voel me een sukkel :p

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ikdus, 10 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Net weer gezellig bij de vk geweest.

Kindje was vorige week ingedaald maar zat nog niet vast en nu is mn schatje niet meer ingedaald ? Zal wel :p
    Over het indalen maak ik me sowieso geen zorgen dat kan tijdens de bevalling gebeuren en anders tja dan maar een KS.

Maar nu, de vk zei als je vliezen breken moet je bellen en zeggen dat de kleine niet ingedaald is. Okee prima, ik ga er nu even vanuit dat ik dan plat moet liggen als dat gebeurt. Alleen hoe kom ik dan in het ziekenhuis ?
    Ik ga sowieso in het ziekenhuis bevallen en ik zit bij de vk in t ziekenhuis dus die komt niet langs.

Hoe is dat bij jullie gegaan ?

Ik voel me echt dom haha.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dat vertellen ze vast als je belt:p

Nee ik heb geen idee... Missschien moet je wel met de ambulance ofzo...

3. Milaa

Milaa Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.310
    0
    0
    Hebben ze tegen je gezegd dat je plat moet gaan liggen als je vliezen breken? Want als ze dat niet hebben gezegd dan hoeft dat ook niet.. Zo heb ik mij laten vertellen bij de vk..
    En anders zeggen ze dat als je belt ;) ..

4. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Nee dat moet ik horen wanneer ik bel, tenminste denk ik.
    Anders maakt t geen zak uit of mn kind is ingedaald of niet lijkt me.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Plat gaan liggen inderdaad. Hier zou de vk langs komen om te voelen of de navelstreng goed ligt. Als dat zo is, kun je gewoon zittend naar het ziekenhuis. Zo niet, dan is het een reden om de ambulance te bellen..

Toen ik vroeg hoe ik dat moest doen als de vliezen zouden breken (200km verderop, 25km van ziekenhuis, erheen met 38 weken ivm begrafenis oma). Dus zonder vk die langs zou komen. Ze meldde dat ik dan of de ambu moest bellen, of dat ik liggend op de achterbank vervoerd moest worden. In ieder geval zo snel mogelijk naar het ziekenhuis zien te komen.. Ik denk dat je die afdeling moet bellen, en dan zullen zij wel zeggen hoe je daar gaat komen?

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat een nare ervaring voor je deepfreeze met 38 wk nog een begravenis gehad ( tus nooit leuk natuurlijk )

Oohh ik hoop nu echt dat de bevalling begint met weeen.
    Ik zie t niet zitten met de ambu gehaald te worden. Vriend heeft geen rijbewijs en ga de bevalling alleen met hem doen :p

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Niet indalen lijkt me geen reden voor een KS hoor, dat staat een beetje gek in je openingspost. Indalen kan dan gewoon tijdens je persweeen gebeuren. Zo niet, dan ligt je kindje niet goed (sterrekijkertje bv )

Als je vliezen breken en je kindje is niet ingedaald, bel dan AUB METEEN de verloskundige terwijl je gaat liggen, ook als je ergens anders bent, vraag dan ergens waar je meteen kan gaan liggen. Bij onze zwangerschapscursus is een meisje haar kindje verloren omdat de navelstreng uitgezakt was en 't kindje ernstige zuurstofnood opliep, hersenbeschadiging.

8. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Kindje zal toch ooit moeten indalen als t tijdens bevalling niet gebeurt dan komt ie er niet uit toch ?

Mn kindje ligt vreemd denk ik ?
    Rug en billen in mn linker zij en voetjes in rechter.
    Gezicht dus richting mn rechter heup, geen idee of dat normaal is.

Wat verschrikkelijk van dat meisje, dat is toch je ergste nachtmerrie.

Hopen dat de vliezen breken wanneer ik thuis zit en vriend thuis zit.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De mijne lagen ook met de rug aan de ene kant, en de voeten aan de andere kant. De oudste heeft links en rechts afgewisseld tot de geboorte zonder in te dalen. Dat is tijdens de bevalling gebeurd (in ieder geval voordat de vk kwam controleren). De jongste is wel ingedaald, maar ook die lag zo, dus dat is niet gek.

10. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Lisanne lag ook niet ingedaald. Is tijdens de bevalling ook niet verder gedaald, dus wel een sectio gehad.

Dit mannentje in mijn buik ligt ook nog niet ingedaald. Dus we wachten maar rustig af.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Bij mijn 2e is door de gyn gezegd toen mijn dochter nog niet ingedaald was (ze lag dwars) mochten de vliezen breken direct platliggen, waar ik ook zou zijn op dat moment, dan bel je dit nummer (spoedpolie zwangeren) en dan sturen we een ambulance. Is gelukkig niet nodig geweest, ik zag me al liggen tussen de schappen van de supermarkt :) hihihi

12. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Mijn zoontje wilde ook maar niet indalen. Tijdens de bevalling lukte dit ook niet, na 1 uur en 40 min persen is hij geboren met behulp van fundusexpressie. Hij was een sterrenkijkertje, en had dus een goede reden om niet in te dalen... achteraf had hij nooit zo geboren mogen worden!
    Ik geloof als je kindje niet wil indalen, hij/zij daar een goede reden voor heeft!

13. Crazy angel

Crazy angel Bekend lid

13 jan 2008
    794
    0
    0
    die van mij wilde ook niet indalen.. deed ook vreselijk pijn bij mij.. elk hobbeltje in de auto kon ik wel uitschreeuwen..
    maar lag aan me darmen.
    in het ziekenhuis handmatig vliezengebroken.. maar zou t eerder gebeuren, moest ik indd gaan liggen voor het geval dat navelstreng om nekje zat..
    en wat daarna wist ik ook niet, dacht ook straks zit ik op de fiets en t gebeurt... moet ik dan op de grond gaan liggen..

maar nu ik er zo over nadenk, heb ik wel een groot deel van de bevalling gezeten en niet liggend gedaan, en toen waren ook al de vliezen gebroken..
    en wat gebeurde, ze werd geboren met navelstreng om haar nek...
    hoezo mocht ik dan toen wel zitten....... naja

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    navelstreng om het nekje heeft niets met wel of niet indalen en vliezen breken te maken.
    Bijna ieder kindje heeft de navelstreng om de nek met de geboorte.

Als je vliezen nu breken kan de navelstreng naar buiten komen en als het hoofdje er dan op komt in het baringskanaal dan drukt hij de zuurstof en bloedtoevoer af met alle gevolgen van dien.

Misschien kun je nog even bellen of anders je volgende bezoek vragen hoe of wat.

Mijn dochter is pas met de eerste weeen ingedaald en pas met 10cm de vliezengebroken dus kan alle kanten op.

15. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat een ervaringen ben blij dat te lezen.

Mijn grootste angst is dat mn vliezen breken als ik in de auto zit ofzo haha.
    Maarja kan ook net zo goed al in t ziekenhuis liggen met weeen.

Bedankt voor jullie antwoorden !

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat is een fundusexpressie eigenlijk ?

Deel Deze Pagina