Buren plukken tuin leeg als je weg bent..

Discussie in 'De lounge' gestart door Goudreinet, 30 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Even wat frustratie van me afschrijven wand,
    Het is nu al de zoveelste keer en begin er ontzettend boos om te worden, telkens als de bramen goed zijn, en ik ben even weg worden de bramen er weer even snel afgehaald.

Nu is dit niet alleen met de bramen, het is ook met de blauwe bessen gebeurt, en vorig jaar hebben ze onze pruimenboom op het laatst helemaal kaal geplukt! niet dit jaar wand degene die wij verdenken was met vakantie en er werd niets leeggeplukt..

Word hier zo ontzettend flauw van, heb een idee wie het doet maar vanaf nu gaan we een camera plaatsen op de achtertuin en hopen dat we degene kunnen snappen en er mee kunnen confronteren..

Waar gaat dit heen zeg!!!! had er vrijdag 7 rijpe bramen aanzitten, en degene die dit eraf haalt houd ze dus ook zeer goed in de gaten, wand zijn ze rijp heb ik niet eens de tijd om ze er zelf af te plukken...
    vanmorgen heb ik zelf maar wat onrijpe bramen eraf geplukt, wand krijgen wij geen bramen, dan de buur zeker niet!!!

Waar ik het kwaadst om ben is dat als ze me hadden gevraagd om een braam hadden ze die rustig van mij gekregen, maar stiekem wachten tot wij met de auto weg gaan elke keer en dan snel achter thuis gaan en de boel leegplukken gaat me iets te ver, wand een ander heeft niets te zoeken bij ons achter thuis!!

En de buren naast ons komen zeker niets tekort, wand ze krijgen regelmatig wel wat van ons, maarja dat is blijkbaar voor sommige mensen dus nog niet genoeg!!

Oja ongedierte beesten of dieren zijn het niet die de boel leegplukken, wand die gaan op het zand en er worden geen afdrukken gevonden in het zand. dus het is iemand die er echt voor voorover moet gaan bukken om ze eraf te kunnen plukken en vogels pikken de boel kapot...

2. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een hek om je tuin een idee?

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Volgende keer als je rijp fruit hebt...net alsof weg gaan en ze betrappen

Moet toch niet gekker worden...echt erg dat mensen dat doen

4. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Hoe weet je zo zeker dat het je buren zijn?

En vogels gaan toch gewoon op de takken zitten, dus die laten ook geen afdrukken achter...
    Ik zou een beetje oppassen met mensen ervan te beschuldigen zonder dat je het zeker weet.. Zonde als het contact met de buren daardoor (onterecht) word verpest toch?
    Even afwachten dus wat er uit de camerabeelden komt als je die hebt opgehangen.... Succes!

5. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Of een afsluitbare schutting.

Het is wel erg dat je zover zou moeten gaan om je eigendommen te beschermen, maarja, wat moet je anders? Wel brutaal van je buren inderdaad.

Of net doen alsof je allemaal weggaat en dat er eentje van jullie stiekem thuisblijft en de buur dan op heterdaad betrappen?

6. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Ik zou een gesprek aanknopen met de buurvrouw en doen alsof je niet weet wie het is. Benadruk vooral het gevoel en dat jullie best willen delen als mensen het maar even vragen. Wedden dat ze zich schaamt?

7. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Zet er een camera op en confronteer ze ermee!! Wat onbeschoft, bah!!
    ps Ik dacht eigenlijk bij het lezen van je naam, dat het om appels ging;)

8. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon een papier ophangen dat je dat niet wilt, of dat er gif overheen gespoten is waardoor ze niet geplukt mogen worden ;)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Haha, ja, inderdaad. Vraagje of ze een oogje in het zeil willen houden, omdat een of andere aso steeds jullie tuin leeg plukt en jullie niet weten wie. Als ze het zijn, weten ze dan direct hoe je er over denkt.

Verder, het zouden ook vogels kunnen zijn hoor, die gewoon op de takken gaan zitten. Anders eens een cameraatje of weg gaan met de auto, die een straat verderop zetten en weer naar je huis terug lopen, kijken of je iemand ziet.

10. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Nog even een toevoeging; een hek, camera of schutting vind ik eigenlijk belachelijk. Belachelijk omdat je dan kosten moet maken voor het wangedrag van anderen! En laten we eerlijk zijn, dat kost heel veel geld.

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Vraag eens of zij weten wie toch iedere keer die dingen pikt :p

En dat je er nu toch maar eens wat aan gaat doen want dit kan niet :p

En dan eens kijken of het in een keer stopt het stelen hahaha. Wat belachelijk zielig zeg dat mensen dat doen

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Zou er een bordje opprikken. Niet eten, zeer giftig. Waarschuw bij consumptie een arts

13. Vogels halen toch niet een hele pruimenboom leeg? Een braam kan ik me wel voorstellen, maar een hele pruimenboom, zonder rotzooi achter te laten? En die zou je ook wel zien als je gewoon thuis bent, lijkt me.

14. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou als ik jou was naar de buren gaan om te zeggen dat je even weg bent, of zij de boel in de gaten willen houden omdat iemand steeds alles pikt. Als je terug komt zou alles er dan nog moeten zijn, dan kun je hen als 'beloning' een bakje fruit geven. Ieder zijn zin, wel kinderachtig maar goed zij gedragen zich als kinderen dan moet je ze ook als kinderen belonen ;)

15. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja slinger en de volgende keer pikken ze ze wel gewoon weer...

16. Slinger

Slinger Actief lid

7 aug 2013
    188
    2
    18
    NULL
    NULL
    Tja, dat is ook zo, niet aan gedacht. Maar goed, je hebt dan wel duidelijk aangegeven dat je het heel vervelend vind dat het gebeurd, misschien helpt dat?

17. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Dit vind ik een super-oplossing!!:D:D:D

18. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Onze tuin is verdeelt in 2 stukken je kunt er via de voorkant in, maar dat valt teveel op en de 2e ingang grens juist aan de tuin van de buren doormiddel van een bruggetje en verder om de gehele tuin hebben we een heg staan, dus de enige die er via de achterkant bij kan komen zijn de buren.. aan de voorkant hebben we ook eetbare struiken staan en daar word nooit iets vanaf gehaald wand dan kunnen mensen je zien vanaf de straat.

En ik heb de buuf vorig jaar ook aangesproken over de pruimen die allemaal zijn gestolen, dat mens vind ellende alleen maar leuk en ze zit ons nu al zo onder de huid en haalt ons al de bloed onder de nagels weg. dus aanspreken en doen alsof ik niet weet wie het heeft gedaan vind ze alleen maar leuk. daarom denken we dat ze alles van die struiken etc. afplukt gewoon doet met opzet.

De enige mogelijkheid is om er een camera op te plaatsen op de achter tuin, wand ze kan zien als we met de auto weggaan,en een straat verder parkeren gaat niet echt omdat we buitenaf wonen, en al parkeer ik dan dan heb ik vanaf de weg geen zicht op mijn achtertuin..
    we hebben er al een afscheiding tussen geplaatst omdat ik het geloer van haar zat ben. ze zit letterlijk de hele dag op d'r kont naar ons te loeren. loop ik naar de brievenbus bijv.. loopt ze er gelijk ook naartoe etc.. om gek van te worden (uiteraard negeer ik haar) maar dat is juist wat ze niet kan hebben, mensen die haar negeren:D
    En nu heb ik een keer naar haar gezwaaid, en krijg ik van mensen te horen en word ik beschuldigd van dat ik "haar" juist in de gaten zit te houden. weet voor 100% zeker dat die vrouw narcistisch is, maar das een ander verhaal..

Het gaat er gewoon om ookal is de tuin bereikbaar aan de achterkant voor een ander, het niet normaal is om de tuin leeg te plukken, en al zeker niet om bij een ander achter thuis te gaan lopen terwijl je er eigenlijk niets te zoeken hebt!

19. Goudreinet

Goudreinet Actief lid

11 sep 2013
    254
    0
    0
    ergens in nederland
    Ja dat heb ik ook al gezecht tegen mijn vriend, dat ik eigenlijk dit tegen haar moet zeggen:

Nou bah hebben we weer last van ongedierte, ze plukken telkens mijn tuin leeg, hoop dat ze nu weg blijven die beesten, wand ik heb er rattegif ingespoten hoop niet dat die beesten er te ziek van worden:D:D

Hopen en kijken of haar gezicht dan betrekt:D:D:D

20. pluisje19

pluisje19 Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.754
    0
    0
    Pfff, wat een vermoeiend mens. Vreselijk, ik zou daar niet teveel energie instoppen. Is het niet mogelijk om die struik te verplaatsen?
    Succes! lijkt me een vervelende situatie...Pluisje

Deel Deze Pagina