Hoe lang duurt die 'nee' fase???

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Charlie007, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Hoi meiden,

Mijn dochter is sinds een paar weken 2 en precies sindsdien roept ze de hele dag nee en wordt ze wat pittiger. Verder is het een heel makkelijk kind gelukkig en erg lief en nadat ze flink NEE heeft geroepen is ze vrij snel over te halen om toch iets te doen zoals schoenen aantrekken of zo, maar mijn vraag:

Hoe lang duurt die 'nee' fase nou eigenlijk? hebben we het dan echt over 2 jaar of verschilt dat per kind? en gaat dat dan over in ECHT lastig worden als ze 3 zijn of zo?

Misschien zijn er een paar moeders met meer ervaring met de peuterpubertijd.

Bedankt! Charlie

2. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Volgens mij is dat geen fase maar duurt die eeuwig ;)

Maar ik merk wel dat het steeds iets pittiger wordt omdat Kylian steeds meer zijn eigen wil wil doordrukken.
    Dit gaat niet gepaart trouwens met driftbuien maar met onderhandelen en af en toe een huilbui.

Nu is hij heel erg bezig met Ik WIL en Ik MOET, en als Kylian iets in zijn kop heeft dan moet het ook zo. Dus als ik plassen moet dan krijg ik steevast van hem te horen dat ik niet wil plassen enz enz.
    Niets ernstig maar je wordt er wel moe en kribbig van.

Dus ben ik gestopt met reageren op Ik WIl en Ik MOET en binnen een week heeft hij al door dat hij veel meer bereikt met een vraag die begint met Mag Ik. :D

Maar soms is het even zoeken naar de aanpak die het beste bij je kindje aanslaat.

Groetje sAnita

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Het begon hier een beetje met 1½, rond z´n 2e verjaardag werd het steeds iets minder, en nu heb ik er eigenlijk nog nauwelijks last van.
    Moet ik en wil ik, verbeter ik ook elke keer, en dat gaat ook steeds beter. Ach, ze moeten alles leren.

4. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    hier is ze nu 2 jaar en 4 maanden maar de nee fase duurd nog steeds, hoop toch dat het snel minder wordt.

5. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn gezegde; ik ben 2 en ik zeg NEE.....ik ben 3 en ik doe t lekker NIE;)

6. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Hier nog helemaal geen last van de 'nee-fase'....*klopt af* Vigo roept wel heel hard 'nee', maar doet alles wat ik vraag... Oke, moet het soms 2 keer vragen maar dat vind ik persoonlijk niet lastig of vervelend (op uitzonderingen na ofcourse...)

Deel Deze Pagina