Voel me flink ge****

Discussie in 'De lounge' gestart door VrouwtjeRomy, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    nee joh waarom toeval???
    ik heb een naam niet verteld aan mijn beste vriendin we waren samen zwanger en Amy-lynn kwam een stuk eerder
    ik had ook Maizy op mij rijtje staan
    en in mei werd mijn vriendin haar dochter geboren en heet Macy
    dus zo toevallig is dat allemaal niet

2. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ik vind Romy ook een ontzettend mooie naam
    maar er hangt een beetje een wolk om die naam
    moet ALTIJD aan Marion en Romy denken
    die in de duinen zijn begraven door Okan O

3. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

Het was nooit mn bedoeling om meteen de vriendschap te verbreken eigenlijk, ik dacht als ik het even op de achtergrond houd, groei ik vast wel over dat rotgevoel heen. Ze heeft het allemaal prima gevonden en nooit moeite gedaan voor mij dus zodoende is het nooit goedgekomen maar alleen verder uit elkaar gedreven. Uiteindelijk is de vriendschap weg ja, heb sinds de geboorte van haar dochtertje weinig tot geen contact meer en die is ruim 1 nu.

Maar nee het was niet zo van dit gebeurd nu en meteen vriendschap voorbij. Nee hoor ik kende haar al zolang. Echt beste vriendinnen waren we nooit en als we afspraken was dat in een groep, nooit samen met zn 2e dus zo close was de vriendschap niet. Heb me op de achtergrond gehouden en ze vond het prima, als 2 mensen geen moeite doen, strand het ergens. Dat is dus uiteindelijk gebeurd.

Als ze wel moeite zou doen of uberhaupt vragen waarom ik zo'n afstand nam zal ik uitleggen waarom zonder boos te worden en dan had ze het altijd nog kunnen uitleggen maar ik vond op dat moment niet dat het mijn recht was om verhaal te halen na wat ze meegemaakt had met de 1e. ik liet haar gewoon lekker genieten van haar dochter en had eigenlijk wel verwacht dat ze contact zou zoeken daarna, heeft ze niet gedaan dus. Ik ook niet.

4. VrouwtjeRomy

VrouwtjeRomy Niet meer actief

ze had trouwens aan mijn andere vriendin wel verteld wat de naam was over de telefoon. Mij niet. Het is ook niet in me opgekomen om het te vragen eigenlijk ik was zo blij dat ze belde dat haar dochter gezond was en ze het beide goed maakte.

misschien ook een hint dat ze donders goed aanvoelde dat ik het vervelend zou vinden.

Maakt ook niet uit, het is gebeurd. Wilde gewoon even mn frustratie uiten toen ze voor de zoveelste keer eventjes online ploepte met hoe schattig Romy nu weer was.

Best stom misschien maar het prikt nog steeds na ruim een jaar...

5. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Maar als je het voor het eerst ten sprake hebt gebracht toen ze 20 weken zwanger was, kan het dan niet zo zijn dat ze toen al deze naam had uitgekozen??

6. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

16 apr 2008
    10.390
    30
    48
    Wij hebben ook zoiets gehad.
    Mn man heeft zn halve leven geroepen, als ik ooit een zoon krijg gaat hij .... heten.
    Zn zusje werd zwanger en kreeg een zoontje die overleed.
    Ze noemde hem dus zoals mijn man zn zoon wilde noemen.
    (en dit wist ze dondersgoed!!)

Wij hebben er dus ook maar niks over gezegd, omdat het verdrietig genoeg is dat hij is overleden.
    Maar het blijft steken!
    Dus kan me goed voorstellen hoe je je voelt.

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Gevoelens volgen nu eenmaal niet altijd je verstand ;).

Als je er zoveel moeite mee blijft houden, blokkeer haar dan in Hyves.

8. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Het klinkt meer als een kennis dan een vriendin die je zo te lezen nooit echt alleen sprak. Ik zie een vriendin toch anders?

Ach ja meis zand er over en probeer je niet te druk te maken er komen nog veel dingen in je leven waar van je denkt wtf( wtf) hier geleerd wie leert het me af:)

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

Precies!
    Als ze echt hele goede vriendinnen van elkaar waren dan had vriendin van TS op zijn minst kunnen vragen aan TS of zij het erg vond dat vriendin haar dochtertje zo ging noemen. Het blijft dan wel pijnlijk voor TS maar vriendin heeft dan iig het fatsoen gehad om het met TS te bespreken.

10. sharmila

sharmila Bekend lid

27 jan 2009
    589
    0
    0
    Orthodontist-assistente
    Oh ja wel raar dat ze naam niet heeft genoemd. Normaal doe je dat gelijk toch. Ach misschien wist ze zich geen houding te geven omdat die naam heel speciaal voor jou is. Al met al heel vervelend. Mocht je een dochter krijgen zou ik wel gewoon de naam gebruiken dan. Je ziet haar toch niet heel veel.

Off topic: leuke foto trouwens in je ticker. Zijn jullie dat of gewoon zomaar een foto van inet? Ziet eruit als een leuk stel. Hihi viel me al eerder op hoor denk vraag het nu gewoon:p

11. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

8 mrt 2009
    1.354
    271
    83
    Vrouw
    Ik heb niet alle reacties hiervoor gelezen, misschien dat ik in herhaling val.

Ik denk dat er 3 dingen spelen:
    1. Het feit dat je (helaas) naar je moeder hebt geluisterd in de naamgeving van je dochter.
    2. Het feit dat je vriendin, zonder het te overleggen, 'jouw' naam van je afgepikt heeft.
    3. Het feit dat je nu zwanger bent van een jongen en dus geen 'Romy' zal krijgen (maar dit punt vind ik van ondergeschikt belang)

Als je niet naar je moeder had geluisterd en je je dochter Romy had genoemd, was je nooit op punt 2 beland. Ik kan t me goed voorstellen dat je t echt niet leuk vindt dat je vriendin jouw naam 'gejat' heeft, maar als jij je eigen zin had doorgedreven bij punt 1 was je nooit in deze situatie terecht gekomen. Wat je vriendin heeft gedaan verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar laat je door je eigen oorspronkelijke vergissing zo'n lange vriendschap verwateren?

12. ikke1981

ikke1981 VIP lid

14 apr 2006
    13.689
    0
    0
    Den Haag
    Ik kan me echt hele goed voorstellen dat het echt niet leuk is. Als het echt een goede vriendin was geweest was er over gesproken voordat het kindje geboren was.

Ik heb zo situatie zelf gehad, mijn zoontje heet Quinn en een vriendin van mij vind het een onwijs leuke naam, en ze wilde mocht haar 2 kindje een zoon zijn ook die naam geven en ze vroeg ook aan mij of ik dat erg vond als zij dat zou doen.
    Vond het super lief dat ze het vroeg, en heb ook gezegt, nee zeker niet erg, goeie smaak moet je delen.
    Uit eindelijk hebben ze toch voor een andere naam gekozen, maar zo zie je maar dat als er over gesproken word, het een stuk fijner maakt voor bijde partijen

13. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het allemaal wat overdreven.....

Ik ga er van uit dat iedereen de naam voor zijn kind kiest die echt het allermooiste is.
    Je loopt het risico op dit soort dingen als je van te voren al de toekomstige namen van je kind(eren) verklapt.
    Beetje flauw om daar na een jaar nog problemen van te gaan maken.

14. SimplyLin

SimplyLin Actief lid

3 mrt 2011
    164
    0
    0
    NULL
    Zuid-Holland
    He dat is wel echt een rotsituatie zeg. Inderdaad zal zij dit de mooiste naam gevonden hebben, ze zal het echt niet gedaan hebben om jou te naaien. En het is heel erg van haar 1e kindje dus daarom des te moeilijker om boos op haar te zijn.
    Maar voor jou is het ook gewoon vet lullig!
    Ik zou toch wel rekening houden met zoiets. Toen ik zwanger was van mijn dochter was een van de eerste namen waar we het over hadden de naam Noa. Ik vond dit altijd al een mooie naam, mijn vriend ook, maar het eerste kindje van mijn oom en tante heette ook Noa. Dit kindje heeft de zwangerschap niet overleefd door een zwangerschapsvergiftiging, en mijn tante zelf had ook bijna het leven gelaten maar heeft het ternauwernood (met heel veel lichamelijke schade) wel overleefd. Ik vond het dus heel moeilijk om deze naam te kiezen en om deze reden hebben we dat uiteindelijk ook niet gedaan en zijn we voor een andere (even prachtige) naam gegaan.

15. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik vind het altijd heel raar als mensen een naam "reserveren".. Zeker als het een doodnormale naam als Romy is waarvan er al zoveel rondlopen. Als mijn vriendin een dochter had en haar derde naam is Romy, dan ga ik ervan uit dat ze dus niet nog een andere dochter Romy gaat noemen. En als ze de naam mooi genoeg vond dan had ze haar dochter vast Romy als roepnaam gegeven. In ieder geval vind ik het onbegrijpelijk dat je er na een jaar nog mee zit, er zijn toch echt veel ergere dingen? Ik denk dat je een beetje moeten leren relativeren, het is maar een naam hoor.

Overigens vind Ik Sarah ook een veel mooiere naam, al snap ik de link met je moeder niet tenzij zij Sarah heet?!

16. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Het lijkt wel afgunst op dat zij wel haar gevoel heeft gevolgd en haar dochter wel de roepnaam Romy heeft gegeven jij niet.
    En dat terwijl je zegt dat het toch niet eens zo'n een goeie vriendin is.
    Ik vind het wel ver gaan dat iemand eerst met jou moet overleggen, om van jou, toestemming te krijgen om de naam te mogen gebruiken.

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Volgens mij was zij dus meer een kennis, dan zou ik mij zelf er niet zo druk over maken.Als het mijn beste vriendinnetje was geweest, dan was het een heel ander verhaal geweest.

18. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Ik snap dat je je er heel erg rot over voelt en ik zou het zelfde gedaan hebben in jou geval alleen zolang ik nog denk over kinderen vertel ik niemand iets over de namen op ons lijstje. Ook niet tegen mijn beste vriendin. Gewoon om dit te voorkomen.

19. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    ik begrijp het ook niet helemaal eerlijk gezegd... als zij het ook een mooie naam vind...? moet ze dat dan niet doen omdat jij dat ook een mooie naam vond?
    heb je niet eigenlijk spijt dat je je dochter geen romy genoemd hebt, en wordt je hier iedere keer aan herinnerd als je de naam hoort vallen/het meisje van je vriendin ziet?

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Eigenlijk is het gewoon niet slim geweest je dochter een andere naam te geven. Stel nou dat een echt goede vriendin van jou dit niet van je wist (dat jij die naam zo leuk vind) en ze gebruikt hem, zou je dan ook geirriteerd zijn? Als je zo graag je dochter Romy had willen noemen had je dat gewoon moeten doen toen.
    Overigens vind ik Sarah ook veel leuker, heb bij Romy ook meteen die associatie met Marion en Romy.

Deel Deze Pagina