Voel me flink ge****

Discussion in 'De lounge' started by VrouwtjeRomy, Jul 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MissT

MissT Niet meer actief

Huh, waar slaat die opmerking op dan?

2. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Nou als je dochter als derde naam al romy heeft ga je toch je volgende dochter niet meer zo noemen? Of ben ik dan heel raar dat ik dit zeg?

3. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

ja kweet eigenlijk niet wat ik ermee wilde, wilde vooral mn verhaal eventjes kwijt denk ik...

Haar erop aanspreken hoeft niet perse, laat haar maar genieten van haar leventje met haar dochter en vent. Als het ooit ter sprake komt of ze geeft een opening om het te bespreken zal ik het zeker wel doen. Maar 't lijkt erop alsof ze niet zoveel moeite heeft met het weinig contact dus ik vind het wel goed zo.

4. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Waarom niet?:)

btw, erg grappig dat je reageert op dit topic, haar 1e kindje dat dus overleden is (zoontje) heet namelijk ook Jayden.

5. Nikita23

Nikita23 VIP lid

Jul 31, 2006
    5,198
    0
    0
    Ik denk dat je het jezelf erg moeilijk maakt. Misschien durft ze het niet met je te bespreken? Of durfde ze het je niet kenbaar te maken toen jullie erover spraken? Ik zie het probleem niet zo, en al helemaal niet als je bewust het contact verminderd zonder haar van de reden op de hoogte te stellen. Beetje vreemde manier van vriendschap bedrijven als je het mij vraagt. Ik hou van een open communicatie, en verwacht dit ook van mijn vriendinnen als ze iets dwars zit.

6. sharmila

sharmila Bekend lid

Jan 27, 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Oh tja is meer mijn mening maar dat vind ik gewoon een beetje gek. Je hebt je eerste dochter die namen gegeven verzin voor de volgende wat anders. Maar dat ben ik en gelukkig zijn we allemaal verschillend.

En ja, Jayden, erg populaire naam natuurlijk. Ken dr nu zoveel;)

7. supermummy

supermummy Niet meer actief

Ik zou er zelf absoluut niet mee zitten, al helemaal niet omdat het zo´n veel voorkomende naam als Romy is.

PS:
    Sara(h) is ook veel mooier als Romy ;)

8. MissT

MissT Niet meer actief

Ik kan me echt wel voorstellen dat je boos bent.
    En volgens mij moet het contact van 2 kanten komen, want TS zegt dat zij ook niets laat horen uit haarzelf!

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

Aug 13, 2007
    4,077
    5
    38
    Wij hebben onze dochter ook een andere naam gegeven omdat een vriendin haar dochter al zo genoemd had. Ik vind dat je vriendin het i.i.g had moeten overleggen,kijk je kan haar niet verbieden om haar dochter die naam te geven maar dit is inderdaad "goed gejat".:(

Ach en misschien moet je dan maar gewoon denken dat het ook ergens wel een compliment is dat zij die naam dus ook zo mooi vond;)

10. danip

danip Niet meer actief

Ik heb tegen mijn beste vriendin al vanaf de middelbare school geroepen hoe ik als ik ooit een zoon kreeg, hem zou noemen. We hebben het er zelfs nog over gehad toen ik haar vertelde dat het bij ons maar niet lukte (zij was toen nog niet zwanger) Ze belde me 's nachts na de bevalling, en haar zoontje bleek dus die naam te hebben gekregen. Ik moest toen toch wel even slikken, maar ik ben er eigenlijk nooit boos om geweest. Zij vond het blijkbaar ook een hele mooie naam, en ze heeft mijn toestemming niet nodig. Daarnaast, misschien krijg ik alleen meisjes! En als ze wel iets had gezegd van te voren dan had ik ook gezegd dat ze het moest doen. Dus wat maakt het dan uit?

Maar die naam die ik dus zo mooi vind, die vinden we nu (1 jaar later) beide in een andere variant nog mooier dan het origineel :D Iedereen weer happy!

11. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weet eerlijk gezegt niet zo veel te zeggen na al die reactie.s maar ga me best doen.

T.s De keuze des tijds heb jij zelf gemaakt. Je dochter een andere naam te geven dan die je zelf eigenlijk had gewilt.

Verder zou het idd niet zo kunnen zijn dat die ( vriendin die naam al in haar hoofd had op het moment dat jij dat vertelde)

Verder is het denk wel raar mocht je ooit nog een dochter gekregen hebben haar als eerste naam romy te geven terwijl zus het haar derde naam is?

En voor nu je krijgt een jongen waar maak je je nu druk om.

Succes verder.

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Hmm, dat is idd niet leuk van je vriendin. Ik vind het gewoonweg brutaal van je vriendin, maar misschien hecht(te) zij minder waarde aan jullie vriendschap dan dat jij dat doet en hebt gedaan? Ook omdat je verteld dat het lijkt alsof ze niet zoveel moeite heeft met het verminderde contact nu.

Maar het nu 1 jaar geleden... ik zou me daar nu niet meer druk om maken, het is gebeurt, je kunt het niet meer terug draaien. Dus accepteren en je richten op de leuke dingen!
    Je zou er nog met haar over kunnen praten, maar alleen om jezelf een beter gevoel te geven. Er is niks mis mee om je gevoelens te delen natuurlijk, maar je schiet er verder weinig mee op toch? En is het echt zo erg dat je je vriendschap met haar wil verbreken??
    Ik snap je best hoor, ik vind dit ook niet kunnen. Maar zo zonde van je tijd om daar nu nog je energie aan te verspillen.
    Dus let it go! :)

13. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    noem je zoon dan Romio.................:D

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    Wat maakt het uit als TS de 3e naam van haar 1e dochter zal gebruiken voor een 2e dochter (mocht die er ooit komen)

Een 3e naam word zelden gebruikt, tenminste, mijn dochter haar tweede naam is Marina en die komt eigenlijk (bijna) nooit ter sprake..

Het zou een ander verhaal zijn als ze zo gek is op de naam Romy dat ze allebei de dochters die naam als roepnaam geeft :) ;)

WBT de namenkwestie met je vriendin, ja dat zou ik ook niet leuk vinden hoor, zeker niet als jij het ter sprake hebt gebracht tijdens haar zwangerschap..
    Máár ik zou het erger vinden als mijn broer, zwagers of schoonzussen dezelfde naam zouden kiezen.. want dan kan het gewoon eigenlijk niet.. twee Isabella's in een 'gezin' zou maar wat raar zijn..
    Maar heb ook een oude school vriendin die een maand later bevallen is van een Isabella en daar hebben we beide geen moeite mee..

Dus mocht je nog een dochter krijgen in de toekomst, gewoon Romy noemen, jij vind het toch een mooie naam.. (mijn man trouwens ook Romy stond in zijn lijstje haha)

15. Springmuis

Springmuis VIP lid

Aug 19, 2008
    7,043
    0
    0
    :p Óf Remy, lijkt er ook op;)

16. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Volledig eens met onderstaande!

17. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    haha ja kan ook....:D

18. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

Aug 7, 2006
    2,015
    0
    0
    Jij had die naam voor je moeten houden, je weet dat het kan gebeuren als je een naam verteld en die persoon bevalt eerder en vindt die naam ook mooi en jij hebt een zoon dat het kan gebeuren dat zoiets gebeurt.

Ik ben het al een keer tegengekomen dat mijn moeder zwanger was van jongste broertje, zij op een verjaardag verteld dat een meisje Siphra zou gaan heten, je raad het al een nicht beviel eerder en noemde haar dochter Siphra, nu kreeg mijn moeder een zoon, dus probleem opgelost.

Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap tegen niemand gezegd welke namen wij hadden, ook niet tegen vrienden omdat we die namen zo leuk vonden dat we het jammer vonden als iemand anders die naam zou gebruiken.

19. Berte

Berte VIP lid

Feb 24, 2011
    7,027
    3,840
    113
    Female
    Thuis
    Geloof me, als je reeds een overleden kind hebt gaat er heel veel langs je heen tijdens je zwangerschap.

Terug on topic:

Hoewel het niet mijn gevoel zou zijn (denk ik), heb je het er duidelijk nog erg moeilijk mee dat je vriendin jouw favorite naam heeft gekozen voor haar dochter. Ik denk dat je nu 3 keuzes hebt:
    1. Ze heeft je (waarschijnlijk niet bewust) pijn gedaan, het blijft pijnlijk, dus je verwijdert haar uit je Hyves en laat het hier verder bij.
    2. Je neemt je voor te denken dat alles wat jou pijn gedaan heeft niet door haar bewust gedaan is en probeert weer een beter contact met haar te krijgen, zonder er ooit nog een woord aan vuil te maken.
    3. Je vertelt haar, zonder verwijten, dat je je wel gekwetst voelde dat ze jouw verkozen naam heeft gebruikt, zonder dit speciaal aan jou te laten weten. Aan de hand van haar reaktie kun je dan eventueel weer het contact opbouwen.

Hoe langer je zo min mogelijk van je laat horen, hoe moeilijker opties 2 en 3 worden. Niemand kan hier voor je kiezen, dat zul je echt zelf moeten doen.

20. mirell

mirell VIP lid

Jul 17, 2007
    15,021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nou dat denk ik dus ook!!

Share This Page