misschien een miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door farfan, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farfan

    farfan Actief lid

    5 jul 2007
    324
    0
    0
    verzorgende
    deventer
    Dag meiden,

    Ik ben niet zwanger, maar heb toch even een vraag:

    Ik stond er in de vorige ronde niet zo bij stil maar ik vraag me nu eigenlijk wat af: ik had in mijn vorige ronde (5e ronde) een week of 2 voor mijn NOD een soort symptoom waarvan ik dacht dat ik wel eens zwanger kon zijn: ik rook alles heel goed, vooral als ik s'ochtends mijn make-up op deed rook ik de mascara heel goed! Terwijl ik hier nooit iets van ruik! Toen ongeveer 1,5 dag voor mijn NOD kreeg ik heel erg buikkrampen, terwijl ik voor mijn andere NOD's nooit last had van buikkrampen. Ik werd de volgende ook ongi maar heel heftig. Ik verloor veel bloed en bloedde ook ongeveer 6 dagen lang terwijl ik meestal rond de 4 dagen bloed. Ik dacht nu eigenlijk ineens (intussen een ronde verder) zou het geen heel vroege miskraam geweest kunnen zijn?
    Misschien is het ook wel allemaal toeval hoor.

    Toch heb ik nu nog steeds last van venijnige steekjes in mijn onderbuik terwijl ik (volgens mij) mijn ei al heb gehad. Ik ben zo bang dat ik misschien iets raars heb waardoor het eitje zich niet kan nestelen ofzo.

    Sorry voor het lange verhaal en ik weet niet of iemand mij kan helpen met het antwoord?

    Alvast bedankt!

    Liefs Farfan
     
  2. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Het zou een vroege miskraam geweest kunnen zijn. Dit komt veel vaker voor....maar omdat je 'gewoon' ongi wordt, heb je het niet in de gaten en zul je het (volgens mij) ook nooit zeker kunnen weten.
     
  3. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Dat kan inderdaad een miskraam geweest zijn, het komt vaak voor dat de innestelling niet goed gebeurt en wordt afgebroken, maar zeker zal je 't nooit weten.
    Had je dan een testje gedaan, dan had je misschien kunnen zien dat er hcg in je bloed was...
    Beide cycli na mijn mk had ik ook buikkrampen en harde steken in mijn onderbuik voor ongi, misschien is dit een soort van napijn...
     
  4. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    het gebeurd heel vaak dat er wel een bevruchting is geweest welke niet tot goede innesteling komt. je spreekt dan nog niet van een miskraam, dat is pas als je echt overtijd bent geweest. Helaas zul je er nooit achterkomen of het echt zo was. Veel succes de volgende ronde!
     
  5. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    hallo,

    ik was 2 dagen overtijd en de test gaf een heel licht streepje, verder had ik ook veel verschijnselen,pijn in me onderrug, steken aan de zijkant van mijn borsten, maar na 2 dagen werd ik opeens heel hevig ongi, nooit eerder zo gehad, ben sinds vandaag niet meer ongi maar ben nu nog steeds niet lekker, misselijk en kramp,
    een heel raar gevoel is het.. zou dit ook een miskraam kunnen zijn geweest?

    alvast bedankt
     
  6. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik vermoed van wel ja. Een hele vroege welliswaar, maar aangezien de test ook vaag + was, kun je er wel vanuit gaan dat er wel een bevruchting geweest is, maar het niet goed heeft kunnen innestelen.
     
  7. dame

    dame Bekend lid

    19 jun 2007
    587
    0
    0
    wat moet ik nou doen om daar zeker van te zijn?
    en dat misselijke, gevoel en die krampen gaat dat nog weg in verloop van tijd?

    groetjes
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Je kan er niet meer zeker van zijn, maar dat maakt opzich ook niets meer uit. Ik bedoel, wat levert het je op?
    De buikpijn enzo gaat vanzelf over.
     
  9. jent

    jent Fanatiek lid

    12 jul 2007
    1.850
    0
    0
    Limburg
    Nou dame als de buikpijn en dergelijke lang blijft aanhouden zou ik toch even naar ha gaan die kan je misschien doorverwijzen voor eene echo om te kijken of alles schoon is. Farfan je komt er eventueel bij een volgende zwangerschap achter dat dit een miskraam is geweest. Want een miskraam laat altijd een litteken in je baarmoeder achter. Bij mijn schoonmoeder hebben ze dat ook ondekt toe ze van haar eerste zoon ging bevallen. Ze konden zien doordat er littekenweefsel zat dat ze een keer een miskraam heeft gehad. Maar ze heeft dat zelf nooit gemerkt. Misschien dat de ongi iets heviger is geweest, maar dat hoeft niet.

    xxx Joyce Succes in de volgende ronde(s)
     

Deel Deze Pagina