Hoi, Onze dochter krijgt op dit moment 2 kiezen en een tandje tegelijk door. Hierdoor heeft ze al 4 weken lang onrustige nachten. Ik heb twee vragen: - Hoe lang duurt het ongeveer voordat kiezen er door zijn? - Als ik haar een zetpil geef om 20.00 uur, heeft ze hier dan voor de hele nacht genoeg aan?? Graag jullie tips/advies.
Bij mijn zoontje zijn net 2 kiezen en 2 hoektanden door. Hij had 2 dagen lang een verhoging en daarna waren ze er ineens. Hoe lang ze daarvoor bezig waren om door te komen weet ik eigenlijk niet aangezien hij er blijkbaar nauwelijks last van had. Over het algemeen duurt het vanaf een paar dagen tot een paar weken. Het verschilt nogal.
Hier zijn momenteel 2 kiezen half door.. En dit duurt al weken. Met vlagen heeft ze er erg last van en ze heeft een paar weken, continue gekwijlt (alsof er een kraantje zachtjes openstond in haar mondhoekje) . Of een zetpilletje helpt de hele nacht, is gewoon afwachten, afhankelijk ook van de pijn. Wij hebben het een paar keer gegeven als ze maar niet in slaap kon komen (met name: in een diepe slaap) . Ook had ze veel last van spuitluiers, maar dus met vlagen... Bij haar tandjes heeft ze dit nooit gehad. Veel tips heb ik eigenlijk niet. Er staat me iets bij, dat je het bedje wat omhoog kan zetten, vanwege de druk in haar mondje, dat zou schelen als ze iets omhoog ligt... Maar verder dentinox/chamodent en als het allemaal niet helpt een zetpilletje... en oja: lekker tandjespoetsen waar ze doorkomen...
Jep, was hier bij de boventandjes al zo en momenteel komen tanden nrs 7+8 en kiezen 1-4 allemaal tegelijk door. Dat duurt al 4 weken en al 4 weken drama dus. Overdag erg slecht slapen, 's nachts nog veel slechter en alleen in slaap komen lukt niet. Thirza krijgt dus al een tijdje overdags een zetpilletje 120 mg en 's avonds 240 mg, (af en toe eentje werkt hier absoluut niet, dit doen we op aanraden van de huisarts, om een spiegel in haar bloed op te bouwen). Daar redt ze het meestal de hele nacht wel op, maar ze krijgt bij heftige pijn dan ook nog even gengigel op haar kaakjes gesmeerd. De boventandjes duurde 5 en 7 weken, hier is nu tand 7 na 4 weken drama door, en de rest drukt er wel al behoorlijk tegenaan, maar door is het allemaal nog niet en voor m'n eigen gemoedsrust hou ik er maar rekening mee dat we deze maand nog wel even zoet zijn. Zou mooi zijn als ze voor de sinterklaas klaar is met deze serie