wordt, ik zou het allebei fasntastisch vinden, terwijl ik dat vroeger juist niet had. Ik ben zo benieuwd wat het gaat worden! Nog 6 weken wachten :)

10. linda83

linda83 Actief lid

Ook ik heb een voorkeur voor een jongetje omdat ik denk dat ik meer een jongensmama ben..ik ben niet zo van het tutten enzo laat mij maar hutten bouwen en voetballen enzo haha
    Daar komt bij dat ik het heel graag naar mn overleden opa wil vernoemen
    dus dat speelt ook wel mee..
    Volgens de echo krijg ik ook een zoontje maargoed als het toch een meisje blijkt te zijn ben ik er net zo blij mee als het idd maar gezond is:)

11. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.961
    823
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik had voor mijn zwangerschap een voorkeur voor een meisje. In het begin van de zwangerschap had ik dat nog steeds en rond mijn 11e week kreeg ik opeens een omkeer. Ik wou opeens zo graag een jongetje, ik verlangde zelfs naar een jongetje. Als ik naar de toekomst keek zag ik een jongetje.
    Mijn gevoel had die stap genomen. Terwijl ikzelf een voorkeur voor een meisje had.

Maar als ik nu hoor dat het een meid is ben ik even gelukkig hoor.

Alleen zo raar dat mijn gevoel zo opeens veranderde

12. Mamary

Mamary Actief lid

20 jan 2007
    291
    0
    0
    Student
    Zuid Holland
    ja miss x

dat had ik dus ook. dat je gevoel plots kan veranderen. ik droomde altijd van een jongen.. maar nu ik zwanger ben, van een meisje , gek he.. gister heb ik stiekem zoooo'n schattig j urkje gekocht bij de H&M.. zo'n ieniemienie prul klein jurke van spijkerstof, en op de achter kant staat, i love mommy.

nu maar hopen dat het geen wegggegooid geld is ;)

13. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik kan me een meisje niet zo goed voorstellen.. een jochie wel, die op zn neefjes lijkt en op zijn papa, met donkere krulletjes en donkere ogen. Maar een meisje.. huh? hoe zou die er uit zien dan? Ik kan me er gewoon geen voorstelling van maken om een meisje te krijgen.

Dus we denken dat het een jochie is.. terwijl ik geen enkele jongensnaam mooi vind en voor een meisje al een naam heb. raar..

14. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Vreemd maar ik herken dit helemaal niet. Ik heb absoluut geen voorkeur ook nu niet. Heb twee gezonde jongens en dat is wat voor mij telt. Al zal de 3e weer een jongen worden, prima. Is het een meisje, ook goed.
    Vind het al leuk om te zien dat ze allebei een andere karaktertje hebben en er verschillend uit zien, maar ja dat heb je ook als je een jongen en een meisje hebt.

Het enige voordeel van een meisje is dat er veel meer kleerjtes te koop zijn. Voor jongens is alles zo beperkt. Ach dat is maar een kleinigheidje.

15. jet75

jet75 Fanatiek lid

14 jul 2006
    1.015
    0
    0
    zelfstandige
    Ik heb niet alle paginas door gelezen , ik weet dat ik dit dus ookhad en het enige tijd geleden ook hier had geplaatst en jeetje wat kreeg ik een onbegrip er werd me van alles om de oren geslagen.
    Ik vind het niet raar dat je een voor keur hebt ook ik had die dus maar had toen ook duidelijk aangegeven net zo gelukkig te zijn met een jongen, het zou mijn moeder gevoelens er niet minder om maken. Ik heb dan zelf al twee jongens en een meisje zou geweldig zijn.
    Nou het word een meid en dat vind ik reuze leuk, ik had me namelijk al helemaal op een jongen ingesteld en was daar ook heel erg blij mee geweest.
    Succes verder allemaal.

liefs
    Jet

16. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Mooie verhalen allemaal hier:

Mijn gevoel zie de vorgie keerdat het ene jongen werd, ik wilde ook het liefst een jongen , en wat kreeg ik: een dochter. En vanaf het moment dat ik haar in mijn armen kreeg wilde ik nooit iets anders meer dan een dochter. Ik dacht nog : hoe kan ik zo dom zijn geweest ,meisjes zijn veeeel leuker.

Nu 11 jaar later heb ik opeens toch weer een lichte voorkeur voor een jongen, en wel om de reden dat ik me niet kan voorstellen dat ik zo'n bijzondere band als ik met mijn dochter heb, ooit met een ander meisje kan opbouwen.
    Mijn ratio weet dat het onzin is, dus ook dat komt wel goed.

Dus geniet maar van je voorkeur, als het eenmaal zo ver is ,maak het niets meer uit dan ben je blij dat je een gezond kind heb gekregen.

17. chantal25

chantal25 Actief lid

8 okt 2006
    238
    0
    0
    gelderland
    Ik heb zelfs een zeer sterke voorkeur voor een jongen!
    Maar ik heb al een meid, dus een jongen erbij zou geweldig zijn!
    Maar een meisje is natuurlijk ook prima,als het maar gezond is.
    Nog twee weekjes en dan weten we het! :D

18. Lilly

Lilly Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.842
    0
    36
    Vegan blogger, vloger en coach!
    Bussum
    Manlief en ik waren er ook min of meer van overtuigd dat we een meisje zouden krijgen....we hadden al een naam. En inderdaad de strikjes, jurkjes etc, hebben een speciale aantrekkingskracht....... tot een week of 18 toen had ik opeens zoiets van, het zou zomaar toch een jongen kunnen zijn......

En ja hoor, bij de 20 weken echo bleek ons kindje een jongen!
    En ik was alleen maar blij hoor ;)

Mijn man moest ff wennen, hij had al zo lang gedacht dat het een meisje zou zijn....het was ff een omslag :)

Maar nu willen we niet anders meer. Ik vin het zo leuk om een knulletje te krijgen :)

De meisjesspullen blijven soms wel trekken hoor, er is ook zoveel leuk grieten spul ;)

19. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Haha, ik had al eerder gereageerd dat het mij niet zo veel uitmaakt.
    Nou ik mezelf nu betrapt dat ik toch nu wel een voorkeur heb voor een meisje. :oops: :oops:
    Tja die hormonen he. ;) .
    Dus toch wel een voorkeur, maar al blijkt het weer een jongentje te zijn,
    is het natuurlijk ook fantastisch.

20. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Ook ik hoopte stiekum op een meisje....
    Waarom omdat ik al 2 jongens heb.. dus dacht ik alleen maar van hoop dat het nu een meisje is maar vertellde er wel altijd bij tegen iedereen...
    Dat een knul net zo welkom had geweest... tis niet zo dat ik die niet wil of terleur gesteld op zo manier had geweest...
    Mijn voorkeur was dus hopelijk krijgen we een meisje en ja hoor het mag zo zijn :) dit keer...

Groetjes Brenda

Deel Deze Pagina