Slaapzak vraagjes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Wolky84, 2 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Lieve mama's,

Ik heb me suf gezocht en lees overal tegenstrijdige antwoorden. Daarom dacht ik; ik ga het de ervaren mama's vragen!

Onze zoon is nu 11 dagen oud. Hij slaapt goed en houdt zichzelf al heel goed op temperatuur. Op dit moment slaapt hij onder een lakentje en dekentje in zijn boxpakje of kleertjes van die dag (als het makkelijke kleertjes zijn). Zijn armpjes liggen altijd boven de deken. We leggen een kruik bij hem voor het slapen gaan maar tijdens het slapen gaat deze eruit. Soms verwarmen we de kruik 's nachts opnieuw omdat hij dan makkelijker in slaap valt.

Nu heb ik hem al 2 nachten bovenin de wieg gevonden :) Als hij moet poepen dan werkt ie heel erg met zijn beentjes en zo werkt hij zich boven de dekens uit naar de bovenkant van de wieg waarbij ik hem dus bovenin vind (met zijn wang tegen de spijlen haha). Hij lijkt er geen last van te hebben maar het lijkt mij zo koud. Hij voelt goed in zijn nekje ondanks dat zijn handjes ijskoud zijn.

Onze slaapkamer is ongeveer 18 graden maar in de winter kan het ook wel 15 graden zijn. Geldt ook voor zijn eigen kamertje straks maar in principe is het plan om hem tot 6 maanden bij ons op de kamer te houden.

Nu had ik een slaapzakje gekocht maar die is te dun blijkbaar. Voor niks gekocht dus :)

Voor ik weer iets nieuws koop voor niks; wat zouden jullie doen? Nu al slaapzakje met bijv. afritsbare mouwen? Of toch nog even wachten?

Ik hoop dat jullie wat tips hebben want ik kom er niet meer uit. Alvast bedankt!

2. Luckyme96

Luckyme96 Bekend lid

22 mei 2017
    553
    437
    63
    Vrouw
    Mijn dochter had ik vanaf 2 wkn in de isi mini met vast mouwen. Ideaal voor nachtelijke verschonen en flesjes door de makkelijke rits, waarbij je alleen het onderste gedeelte kan openen en hem dus niet iedere keer helemaal uit hoeft te doen, maar... zij bleef best goed liggen onder haar dekentje, dus of ze echt warm genoeg zijn? Alhoewel het op haar kamer erg koud kon worden. Winterbaby en enkel glas toentertijd. :cool: Mijn zoon, ook een winterbaby, ook in de isi mini gehad. Maar die was weer een stuk groter en groeide er al snel uit en heb ik de puckababy newborn ( the bag, teddy) aangedaan. echt ideaal! Fijne slaapzak. Nu ook weer maar dan de grote versie, hij blijft ook niet op zijn plek namelijk. :D

3. Elinetjeee

Elinetjeee Niet meer actief

Misschien een heel raar idee hoor, maar kan je niet de onderkant van het slaapzakje vastzetten aan de onderkant van het wiegje? Dat je als hij te koud is er een dekentje overheen kan doen waar hij nog niet onderuit kan komen. Misschien lintje eraan naaien en dit aan de spijlen vastknopen

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.982
    15.016
    113
    Je mag ze niet vastzetten, helaas had hier ook een welkom plan geweest anders.

@TS ze piepen echt wel als ze t te koud krijgen, dochter hier gaat dr hele bed rond (ook een winterkindje) en ik hoor haar nooit klagen over kou ook niet in ons oude huis ( g labeltje, enkel glas, kamertje op t zuidwesten en tocht als een ....) als ze in de nek goed voelen is t prima, handjes en voetjes zijn uitsteeksels en verkeerde graadmeters.

Als je echt twijfelt kan je een keer je kleine temperaturen, voor zn kerntemperatuur. Liever iets te koel dan te warm, bij te warm piepen ze niet maar warmtestuwing is wel een dingetje.

Wij kwamen de winter door met romper met lange mouwen, zo'n pyjama pak met voetjes en drukkers in beide benen (hema) scheelt een boel geprutsel in de nacht en een slaapzak zonder mouwen. Met mouwen gaf hier weer gedonder want ze was minder mobiel en dan kreeg je t temperament gelijk boven zetten.

Ik heb zitten kijken destijds naar slaapzakjes met ritsen, t grote nadeel vond ik dat er gelijk zo'n dikke bult in die oksels zat, kon me niet voorstellen dat dat nou zo lekker lag.

Deze winter wordt wel een uitdaging...deken ligt naast bed, slaapzak wordt triomfantelijk uitgetrokken, pyjama pak gaat vrolijk uit (had net twee gevonden bij de c en a), t shirts probeert ze uit te trekken, wel verkeerde kant op dus arm door nekgat erbij... En o wee als je dr kamer binnensluipt om nog even een dekentje over dr heen te leggen, dan staat ze recht overeind in bed "uit!" dus deze winter wordt een uitdaging. Ik vermoed dat we een dun laagje van wollen/wolmix ondergoed gaan krijgen...

5. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Ik had met dit soort weer gewoon een winterslaapzakje bij prenatal zonder mouwen gekocht. Daarbij had hij een romper met korte mouw aan en een T-shirt met lange mouwen.
    Maar je kan ook met afritsbare mouwen kopen aangezien het toch binnenkort kouder wordt.
    Mijn zoontje van 1 heeft vannacht ook in een winterslaapzak zonder mouwen geslapen en met blote beentjes erin. Deken is dan niet meer nodig. Op een gegeven moment worden dekentjes ook gevaarlijker als ze alle kanten op gaan draaien. Slaapzak mag je in ieder geval nooit vastmaken aan het bed. Overdag slaapt hij nog weleens in een dunnere slaapzak omdat zijn kamer dan warmer is door het zonnetje.

6. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Bedankt voor jullie tips! Hier heb ik veel aan! We gaan op zoek naar een passend slaapzakje en als we geen kleintje kunnen vinden dan past ie denk ik over een week alsnog in 56 want hij groeit als kool

7. Anniek88

Anniek88 Fanatiek lid

22 sep 2016
    2.992
    2.694
    113
    Vrouw
    Bij de wibra verkopen ze kleine slaapzakken in maat 50/56.
    En de Jip en Janneke slaapzak 50-62 van de hema kon ze hier ook al vrij snel aan.

8. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Ik gebruikte de wintervariant van de Hema slaapzak. Die mouwen kan je afritsen. Zijn lekker warme slaapzakjes en ook in kleine maatjes verkrijgbaar.

9. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie tips!
    Ik heb een slaapzakje besteld bij C&A in klein maatje. En dan kan ik daarna overstappen op slaapzakje van de HEMA. Ben benieuwd wat onze kleine man ervan gaat vinden!

Deel Deze Pagina