Grote buik

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Tammie87, 7 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Hoi

Ik ben nu ruim 35 weken zwanger en ik hoor al weken dat mijn buik zo enorm is. Van omgeving maar ook mensen die ik niet of nauwelijks ken. Ik hoor nu zo vaak ' weet je zeker dat het er geen 2 zijn?' Of mensen die me sterkte wensen omdat ik nog wat weken moet en nu al Zo'n dikke buik heb. Mijn buik is ook wel groter dan bij mijn andere zwangerschappen, maar de verloskundige zegt er verder niks over dus vond t wel prima. Maar nu hoor ik het bijna elke dag en wordt ik toch wat onzeker. Is het een reuze baby? Heb ik teveel vruchtwater?

Wie heeft dit ook en was het iets? Of was het niks?

2. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Zeggen ze bij mij ook.
    Of laatst in de supermarkt, kwam er zo op neer dat iemand vroeg hoelang ik nog moest. Dus ik geef antwoord, zegt ze ja zo zie je er ook uit. :eek::roflmao:

Mensen hebben altijd wat te zeiken joh, lekker maling aan hebben. :D

Hier een foto van mijn buik.
    Vind hem niet klein, maar extreem groot nu ook weer niet.

3. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.823
    2.249
    113
    Ik had echt een ENORME buik bij mn zoontje. Ik ben zelf klein dus t viel ook wel extreem op maar manmanman.... ik kreeg ook continue opmerkingen.

Mn zoon(tje) woog 4160 gram, de placenta dik een kilo en ik had HEEEL VEEEEL vruchtwater. Dus dat was dan ook de reden.

Als de verloskundige zich geen zorgen maakt, zou ik t als ik jou was ook niet doen ;)

4. Sela~

Sela~ Actief lid

22 apr 2017
    455
    895
    93
    Vrouw
    Zou me er niet zo druk om maken als de Vk zegt dat het oke is. 9 vd 10 keer vind ik het enorm meevallen als dames hier twijfelen of hun buik niet heel groot is en dan een foto plaatsen :)

vrouwvan vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Ik had echt een mega buik. Niet normaal. Had ook onwijs VEEL vruchtwater (maar dan ook ECHT HEEL VEEL: het bleef maar stromen toen mijn vliezen werden gebroken) en mijn hele romp was babybuik. Mijn zoontje woog overigens een krappe 6 pond (12 dagen te vroeg). Ik denk dat mijn buik gewoon niet groter kon en dat mijn lichaam het genoeg vond. Op het laatst voelde ik continu de striae erin scheuren, kreeg ik jeukbulten op mijn buik en werd de spanning zo groot dat ik het gevoel had te ontploffen. Ik ben van mezelf ook erg tenger. Tsja, ik heb dan ook striae vanaf schaambot tot maagkuiltje ong..

6. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die van mij was echt veel groter ;)

Prettykitty vindt dit leuk.
  7. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Iedereen zei het bij mij ook (laatste zwangerschap). De kleine woog 4666 gram, was 54 cm en ik had ruim 2 liter vruchtwater.

Bij mijn andere zwangerschappen had ik een minder dikke buik.

8. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Bedankt voor jullie reacties! Gelukkig was het niks geks bij jullie ☺

@Prettykitty je hebt een mooie buik hoor.
    @Nina Sanders ik herken het gevoel van scheuren. Ik had van mijn andere zwangerschappen kleine straie Maar ze scheuren nu door het jeukt ontzettend.

Bedankt allemaal ik hoef me dus geen zorgen te maken.

Prettykitty vindt dit leuk.
  9. 2Cupcakes

2Cupcakes Actief lid

3 okt 2017
    116
    37
    28
    Vrouw
    Ik denk dat veel mensen een heel verdraaid beeld hebben hoor, want als ik reclames op tv zie van 'hoog zwangere vrouwen' denk ik 'dat is 20 weken.. Niet 38'.

Veel mensen zien of hele kleine buiken in de omgeving of de media gewend. Mijn eerste zwangerschap ben ik enorm veel aangekomen (18 kilo) en had ik een 'grote' buik, een baby van 4020 gram bij 39 weken na inleiding, maar nu kom ik heel weinig aan en is mijn buik nog net zo groot zo niet groter!

Als je je echt zorgen maakt even met je verloskundige bespreken, als t goed is hebben ze met 20 weken gemeten of je erg veel vruchtwater had ja of nee e.d. en anders aandringen op groeiecho, alhoewel die na 32 weken ook niet altijd even accuraat zijn (al helemaal niet bij lange baby's die geen dik buikje hebben). ;)

Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Kun je nagaan, dat mensen altijd wat te klagen hebben. Want ik hoor al weken dat ik ohhhh z'n grote buik heb.

Of ze zeggen je bent het zeker wel zat he? Dan zeg ik expres neehoor, ik kan alles nog prima! (Wat niet waar is :p)

Esila en Nina Sanders vinden dit leuk.
  11. manaolana

manaolana Niet meer actief

Mensen weten niet waar ze over praten. Ene oor in, andere oor uit! Ik ging rond 34 wkn de gordijnen voor de babykamer ophalen. Zegt de verkoopster: zeker net op tijd hè, je staat op springen! Ik: nee hoor moet nog 6 weken... zo was mijn buik toen:
    Bekijk bijlage 551412

12. Lindavvv

Lindavvv Fanatiek lid

8 sep 2016
    1.414
    1.272
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als de verloskundige zich geen zorgen maakt, dan moet je dat ook niet doen hoor :) Waar bemoeien die mensen zich mee.

13. cinniz

cinniz Actief lid

19 jul 2011
    365
    45
    28
    Mensen zeggen bij mij juist steeds dat me buik zo hoog zit.
    Ja dat klopt wel want madam haar billen zitten precies onder mn ribben en is al ingedaald...nou is ze ook geen kleintje maar ben zelf maar 1.63m en woog 55 kilo dus mensen vragen zich ook af hoe dat mogelijk is.
    Joh zo lang je vk zich niet druk maakt zou ik als ik jou was er ook niet teveel mee bezig zijn.
    Overigens maakt de vk zich bij mij wel druk alleen ik zelf niet :p

14. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Jeetje wat veel mensen die gewoon zeggen wat ze denken..

Dit is mijn buik nu

Bijgevoegde bestanden:

manaolana vindt dit leuk.
  15. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Ik heb ook echt een heeeele grote buik. Vorige keer ook. Krijg al een tijd opmerkingen ‘weet je zeker dat je niet verkeerd geteld hebt’ en de alom bekende ‘weet je zeker dat het er geen twee zijn’. Doet me dit keer minder dan de eerste keer, want nu had ik er al rekening mee gehouden ;) maar het blijft irritant soms. Zeker als mensen zeggen ‘goh je zult wel bijna moeten bevallen’ ‘ja, nog maar 3 maanden’ :rolleyes:

Mensen hebben toch altijd wel commentaar ergens op en zo’n in het oog springende buik is dan een makkelijk slachtoffer.

16. manaolana

manaolana Niet meer actief

Prachtige buik hoor!

17. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    439412C5-0EEC-453D-A846-0A0F223EBA8B.jpeg Grappig ik vind de buiken op de foto’s niet mega groot.
    Maar mensen hebben altijd wat te zeggen en een mening.
    Ik kreeg gister ook te horen dat ik met kerst ging bevallen. Dat was iemand die met zwangeren werkt. Hahaha nee hoor nog 2,5 maand te gaan.
    Zelfs met 16 weken iemand die vroeg of ik al bijna met verlof ging.
    Ik vind mijn buik helemaal niet groot ook.

Baby is trouwens ook onder het gemiddelde! Dus nee geen reuze kind wat ik dus ook al te horen heb gekregen.

18. madelonnetje

16 jun 2014
    99
    16
    8
    Vrouw
    Jemig wat fijn om te lezen. Krijg ook van veel mensen te horen jemig wat een grote buik en wat zit ze hoog. Succes met alles.

Nou ja goh baby 3 veel vruchtwater en madam heeft geen haast met indalen. Heb niks geen commentaar gehad van de verloskundige niks. Dus zal het wel goed zijn.
    Snap alleen heel goed dat je er onzeker of iets van wordt.
    Heerlijk dat commentaar in combinatie met hormonen ☹

19. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik zal nooit meer de foto van @Eppo82 (sorry als ik de verkeerde tagt) vergeten die ze eens geplaatst had van der zwangerschapsbuik. Die buik was echt megaaaa groot :eek:

Maar als de vk zich geen zorgen maakt lekker laten kletsen ;)

20. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Mooie buik hoor @Draaikont

Het komt ook vast allemaal wel goed met ons

Draaikont vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina