Even een poll nav de andere poll (ik zie daar vaak staan dat mama's toch graag thuis zouden WILLEN blijven maar om financiele redenen niet kunnen. Dus even een vraagje; Als het geen probleem zou geven om thuis te blijven zou je dan thuisblijven OF Werk je voor je plezier, het er even tussen uit zijn en zou je no matter what hoeveel geld je al hebt TOCH blijven werken..
ik zou lekker thuisblijven, ik heb heel leuk werk maar sinds mijn meisje er is zijn mijn prioriteiten 180 graden omgeslagen
haha het is mijn eigen poll en ik druk op de eerste optie (slimpie dat ik ben, ach beetje blond maar ) maar ik zou dus optie 2 kiezen (thuisblijven) ik ben ook een thuisblijfmama..
Nu: zou ik zeggen dat ik liever thuisblijf, maar misschien denk ik daar over een paar maanden wel anders over...hoor toch ook wel van andere moeders die werken dat het werken zelf ook wel een aangename afleiding is omdat ze dan even 'op een andere manier' belangrijk zijn en een functie vervullen naast moederschap. Maar zoals ik me nu voel: blijf ik liever lekker thuis
Ik werk maar 10 uur in de week dus voor mij is het werken bijna een uitje. Ondanks dat ik ook wel eens dagen heb dat ik geen zin heb hoor... Maar ik vind m'n werk echt érg leuk. Dus ik blijf werken.
Ik zou zowieso dan een paar halve dagen willen blijven werken. Ik vind het heerlijk om er even uit te zijn! Bij mijn meisje vind ik ook geweldig!Maar vind het ook heeeerlijk om alles even los te kunnen laten! Maar ik zou zeker minder gaan werken als dat ik nu doe!
Ik heb voor optie 1 gekozen. Ik vind het leuk om te werken en "even iets voor mezelf te doen". Ik werk 3 dagen waarvan mijn dochter 1 dag naar het kdv gaat en 1 dag naar oma. De andere dag is mijn man thuis. Prima geregeld zo en mijn dochter komt niets te kort en ik ook niet
Ik zou het liefst stoppen met mijn huidige baan, omdat die vrij pittig is, en waarbij ik leiding moet geven aan een zeer lastig team. Had ik voor mijn verlof al wat moeite mee soms, maar nu heb ik daar gewoon geen zin meer in.... Ik mag gelukkig nog een jaar ouderschapsverlof nemen (50%), maar daarna zou ik weer fulltime aan de bak moeten. Ben me nu dus al een beetje aan het orienteren op een andere parttime baan. Probleem is echter; vind maar eens een leuke baan voor ong. 20 uur met ongeveer hetzelfde uurloon.....Heb dat financieel gezien ook gewoon nog nodig. Dus voorkeur nu: stoppen, maar indien de goede parttime baan voorbij komt: blijven werken.
Ik zou dan toch blijven werken.Ik heb echt momenten dat ik mijn werk vervloek en zo graag bij haar wil blijven,maaaarrr...ik weet van mezelf dat als ik thuisblijfmoeder zou zijn, ik het na een paar maanden helemaal zat zou zijn. En geloof mij ik wordt er dan niet gezelliger op!
ik had het liefst Evá's eerste jaar thuis willen blijven, maar het komt financieel niet uit. Ik hou ontzettend veel van mijn werk ook, maar ik merk dat ik de combi erg zwaar vind vallen. Met kolven, en mijn gebroken nachten maakt het de werkende leven wel moeilijk!
ik hoef niet te werken maar ik heb, nu mijn zoontje 11 weken is, toch wel regelmatig zoiets van hmm ik heb wel zin om te gaan werken. Ik denk dat ik over een paar maandjes toch wel op zoek ga naar iets.
wat mij trouwens wel tegenhoud om te gaan werken is bv. Ik wil het liefst toch wel een half jaar tot een jaar bv geven ook en die combinatie lijkt me erg lastig.
Ik hou erg van mijn werk, ben hulpverlener in hart en nieren en geniet daar erg van. Dat doe ik dus voornamelijk om vorm te kunnen geven aan dat deel van mezelf en zou ik dus ook blijven doen als we het financieel niet nodig hadden. Ik kan door te werken echt opladen voor thuis weer, waar een ander deel van wie ik ben aan bod komt
Als ik héél veel geld had zou ik toch blijven werken. Alleen dan niet 3 dagen, maar 1 of max 2. Ik vind het heerlijk om samen te zijn met mijn meisje, maar ik vind het ook fijn om even een dagje met volwassenen om te gaan en even geen kinderpraat, etc. En aan het einde van de werkdag is het altijd weer feest om mijn meisje op te halen
ik zou niet helemaal willen stoppen( eigen baas , kan dochter thuis gewoon doen), voorheen graag, maar ik merk dat ik het werken toch ga missen al is het maar 10 uurtjes. alleen zal ik volgend jaar waarschijnlijk gedwongen thuis zitten. kijken hoe lang ik het vol hou
Ik zou zeker blijven werken, maar wel wat minder denk ik. Ik werk nu 3 dagen. Ik zou ook iets zoeken waarbij ik vaste dagen heb en niet, zoals nu late diensten en weekenden.
Ik zou willen blijven werken (of iets anders doen als vrijwilligerswerk), maar zou graag terug willen gaan van 3 naar 2 dagen per week.
Als het financieel niet nodig zou zijn, dan zou ik wel minder gaan werken, maar zeker niet stoppen. Ik werk nu 36 uur, daarbij zitten ook nachtdiensten (ongeveer 1 nacht per 1-2 weken). Als ik geld genoeg zou hebben zou ik wel overwegen de nachtdiensten te laten vallen. Ach, ik weet het ook niet, ik vind m'n werk ook gewoon wel heel leuk en ik zou niet maar 2 dagen in de week willen werken bijvoorbeeld.