Voel me flink ge****

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

het lijkt mij ook niet dat ze het doet om jou te jennen. En ook al is je moeder een type om iemand zich snel schuldig te laten voelen, dan heb je nog zelf de keuze gemaakt om je dochter anders te noemen.

Maar misschien helpt het: ik vind sarah echt veeeeel mooier dan romy;)

2. Mayon

Mayon Niet meer actief

Lijkt me toch niet, zon bekende naam is het niet. Ik had er nog nooit van gehoord, alleen deze nickname ;)

Vind het echt heel raar dat ze dat gedaan heeft, zou er ook altijd aan blijven denken.. Ga je nu wel gewoon Romy noemen of weetje dat niet? Het was ten slotte jouw naam.

Moest stiekem wel lachen om Sara, hoe kom je erbij :) Wat vond je moeder daarvan?

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Waarom is dat sterk Yukl? Ik zou zoiets echt niet onthouden... En als het nu een naam zoals Djoyalicia ofzoiets zou zijn, maar Romy is een 'normale' veel voorkomende naam.
    Plus dat je niet van iemand kan verlangen om haar eigen droom naam opzij te zetten in het geval je ooit misschien nog eens een dochter krijgt. Dat is toch alles behalve reëel?!

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Het lijkt mij ook dat ze het niet doet om je te jennen. Het is inderdaad klote maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook een beetje dom van je vind dat je je moeder haar zin hebt gegeven. Je gaat je kind toch geen naam geven waar je niet voor 100% achter staat?

5. LovelyDK

Je had nog nooit de naam Romy gehoord? ;)
    Ik ken 5 Romy's ...

6. LovelyDK

En sowieso snap ik niet dat je je dochter dan zelf geen Romy hebt genoemd, maar Sarah omdat je moeder in dat jaar 50 werd (shoot me, maar wat is daar nou de logica van?)

Plus dat ik het ook wel vreemd vind dat je zolang erna, aangezien het meisje al ruim 1 is, jezelf daar nu nog over op loopt te fokken... Get over it!

7. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik zie het probleem ook niet.. En als ik in je onderschrift lees dat je een zoontje krijgt, snap ik het helemaal niet. Voor hetzelfde geldt krijg je in de toekomst nog 2 jongens en geen meisjes meer.. En dan? Mocht niemand de naam gebruiken omdat JIJ die zo leuk vind?

En om daar een vriendschap voor op te geven snap ik al helemaal niet.. Praat er dan gewoon over.. 'Joh, ik vind het best vervelend dat....'

8. mendie

mendie Fanatiek lid

14 jan 2009
    1.645
    0
    0
    den haag
    ik heb precies hetzelfde meegemaakt, maar dan met een hond! ik zei vroeger altijd dat als ik een dochter zou krijgen haar Kayleigh wilde noemen. 1 van mijn beste vriendinnen wist dat. toen kreeg zij een hond en hoe noemt ze die? juist...kayleigh en ook precies hetzelfde geschreven. ik voelde me echt zo genaaid! ik ga dan echt mijn dochter niet meer zo noemen want dan krijg ik van iedereen te horen: o precies hetzelfde als de hond van je vriendin. dus daar ging mijn naam.

9. 078mama

078mama Niet meer actief

Romy is zo'n standaard naam hier dat ik er nooit iets van zou denken. Persoonlijk vind ik je echt heel erg kleinzerig dat je je vriendschap hierdoor laat beinvloeden. En als die naam echt zo belangrijk voor je was had je je dochter wel gelijk zo genoemd! Een goede vriendin van mij heeft haar dochter ook Lotte genoemd, lekker belangrijk! Dat maakt haar echt geen minder leuke vriendin hoor. Dit soort acties kan ik echt niet begrijpen.

10. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    helemaal mee eens.

11. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja ik vind dat je het veel eerder had moeten zeggen en niet 1 jaar later

12. Tuana

Tuana Actief lid

10 aug 2010
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het wel en zou het ook niet leuk vinden. Als je je beste vriendin zoiets verteld maak je mij niet wijs dat diegene het misschien vergeten is. Het zou mij dus zeker steken. Ik zelf zou zoiets niet kunnen. Ik zou me heel lullig voelen en mocht ik die naam echt zo mooi vinden zou ik het in ieder geval van tevoren bespreken. Zodat het bij de ander niet rauw op het dak komt vallen.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Mijn vriendin heeft me jarenlang verteld dat als ze ooit een zoon zou krijgen, ze hem Chris(tian) wilde noemen. Die naam heb ik dus zelfs niet overwogen toen ik zwanger was, omdat die naam voor mij 'van haar' was.
    Ik zou het dus ook absoluut onbeschoft vinden als iemand er met 'mijn' naam vandoor was gegaan (maar aan de andere kant: daarom heb ik nooit iemand verteld wat voor namen ik mooi vond)

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Als ik dit zou weten van m'n vriendin zou ik die naam niet nemen maar ik denk dat je 'boosheid' meer op jezelf gericht moet zijn, dat je je dochter Sarah ipv Romy genoemd hebt.
    Hier kan je vriendin niks aan doen, Romy is inderdaad een veel voorkomende naam en ze is inmiddels al 1.
    Als je de vriendschap nog wat waard vindt kan je het hier denk ik wel gewoon met haar over hebben.

Ik vind Sarah overigens een mooie naam, dit terzijde :)

15. tulip

tulip Niet meer actief

op ons kdv zitten ook 4 romy's. Hier is het een heel normale naam.

ennu lovely... ik hoop toch niet dat jij werkelijk iemand kent met de naam die je net noemde, ik kan het niet eens natypen.:$

16. Yukl

Yukl Niet meer actief

Naja, schijnbaar verschillen wij daarin, want ik zou zoiets echt niet vergeten. :) Al is Romy inderdaad ook weer niet zo'n originele naam, dat is waar.

17. LovelyDK

Djoyalicia, mooi hé! Zo ga ik mijn toekomstige dochter noemen; zojuist verzonnen :D

Hahaha just kidding!

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    zo das idd rot ja, snap niet dat ze dat dan doet! hier ook zoiets gehad, ik heb ooit met iemand gedeeld hoe ik mijn ooit mijn toekomstige kindje wil gaan noemen.. toen kreeg die vriendin van mij een hond....1x raden hoe die heet!!!!

19. Mayon

Mayon Niet meer actief

serieus! Is streekgebonden dan zeker.

20. Yelice

Yelice Niet meer actief

Idd een flinke rot streek! herkenbaar ook heb precies hetzelfde meegemaakt maar dan met mijn nichtje.
    Al voordat mijn zoontje was geboren had ik een naam in gedachten als het een meisje zou zijn.
    Nu was het een jongen en ik heb altijd gezegd als ik ooit nog een meisje krijg noem ik haar ..... maar mijn nichtje raakte zwanger en besloot haar dochter dus de naam te geven die wij al zolang in gedachten hadden.
    En ook al is het voor een ander miss kinderachtig en raar ik vind het een flinke naaistreek.
    Maar goed me man en ik hebben besloten mocht ons kindje een meisje zijn dat het waarschijnlijk toch de naam gaat krijgen die wij wilden geven ongeacht dat het al in gebruik is.
    Erg jammer.
    Ik zou dus als ik jou was ook gewoon die naam geven die jij wilt geven aan een evt meisje.

Deel Deze Pagina