Wat ik me dan afvraag hè..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door snoepje84, 20 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. snoepje84

snoepje84 Niet meer actief

Waarom zijn die 3D/4D echo's dan toch zo duur??

Ik had met 23 weken een echo laten maken een 4D en was wel 75 euro kwijt. Maar het was echt een half uur. Maar wel 75 euro armer.. natuurlijk leuk om die kleine te zien ( al zag ik eerlijk gezegd niet veel foto's waren ook erg onduidelijk ) maar jeetje en bij sommige vragen ze helemaal de hoofdprijs tegen de 140 euro.. wel erg jammer eigenlijk. Wil nu met 28 weken binnenkort weer een 3dtje maar vind t echt belachelijk duur en manlief zegt ook dat geld kunnen we beter voor de kleine besteden.

2. Humava

Humava Niet meer actief

Daarom heb ik ook geen 3d echo laten maken. Hier is het geloof ik 120 euro. Dat vind ik echt belachelijk!

3. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    75,00 voor 4D? Goedkoop! :D

4. snoepje84

Ja dat is toch van de zotte? Ik had t toen gedaan omdat ik mezelf een beeld wilde geven van t kind (die zwart wit 2D vond ik saai worden haha) nou sowieso heb ik er nog steeds geen beeld van want de kleine groeit natuurlijk en alles aan het gezichtje kan nog veranderen. Mevrouw zei toen tegen mij dat 23 heel goed was om een 4D te laten maken. Natuurlijk ik had een smelt momentje toen ik die vingertjes zag maar de rest op de foto's is zo onduidelijk. Het was zelfs zo erg dat iedereen die ik t liet zien t hoofdje nog niet kon vinden op de foto.. ;)

5. Humava

Humava Niet meer actief

Maar als je het zo slecht kan zien had ik er geen genoegen mee genomen, zeker niet voor dat geld. Waarom laat je dan toch nog eentje doen met 28 weken? Ben je te nieuwsgierig?

6. snoepje84

op de dvd zag je wel wat "meer" als op de foto's (wilde de foto's in de plakboek zetten maar ja daar heb ik niks aan) ik ben te nieuwsgierig ja.. er zit eentje in de buurt en die vraagt 105 euro voor een volle uur en de ervaringen zijn goed. Het is meer dat ik me afvraag waarom ze er zoveel voor vragen. Ik bedoel hè je zal meer 20 mensen op een dag hebben voor zo een echo dat is best kassa :D

7. Blie

Blie Actief lid

24 jun 2014
    281
    0
    0
    Waarom het zo duur is? Omdat het kan. Genoeg gekken die het ervoor geven ;) zo werkt t nou eenmaal.

8. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    De apparatuur moet betaald worden een ze moeten er zelfs ik nog wat aan verdienen.

9. NiHeJa

NiHeJa Bekend lid

30 jun 2014
    845
    85
    28
    Dit is gewoon een stukje marktwerking. Er is vraag naar, dus kun je goed geld vragen. Je bent niet verplicht het te doen, maar je wilt het graag. Daar maken ondernemers gebruik van en die vragen er flink geld voor. Als je het echt te duur vind, doe je het namelijk niet.

10. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Het is zo duur omdat mensen het er toch wel voor neerleggen. En zolang dat zo is, zal het ook zo blijven. Het is maar net wat de gek ervoor geeft.
    (en ja, ik ben ook zo'n gek die 90 euro heeft neergeteld voor een half uurtje 3d/4d....maar wel prachtige beelden en foto's meegekregen, dat dan weer wel :))

11. Humava

Humava Niet meer actief

Tis zeker kassa voor ze. Maar zoals andere dames hier al zeggen. De meeste hebben het er voorover dus waarom zouden ze dan minder gaan vragen?

12. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    23 Weken is ook wel erg vroeg om zo een echo te laten maken en dan zeker zonde van je geld. Je had beter nog even een paar weken geduld kunnen hebben dan had je waarschijnlijk mooier beeld gehad.. Mja, niks meer aan te doen.

Hier verschillen de prijzen ook heel erg. De meeste kosten hier boven de 100 euro, maar heb uiteindelijk een echobureau gevonden waar het maar 50 euro was! En ik was bijna 24 weken, maar ik moxht niet later, omdat het bij mij niet later kon. Ik wist dat het risico er was dat het heel erg onduidelijk was, maar voor die 50 euro wilde ik dat risico wel nemen. Het is idd belachelijk duur bij de meeste!

13. Er zijn ook goedkopere.. Je moet héél goed zoeken, maar ze zijn er! Ik heb aan mijn echoscopiste gevraagd waarom ze zo goedkoop is; 'Omdat wij geen porsche hoeven te rijden van het maken van echo's en omdat we het elke zwangere vrouw gunnen om na de 20-weken echo nog een keer naar hun kindje te kunnen kijken, óók als ze niet veel geld hebben'.

Er is, in mijn ogen, dus echt geen andere reden voor de prijzen dan 'omdat het kan'..

14. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.972
    113
    Ik zou er dus nooit zoveel voor betalen, maar ik laat dus ook geen speciale vroege geslachtsbepaling doen, kan best wachten tot 20 weken.
    Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik de laatste periode vanwege hoge bloeddruk ongeveer 2-3 keer per week een echo, ope en dag was de gyn in een goede bui denk ik want toen drukte hij op het 3d knopje :D maar ik vond er niet zoveel bijzonders aan hoor, en op de foto die ik meekreeg leek dochter echt een gedrocht..... En toen ze geboren werd was ze toch echt superknap (en nog steeds.. ;) )

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Het is inderdaad gewoon een luxe product.
    De nieuwe apparaten zijn wel enorm duur natuurlijk...maar er zal een behoorlijke winst op zitten.
    Ik heb deze zwangerschap 1 keer een pretecho laten maken omdat het niet zo goed ging in het begin...beetje van dan weet je weer waarvoor je het doet. Maar dat was gewoon een korte geslachtsbepaling. Verder vind ik het zonde van het geld.

We weten tegenwoordig al zo veel van te voren...het gezichtje mag van mij wel een verassing blijven :)

16. potjesoep

potjesoep Bekend lid

13 apr 2014
    713
    0
    0
    wij doen het gewoon weg niet omdat we zoveeeeeel echo's hebben gehad en met 20 weken krijgen we een zeer uitgebreide echo dus wij hebben zoiets van nou het hoeft niet en ook de kosten vonden wij niet zo aantrekkelijk.

mijn zus heeft het wel gedaan maar die had amper echo's gehad en die genoten er wel echt van hun waren zo 85 euro kwijt voor de echo ,plus cd van de hele echo en mooie foto uit draai

( wij zijn via icsi zwanger geworden krijg je stuken meer echo's )

17. Eline83

Eline83 Actief lid

14 feb 2014
    361
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vergeet niet dat apparatuur moet worden aangeschaft, soms huur van gebouw, eventuele werknemers moeten betaalt worden en de helft gaat al naar de belasting! En de mensen moeten zelf ook een inkomen hebben. Het is een luxe product, dus als je het te duur vind doe je het niet!

18. Mama Larissa

Mama Larissa Fanatiek lid

11 aug 2009
    3.946
    1
    0
    Mama zijn en 3 dagen per week werken
    Noord-Holland
    #18 Mama Larissa, 20 jul 2014
    Laatst bewerkt: 20 jul 2014
    Het is zeker duur bij de meeste echo bureaus!
    En niet geheel onbelangrijk; de omstandigheden moeten meezitten.
    Iets waar je zelf of de echoscopist(e) niks aan kunt doen.
    Denk aan genoeg vruchtwater hebben, het kindje moet niet de handjes volledig voor het gezichtje hebben en het kindje moet ook niet zo gedraaid zijn dat het richting je rug kijkt zeg maar.

Ik vond het super om onze oudste dochter te zien in 3D, heb later nog genoeg 'live' momenten gehad, waarop ik haar echt herkende van de echofoto's zeg maar.

Bij deze zwangerschap dus ook weer besloten er voor te gaan, maar heb dit keer beter gezocht naar een goedkopere.
    We kwamen uiteindelijk uit bij een VK in Velserbroek (NH) die het voor een relatief lage prijs aanbiedt (tussen €35 - €40 voor 20 minuten) met het echo filmpje op DVD en wat foto's op CD rom inbegrepen.

26w2d was ik tijdens de afspraak en ons meisje hield enorm haar handjes voor haar gezicht. We konden amper wat zien en zelfs op de beste foto zag je niet mooi haar gezichtje of profiel.
    Ik baalde en 2 weken later informeerde ik of ik toch nog eens terug kon komen. Dit was goed en ik hoefde maar €22 te betalen, omdat het een herkansing betrof!

Inmiddels 28w5d zwanger en volgens de VK was dit qua termijn eigenlijk al iets te ver voor een mooie 3D.
    Maar goed, ik wilde het toch proberen en toen de echo aanging hadden we gelijk een geweldig shot!
    Er zijn super veel mooie foto's van ons meisje en ze zijn zo duidelijk dat onze dochter van 3 jaar het ook als baby herkent en er graag naar kijkt!!!

Ik vond het de kosten en de 2x naar die VK rijden meer dan waard!!!

Om je een beeld te geven heb ik een 3D echo foto toegevoegd van ons kleine meisje *love*.

19. snoepje84

Ahhhh wat een plaatje!! Nu ga ik het helemaal laten doen weer. Hier in Zuid Holland is de goedkoopste babyvision 75 euro voor een half uur. Ben gewoon te nieuwsgierig :D

20. Miertje89

Miertje89 Actief lid

6 jan 2014
    320
    0
    16
    NULL
    NULL

Denk dat je juist beter had kunnen wachten tot de 28 weken met de 3D/4D echo! Maar dan nog valt 75 euro me mee, wij betaalden 100 :) Ik zou het denk ik niet vaker doen dan 1 keer in de zwangerschap, t blijft idd een duur geintje!

Deel Deze Pagina