hallo meisjes heb een vraagje hopelijk kunnen jullie me beetje op het gemak stellen! ik heb geen antistoffen tegen toxoplasmose: ik kuis nu wel de kattenbak niet uit, maar nu komt het vanmorgen had één van mijn poezen achter mijn bureau geplast, mijn man is gaan werken dus heb ik het maar moeten opkuisen! mijn vraag is of dat in kattenplas ook parasieten zitten? ben ik nu besmet????? groetjes
nee hoor, maak je geen zorgen. Het zit alleen in ontlasting en dan moet dat ook nog drie dagen oud zijn. Tuurlijk moet je ook met urine opletten, maar lang niet zo erg als ontlasting. Ik heb mijn hele zwangerschap gewerkt met dieren, waaronder katten (dierenkliniek) en mijn verloskundige maakte er niets van.
dank je niek voor je geruststellende woorden!!! dacht dat er daar ook een toxo parasiet inzat vele groetjes
Voor zover als ik weet zit het in de ontlasting van jonge katten, niet van de volwassenen, maar de jonge katjes. Maar je kan het altijd navragen, maar ik zou me er niet te druk om maken.
Sinds ik zwanger ben maakt mijn man de kattenbak schoon. Maar als ik het een keertje moet doen, doe ik een paar huishoudhandschoenen aan. Nu is onze kater inmiddels 9 jaar oud, maar neem liever het zekere voor het onzekere.