Ik begrijp het ook wel hoor! Hier ook vermoeidheid een belangrijke oorzaak. We hebben ook zooooo veel gepraat en wat helpt? Een dag prikken en dan ervoor gaan en ook de voorwaarde: allebei nemen initiatief en het werkt, eigenlijk noem ik het zin maken. Voor hem is het fijn, want hij weet wanneer er van hem verwacht wordt dat hij me moet verleiden en ik weet dat ik dan erop in moet gaan en zo komt er weer een ritme in, want dat is gewoon zoek na zo'n lange tijd. Wat ook weg was was een bepaalde intimiteit, doordat de kleine er is en die snachts roept. Al die veranderingen zijn voor sommige mannen ook enorm, ze moeten ons opeens delen en zien ons ook als een mama. Daarom prik een dag en ga er samen voor, het voelt misschien onwennig, maar het werkt wel.
mijn vriend heeft ook een heel laag libido. Alleen hij zit net tegen de grens aan om er medicatie voor te kunnen krijgen. Ook heeft hij na zn depressie er heel veel moeite mee gehad wegens schaamte. Hierdoor hebben wij toendertijd ruim 2 jaar helemaal geen sex gehad. Inmiddels hebben wij een paar keer goed met elkaar hierover gesproken en met elkaar afgesproken dat we langzaam weer gaan opbouwen aangezien we ook heel graag een kindje willen. van 1x in de maand zijn we al naar 2x in de maand. En hopelijk over een tijdje nog iets vaker. Maar ken het gevoel, je voelt jezelf zo waardeloos. Maar probeer er echt met hem over te praten desnoods naar de huisarts gaan om bloedwaardes te checken. Ik hoop dat je er met hem over kunt praten en dat je ook rustig jouw gevoelens kunt vertellen maar verwijt hem niets. Dit is iets wat vaker voorkomt en helaas kan dat heel erg botsen, want ik ben hierdoor mn vriend bijna kwijtgeraakt omdat ook ik meer behoefte had, maar na gesprekken ook met zn ouders zag hij ook in dat het zo niet verder kon. Wij hebben zelfs een verwijzing voor sexuoloog gekregen maar proberen het nog even zelf. Gaat het weer minder worden dan gaan we daarheen.
Hier ook een erg laag libido. Heb eigenlijk nooit zin. Ook dat heeft zijn redenen. Soms voor mijn man moeilijk te begrijpen. Soms maak ik wel "zin" maar dan meer voor hem, voor mij hoeft het niet. Voelt voor mij net zoals stofzuigen, het hoort er bij maar is niet mijn hobby.
Hmmm... Moelijk! Hier hebben we allebei een laag libido! Hahaha! Sinds dat ik zwanger ben hebben we het nog maar 2 keer gedaan en waarschijnlijk gaan het ook niet vaker gebeuren. Vind het vervelend met een baby in mijn buik. Issie aan het schoppen terwijl wij ehhh...??? Nee, dat vind ik echt een heel raar, vies en naar idee. Ik kan je dan ook eigenlijk geen advies geven. Ik snap persoonlijk niet dat een relatie kan stuk lopen als de 1 niet zo vaak zin heeft in sex. En ik vind 1 á 2 keer in de maand best vaak eerlijk gezegd. Ik zie hier op het forum vaak 2 keer in de week of vaker voorbij komen.. Dan denk ik echt WTF! Hahaha! Maarja, ieder zijn/haar ding natuurlijk
een relatie kan natuurlijk wel stuklopen als het zelfs niet 1 a 2 x per maand is....wij hebben 2 jaar gewoon echt geen sex gehad en heb echt een week alleen geleefd om hem eens goed te laten nadenken want uiteindelijk heeft iedereen het wel eens nodig. (en dat hoeft echt niet wekelijks voor mij hoor) Zelfs de mensen met eensuper laag libido willen het toch wel een keer in de zoveel maanden eens doen dus ben het niet echt met je eens dat een relatie daar niet op kan stuklopen...het kan behoorlijk frustrerend zijn voor degene die wel zin heeft en daar nooit respons op krijgt.
Hahaha, daarom had ik expres het woordje "persoonlijk" in dat zinnetje gezet. Het gaat hier dus om een mening en daar hoef je het niet mee eens te zijn
ok dan heb ik niks gezegd....maar ik ken meerdere mensen die die mening hadden en het wel echt op iemand baseerden dus vandaar....maar nogmaals dan heb ik niks gezegd
Misschien wel een hele platte....(ik weet niet of het genoemd is) Maar kan je niet eens voorstellen om samen een sexfilm te gaan kijken? Of fullbody massage?
IK HEB HET AAN MIJN VRIEND GEVRAAGD... Heb het verhaal een beetje uitgelegd. Hij zei dat het verschillende redenen kan hebben: 1. de vrouw ziet er (na de zwangerschap) niet meer uit (te dik, niet verzorgd). 2. hij is homoseksueel 3. misschien door de hele bevalling en dat aanzicht een trauma aan overgehouden... Hij heeft overigens geen enkele keer gezegd dat er misschien een ander in het spel is. Na ja, vond het wel zo makkelijk om het even direct aan een kerel te vragen. Wel lastig, hoor.. Als je vent geen sex meer wilt. Ik zou hem niet eens meer vragen. Gewoon lekker laten gaan, jezelf optutten, lekker geurtje opdoen, leuke kleren... en hem lekker negeren (seksueel dan). Misschien komt hij dan wel achter je aan.
Vervelend zeg. Ik heb laatst een stuk gelezen over een stel dat na de zwangerschap weinig tot geen sex heeft gehad. Wat bleek, deze man was (uiteraard) bij de bevalling geweest en stond goed mee te kijken toen zijn kindje ter wereld kwam. Logisch natuurlijk. En wees eerlijk, dan lig je er niet op je voordeligst bij. Deze man keek haar dus recht in haar....toen het kindje eruit kwam. Sindsdien heeft hij het moeilijk met sex. Hij ziet zijn vrouw niet meer op die manier als voor de zwangerschap/bevalling. Hij heeft dat beeld nog voor ogen van die bloederige toestand. Op zich begrijpelijk maar het sexleven van deze mensen had er erg onder te lijden. Ik had er nooit bij stilgestaan dat het voor een man ook erg traumatisch kan zijn. In de meeste gevallen is dat het niet natuurlijk. Maar je weet maar nooit......... Laat je weten hoe jullie gesprek ging? Succes!!
Het eerste wat mijn vent roept is homo. Of dat zijn pieleman niet meer werk. En dan heeft hij er nog 1tje: hij heeft een ander en wil niet overal in omroeren omdat ze dan misschien wel een ziekte kan krijgen. Dit waren de letterlijke woorden van mijn man.
Ik snap hoe je je voelt,, mijn vent heeft al een laag libido vanaf het begin dat wij samen zijn. Hij zegt dat het komt door zijn leeftijd en stress,, stress geloof ik! leeftijd is bull!! hij is 41 en ik 21 hij zou helemaal over mij moeten zijn zeg maar,, nou niet dus! Dames met de mannen met een laag libido laten julie mannen dan ook slecht passie zien in bed?? Ik bedoel dan alleen na je glimlachen en klaarkomen?? LOL Het heeft mijn zelf vetrouwen echt na beneden gedrukt en ik voel me ook totaal niet sexy + ik heb een groep voor mensen met een laag libido,, Als je lid wil worden ben je welkom! http://www.zwangerschapspagina.nl/groups/help-onze-mannen-hebben-laag-libido.html
He bah wat vervelend zeg. Hier is het dus andersom ik heb vaak geen zin en mijn man juist wel. En terwijl ik er nooit vies van ben geweest maar na de laatste zwangerschap is het veel minder geworden. Hij klaagd er soms ook echt over en heb hem ook gezegd dat dit niet aan hem ligt maar echt aan mij. Ik ben gewoon s'avonds doodop werken kids verzorgen en dan nog een huishouden erbij. Meid ik hoop dat jullie er goed over kunnen praten.
Zo ik schrik best wel van veel reacties hier... 2 jaar geen sex? 1-2x in de maand? sexen zien als stofzuigen????? wat erg!!!!!!! Met mijn ex had ik bijna dagelijks sex en dat was een relatie van 4 jaar. Tijdens mijn hele zwangerschap hadden we zeker 3/4 x in de week sex. Zelfs 1 Week na de bevalling hadden we al sex (ik was dan gelukkig niet ingeknipt of ingescheurt) Pas toen onze relatie minder werd, werd de sex minder..... Maar dan nog spreek ik van ongeveer 2x in de week in de eindperiode. Nu met mijn hedendaagse vriend eigelijk hetzelfde. Bijna dagelijk sex. In weekenden vaak 2x per dag. En niet omdat we verslaafd zijn maar gewoon van elkaar genieten!!! En nu ik zwanger ben, verandert er niks. Mijn vriend vindt zwangere vrouwen juist heel sexy!!! Dus sorry weet niet wat ik hoor, en eerlijk gezegd ik zou het niet volhouden om weken geen sex te hebben met mijn mannetje!!! Als ik behoefte heb en mijn vriend kan me niet geven, tja ik weet niet, denk dat mijn relatie er heel erg onder zou lijden. Ik vind sex erbij horen!!!! Maar ja misschien omdat ik geen ervaring heb met een relatie langer dan 10 jaar of zo... geen idee hoe het dan is. Maar op dit moment helll nooooo!!! Ik hou van sex!!!
Mijn vriend stond ook mee te kijken hoe ons meisje werd geboren. hij vond het ook een echte THRILLER en nog vele malen erger, maar gelukkig heeft het bij ons geen enkel invloed gehad op ons seksleven. Ik was daar wel bang voor..... Hij kijkt niet anders naar me.. Hij zit continu aan me, zo erg dat ik het soms weleens vervelend vind. En het liefst doet hij het 3x per dag. Sinds ik van de pil af ben, heb ik wel weer meer zin, gelukkig maar!! De sex voelt ook niet anders na de bevalling. Maarrrrr er zijn inderdaad genoeg mannen die de bevalling niet meer los kunnen laten. Het is ook niet niks..... Vind het zelf ook niet erg prettig om het te zien.. een klein gaatje wat ineens zo mega wordt!!! Mijn broertje is ook zo iemand die het echt afschuwelijk vindt om een kind geboren te zien worden. Als het op TV is draait hij zich vol afschuw weg. Zijn vriendin is nu zwanger van hun 1ste kindje... Ben erg benieuwd hoe het straks gaat na de bevalling!!!
wat lastig zeg. ik kan me wel een beetje voorstellen hoe je je voelt, want als mijn man toevallig een keer geen zin heeft(wat bijna nooit voorkomt). dan voel ik me al heel erg afgewezen en rot. laat staan als het vaak gebeurd! hadden jullie voor de zwangerschap wel een ''goed'' sexleven? zoja moet er in die tussentijd iets veranderd zijn. en vind ik dat je man je zeker uitleg verschuldigd is. ik zou even goed met hem praten op een rustige manier. dat je toch echt wilt weten wat er nou precies aan de hand is. daar heb je wel recht op toch.. wat hier altijd heel erg in de smaak valt is een nachtje zonder kids,lingerie lekker eten, spanning opbouwen enz. of elkaar een erotische massage geven. dus dan kan je zeg maar gewoon beginnen en het dan erotisch maken.. ik hoop dat je een antwoord krijgt waar je wat mee kan meid! SUCCES
Hier een relatie van 5 jaar.. En ook hier is sex heel belangrijk. Ik heb even mijn mindere periode gehad, maar nu is het bijna weer als vanouds. Bijna dagelijks sex. En vaak weleens 3 á 4 keer op een dag... Maar ik heb ook weleens dagen dat ik ff geen zin heb. Vrouwen zijn wat dat betreft toch ietsje anders dan mannen.