voel me een slechte moeder....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ramona0309, 19 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    best leuk die 20 alternatieven voor straf, en het klinkt allemaal superleuk en mooi.
    maar als ik eerlijk ben werkt dit vaak niet in de praktijk.
    tuurlijk heus af en toe wel dat geloof ik graag, maar het is gewoon een gegeven dat peuters door een hele lastige fase heen gaan.
    een hele belangrijke fase maar voor de ouders een hele moeilijke fase.
    dan willen ze een koekje, krijgen ze een koekje is het ook weer niet goed dan leg je het weer weg, dan willen ze het weer wel. etc.
    zo verloopt vaak de hele dag, dan ben je aan het einde van de dag zo moe en op dat je simpelweg weleens je geduld verliest.
    persoonlijk vind ik dat niet meer dan menselijk en ik denk dat iedere moeder of vader dat weleens heeft.
    wat mij zelf hier helpt, is veel met de kleine samen doen, dus samen kleuren en met de lego huisjes bouwen.
    dat vind meneer geweldig, en vervolgens accepteerd hij het dan ook dat ik bv daarna ga afwassen en hij luisterd dan ook goed.
    ook bedenk ik me vaak, van is het wel zo erg wat hij doet?
    vaak is het helemaal niet zo erg, maar omdat je het afgelopen kwartier al drie keer boos hebt moeten worden wordt je snel boos om de kleinste dingen. maar als ik er dan even bij stil sta, dan zakt mijn boze bui ook weer snel.

maar al met al blijft het een vervelende, lastige fase, maar daarintegen kunnen ze nu ook weer zo lief zijn.
    daar moeten we ons maar aan vasthouden!!

liefs joyce

oeps, heel verhaal geworden!

2. twinny

twinny Fanatiek lid

4 jul 2006
    2.822
    1
    0
    Zuid-Limburg
    bosi ik ben blij dat je zo'n geduld hebt, wilde er wel wat van hebben!! Waar ben je eindelijk in afgestudeerd? Hoe oud is jou dochtertje?

twinny

3. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@wendyp: hmm wij hebben hier de "ik ben 2 en ik zeg nee" ook al aangepast naar "ik ben bijna 2 en ik zeg nee"
    ook eigenlijk al vanaf dat ze net iets ouder was dan een jaar inderdaad :)

@bosi: die regel over die verwachtingen is wel nice ja

vroeg me tijdje terug af of ik wel streng genoeg was
    tot ze me een mep gaf toen ik zei dat iets niet mocht... toen stond ze zomaar ineens in de hoek in de keuken
    punt bewezen.. deze mama word heus wel "boos" als ze zich echt misdraagt :)

overigens.. hier ook met een grote grijns kijken of je kijkt.. en als je dan kijkt.. juist DAN iets uithalen wat niet mag
    en ja soms word ik daar wel boos om.. maar meestal is het vooral corrigeren en dr ergens anders neer zetten met wat anders..
    feit dat ze me staat aan te kijken of ik het wel zie.. doet me vermoeden dat ze dondersgoed weet dat dat NIET de bedoeling is.
    (en ja na tig keer word ik ook heus wel wat bozer.. maar meestal valt het allemaal wel mee met mijn boosheid :) )

nu is ze ECHT bijna 2.. en ze doet dat soort dingen alweer een stuk minder.. maar ze roept nu wel letterlijk op alles NEE
    ook als ze iets wel wil :)
    ergens is het erg schattig.. en soms erg onhandig :)
    maar als je op straat met dr praat en ze reageert op alles met een hele vrolijke NEE (echt op zo'n toon dat je weet dat het enkel om het woord gaat.. niet om het feit dat ze echt iets niet wil.. )
    dan vind ik dat toch wel gezellig :)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Bestuurskunde heb ik gestudeerd.

Isabella is nu 2 jaar en 3 maanden.

En ik heb ook heus weleens geen geduld hoor. Dan schiet ik weleens uit mijn slof. Meestal loop ik dan weg en laat haar even zeuren.

Maar over het algemeen reageert Isabella heel goed als ik het op de manier van die 20 regels doe. Ze kan zich echt super goed gedragen en spreekt zelfs al met alsjeblieft en dank je wel. Ook zegt ze altijd ja mama. Fatsoensnormen vind ik erg belangrijk. Daar heeft een kind heel veel aan later. Mensen vinden een welgemanierd persoon vaak prettiger dan iemand die geen grenzen kent of zich niet kunnen gedragen.

Ik ben juist wel erg streng als je het zo bekijkt want ik corrigeer juist veel. Maar dan op een manier dat het voor Isabella prettig is. Ja gek, maar bij haar werkt dat zo.

En bij een ander kind misschien wel helemaal niet.

5. misstiana

misstiana Fanatiek lid

13 mrt 2008
    1.565
    0
    0
    Hallo,

Mocht je er echt niet uitkomen is een orthopedagoog inschakelen ene goed advies.

Mijn dochter had ook een probleem. Ik had in het ziekenhuis gelegen en sindsdien was zete aanhankelijk, niet meer slapen, niet meer spelen En kon er niet veel mee, maar met drie tips van d eorthopedagoog is ze helemaal weer de oude leuke dochter. Uiteindelijk twee keer geweest en het wordt vergoed.

En je bent geen slechte moeder als je even je stem verheft. Kinderne moegen ook best weten, dat hun moeder het even heeft gehad.

Gr Gaby

6. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bosi, staat er ook bij op welke leeftijd dat overgaat? 't Is net of ik over mezelf lees....
    Behalve dan dat boordevol energie.

7. gezinnetje

gezinnetje Actief lid

11 dec 2008
    164
    0
    0
    gelderland
    hier ook hoor
    een puber peuter van 2 jaar
    ik heb nog een dochter van 9 maanden pfff ik wordt af en toe radeloos van elke keer dat waarschuwen en dat ze gewoon niet luistert indd ik scbhreeuw hier ook meerdele malen per dag
    ik vind dit ook erg en ik let er ook echt wel op
    maar soms haald ze dingen uit pffff
    poep tegenm de grond smeren vanuit de luier tekenen op het behang gooien met spullen tegen het hooft van haar zusje van 9 maand
    en speelgoed afpakken
    ze gaat ook sins ze 2 is geworden naar de pz 16-05-2007
    en indd ik vind ook sins ze daar op zit dat het juist erger wordt
    in plaats van samen delen enzo
    maar goed ik ben nu ook weer 16 weken zwanger en vaak moe enzo dan komt er zon vervelenden peuter bij en nog een baby van 9maand 1 -10-2008 en de zwangerschap uitgerekend op
    29-12-2009
    pfff af en toe weet ik het ook niet meer en ik zie ook op tegen de dag van morguh ma ja het is nu emaal zo we zouden er wel door heen moeten ik probeer ook veek te negeren ma ja dat werkt niet dan gaat mevrouw gewoon vrolijk veder met haar bezigheden op dat moment
    we moeten er door maar leuk is het niet
    je waarschuuwt 100.000 keer en ze luisteren gewoon niet of negeren je of erger nog lachen en kijken zo gemeen van jaja nog even dan wordt ze boos pfffffff ma goed
    ik doe me best en ja ik maak ook fouten
    maar ja waar ben je anders mens voor

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Had zelf even hier niet meer gekeken... en maar wil toch ff op een ding reageren...

Bosi
    Het is niet dat ik er een probleem van maak dat mijn zoontje soms zo doet....en ik weet dat het erbij hoort...
    maar leuk die regels van negeren enzo...
    maar dingen worden een stuk moeilijker als je twee kleine kinderen hebt...
    Je zit aan bepaalde tijden vast.... met een van honger huilende baby op de trap staan... omdat je peuter niet naar boven... of beneden wil.... vergt niet alleen mijn geduld.....
    ik bedoel... ik heb tijd zat....!!
    Leuk die regels, maar met 2 kleine kinderen in praktijk wordt het toch ff iets anders...!!!

Moet zeggen dat mijn zoontje nu al een stuk veranderd is...
    (niet meer zo extreem opstandig.. eigenlijk helemaal niet meer...al heeft hij soms nog een mindere dag, dus denk toch dat het met de geboorte van mn dochtertje te maken had...)

9. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

:D hihihi....

10. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ramona, ik snap het als geen ander.. Dat op de trap staan al helemaal, dat gebeurd hier dagelijks! En Dean gaat richting de 10 kilo, dus niet erg leuk meer om op Dominique te moeten wachten totdat zij heeft besloten hoe ze naar boven gaat lopen ( vasthouden aan de trapleuning of niet, slitstaan op elke tree om na te denken hoe ze de volgende moet pakken...)

Ik heb de 20 regels gelezen en ik moet zeggen zonder het te kennen, ik het voor 70% al toepas. Maar het gaat hier ook zeker niet altijd even pedagogisch eraan toe, maar daar ben ik mens voor. Fouten maak ik elke dag opnieuw. Maar twee kids en meer is en blijft pittig en zwaar. Vandaag had ik ook een off-day, ik kan alleen maar hopen en zelf natuulijk ervoor zorgen dat morgen weer een betere dag zal worden!

Ps, fijn dat je ventje zich weer wat beter voelt!

Deel Deze Pagina