Voorlopig moet ze eerst die bank maar eens geleverd krijgen.. mijn tante heeft 5 maanden moeten wachten, terwijl de levertijd 3 weken zou zijn...
Ik heb destijds waarschijnlijk ook mazzel gehad met mijn 2-zits en 3-zits stoffen bank. Ook gekocht bij Seats en Sofa's. Banken zagen er na 8 jaar (!) nog steeds ontzettend goed uit. Toch zal ik niet meer zo snel een bank daar kopen, mede gezien de vele slechte ervaringen. Onze huidige bank hebben wij bij een meubelzaak gekocht.
ook al heb je hem nu voor 700 toch is het dikke misleiding . want als je dus niet afgedingd had had je veel te veel betaald! ik zou toch kijken of je door filnk dreigen met stappen ondernemen kunt annuleren... en als dat niet lukt hoop ik van harte dat de bank gewoon goed bevalt en daar geen problemen mee zijn.. ikh eb er zelf nooit gekocht, wist wel van horen zeggen dat ze de aanbiedingen in de folder altijd bepaleno p de goedkoopste soort stof en dat als je in de winkel komt je dik bij moet betalen voor andere stoffen (dat heb ik dus gehoord) maar dat je zo opgelicht kunt worden met de prijs pff dat is wat.. wij hebben zelf nog geen jaar geleden een bankstel gekocht oko bij zon meubeldump winkel die van 1200 afgeprijsd was naar 499 2,5 en 3 zits..hij zit heerlijk maar nu is het al sinds een paar maanden eigenlijk dat de ene bank door het liggen helemaal niet meer comfortabel ligt hij is al aan het inzakken pfff nou is 500 euro voor 2 banken niet zoveel maar ik zal toch niet snelw eer daar een bank kopen.. wij moesten echt meteen banken hebbe ivm verhuizing die snel ging gebeuren en de oude banken waren echt afgeleefd en konden echt niet meer.. bovending zo doorgezakt als iets.. maar de volgende keer spaar ik indien mogelijk toch liever evendoor voor een degelijkere bank! als ik nu lig op deze bank krigj ik meteen last van mn bekken schiet de pijn er in bij mn kont.. dat was in begin dus niet zo! vind het echt lullig voor je ik zou me ook zwaar opgelicht voelen hoor!
Zowel bij ons als bij mijn moeder hebben ze eerlijk gezegd dat het 6 tot 12 weken kon duren en het werd binnen de 10 weken geleverd.
Bedankt voor de reactie's Was toch wel bang dat ik misschien wat " zeurderig " overkwam. Onze bank was op voorraad, dus neem aan dat we hem echt kunnen ophalen op de afgesproken dag. In de winkel zagen we wel dat er verschillende pootjes onder de 2 & 3 zits zaten. dus bij het ophalen maar even kijken of dit is vervangen tot de goede pootjes. Ik ga maandag even kijken of ik nog ergens recht op heb, een ontbinding van het contract bijvoorbeeld. Maar ben bang dat we de aanbetaling dan ook niet meer terug zien, en dat was dus 50% Ons werd verteld dat 50% heel normaal is om aan te betalen, i.i.g bij seats and sofa's. Aan de telefoon komen we er i.i.g niet uit. de verkoper zegt gewoon dat we een contract hebben en nu niet meer moeten zeuren En dat de verkopers niet weten wat er in de folder staat zegt meneer, lijkt me wel heel vreemd overigens. Toen wij hierop door gingen vragen werd de verbinding verbroken, dus nee....bellen doen we niet meer
Wij hebben 8 jaar geleden een 3+2 zits bankstel gekocht bij Seats en sofas. Wij zijn er nog steeds heel tevreden mee. Wel idd irritante verkopers. Tot 3 keer toe een andere verkoper gehad, want het schijnt dat ze maar tot een bepaalde hoogte qua korting mogen gaan en dan moet er een andere bij geroepen worden. Veel moeten onderhandelen voordat we de prijs redelijk vonden. Maar dan zullen wij dan wel geluk hebben gehad. 50% aanbetalen is helemaal niet waar wat ze zeggen bij Seats en sofas. Wij hadden ongeveer 15% van het aankoopbedrag aanbetaald. Ook netjes binnen de levertermijn waren ze binnen.
Ik vind wel, dat als ik zeg tegen de verkoper dat ik de folder wil zien en hij zegt; daar staan toch geen banken in die jullie interesseren, dat ik daar toch echt niet mee akkoord was gegaan. IK wil die folder zien en IK beslis of de banken die erin staan niet aan mijn interesse voldoen, niet hij, dan had ie aan mij écht een verkeerde gehad, helemaal belazerd. Maar dan nog, pure oplichterij, ze zijn duur, extreemn slechte kwaliteit en de verkopers worden opgeleid middels pushverkooptechnieken.
Wow...wat een verhalen. Ik zou bijna zeggen dat ik gelukkig geen ervaring heb met S&S. Ts....ik zou maandag direct terug gaan naar de zaak en desnoods iemand meenemen die 'goed' kan praten en zich niet laat 'overpraten'. Zoek even goed uit in de algemene voorwaarden wat het recht is van de winkel, maar ook zeker wat het recht is van de koper. Laat het leergeld zijn voor jullie om nooit een aanbetaling te doen. Wat de winkel/verkoper ook zegt...wettelijk sta jij in je recht en dat weten de verkopers ook.
ik heb precies hetzelfde, heb zelf in een winkel gewerkt en weet hoe ze daar verkopen dus ben nergens op ingegaan en gewoon een grote bek terug gegeven als ze weer eens aankwamen.. maar goed wij hebben er eentje gehad en deze heeft zeker 4 jaar gestaan was nog steeds goed maar omdat we gingen verhuizen hebben we gelijk voor een nieuwe bank gekozen bij s en s zat niks tussen dus nu eentje van de leen bakker, nou sorry hoor zitvlak is al doorgezakt en overal zitten krassen op de stof hij is al bijna uitgeleefd zeg maar en die staat er pas een jaartje nee geef mij dan maar s en s in tegenstelling tot de leen bakker...
Wel mooi dat mensen al meteen herkennen waar jij de bank hebt gekocht. Ik wist het ook meteen bij je openingspost. Heb daar helaas ook ooit een bank gekocht, 1 keer en nooit meer.. Maar goed, dat zal vast per bank verschillen en ik hoop dat t bij jou allemaal goed gaat!