Een 3 of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door evyke01, 11 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evyke01

evyke01 Nieuw lid

11 mei 2007
    4
    0
    0
    oostende
    :D :D hallo iedereen :D :D

Graag zou ik van iemand raar weten ,want ik denk er constant aan ....... we zouden graag een 3de hebben
    Ik ben bang van de reactie van andere mensen,echt t is waar ,onze 2 kindjes waren vlug na elkaar (zoe 25/03/2005 en owen 26/06/2006)daar was al reactie op .Vind dat zo spijtig ,dat iedereen zich daarmee moeit ,ook denk ik dan dat het mss zwaar gaat zijn voor mijn,zou da veel veranderen als er een 3 bij komt ,want ik werk vol tijds en doe ook nog het volledig huishouden ,ik ben soms bekfa ,maar het gedacht weer zo een klein koddig boelekke vast te hebben ,da vind ik gewoon zalig ,.......ik weet geen raad meer,zelf ben ik 24 en heb eigenlijk niemand om daarover te praten,want ben bang voor de reactie s xxxxx

alleszinds bedankt voor mijn berichtje te lezen

:) :) :) :) :) :) :) :)

2. DutchAngel

DutchAngel Actief lid

5 mrt 2007
    349
    0
    16
    Moeder
    Hoi hoi Evyke...

Ik ben een mama van 22 jaar en heb nu 2 zoontjes een van 6 jaar en een van 2 jaar... ik ben in verwachting van een meisie die verwacht wordt in julli 28..
    Ik trok me er eerlijk gezegt niets van aan wat andere er over denken hoeveel kinderen ik zou hebben..
    Waarom ik moet er voor zorgen niet zij... ik heb altijd een groot gezin gewilt... en ik denk dat ik het straks ook wel even zwaar zal hebben..
    Waarom denk ik dat om dat nummer 2 nog in de luiers zit heel veel aandacht vraagt :)
    En een baby heeft ook heel veel aandacht nodig natuurlijk...
    Maar ik denk dat het allemaal wel van zelf gaat zodra de baby er is :)
    ik ben een thuis mama.. omdat ik een zoon heb die naar school moet en een zoon die de hele dag verzorgt moeten worden :) en straks nog een kleintje bij heb..
    En als jullie een derde willen gewoon doen... en jullie kunnen het waarom niet..
    Heel veel su6 meid :)

groetjes Brenda

3. jackie

jackie Fanatiek lid

10 aug 2006
    1.430
    0
    0
    dit is helemaal jullie beslissing lieverd.
    Jij moet er voor zorgen of het nou kort op elkaar is of niet of dat je er nog 10 wilt is helemaal jou keus (jullie keus).
    Lekker doen waar jullie je goed bij voelen en niet te veel nadenken over wat anderen ervan vinden.
    Succes met je keuzes

4. evyke01

evyke01 Nieuw lid

11 mei 2007
    4
    0
    0
    oostende
    mercikes voor je antw; je geeft me moed ,vindt het tof van je je

groetjes evyke01

5. Micha

Micha Fanatiek lid

8 jan 2006
    1.231
    0
    0
    Woerden
    Je moet gewoon doen wat je hart je ingeeft, als jullie nog een 3e willen is dat jullie keus en niet dat van een ander, vroeger was het heel normaal grote gezinnen en daar piepte niemand naar !
    Als ik bij mijn opa's en oma's ben en al mijn ooms en tante's zijn er vind ik het altijd een gezellige drukte, je zal het inderdaad zwaar en druk krijgen maar daar zal je ook wel weer aan wennen en het is natuurlijk heel gezelig.
    Meid ik zou zeggen ga ervoor voordat je later spijt krijg dat je het nooit gedaan heb !

Liefs C.

6. wannabe

wannabe Fanatiek lid

17 dec 2006
    1.493
    1
    0
    accountmanager
    Deventer
    Waarom doe je ook nog het huishouden als je fulltime werkt?
    Dat was wat me vooral opviel.
    Ben je alleenstaand?

wij laten een groot dee lvan het huishouden doen, want kinderen en fulltime banen en huishouden wordt toch we lwat lastig te combineren

7. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Wat je moet doen moet je zelf weten. Het is denk ik een gevoelskwestie.
    Bij mij slaat het gevoel nu door naar 2kids omdat ik vaak hoor in mijn omgeving dat een derde het pas echt druk maakt (gaat de oudste al naar school, partijtjes en clubs, heeft de jongste nog heel veel verzorging nodig). Maar goed, wat de 1 druk vindt, vindt de ander gezellige chaos! Haha.

Ik denk, ook al denk ik dat ik 2 kinderen wil, ik wel lang dat gevoel zal blijven houden van: goh, nooit meer zwanger, nooit meer een babytje etc. Vooral wanneer je jong kinderen krijgt zoals jij zal je dat gevoel misschien een tijdje houden. In je omgeving krijgen sommige mensen misschien pas kinderen als jij al helemaal 'klaar' bent.

Wat je gaat kiezen moet je zelf weten (je mag iig geen spijt krijgen achteraf!). Ik hoop wel dat je het gemis van een zwangerschap/koddig babytje niet verwart met een kinderwens. LAAT JE IN IEDER GEVAL NIKS AANPRATEN DOOR ANDEREN!

8. cate

cate Actief lid

25 aug 2006
    133
    0
    0
    de haan belgie
    hey evyke

Ik ben 22 en zwanger van mijn 2de (uitgereken 30 juni) maar zal waarschijnlijk vroeger komen! Maar enfin... Mijn kleine meid zal dan net 22 maand zijn dus ook vrij snel na elkaar he! En zou graag nog een 3de hebben ook maar daar zijn we voorlopig nog niet aan toe, eerst nr 2! Maar wat de anderen daar van denken, dat trek ik me zeker niet aan hoor! Doen wat je denkt dat goed is voor jezelf!

9. mercedes

mercedes Fanatiek lid

8 nov 2005
    1.608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Wij hebben zelf een zoon van 6 en zijn bezig voor een tweede. Zelf zouden we (op dit moment) niet meer voor een tweede gaan, omdat mijn man al 38 is en een tweede al op zich laat wachten (zijn al 2 jaar bezig en miskraam tussendoor), maar als je nog jong bent en de keuze hebt, zou ik er ook iets mee doen.Overleg het goed, de beslissing moeten jullie toch zelf maken, maar ik zou me niet door buitenaf laten beinvloeden.

10. joyce26

joyce26 Fanatiek lid

13 sep 2006
    1.332
    0
    0
    huismama
    op de grens van nederland/belgie
    hoihoi,
    ik ben op dit moment zwanger van mijn derde (me vent zn 5de) en hebben ook best wel veel reakties erop gehad waarom we nog een kindje erbij wilde ik ben daar heel makkenlijk in het is onze keus geweest en daar heeft verder niemand wat mee te maken me man en ik zijn zeer gelukkig dat we nog een kleintje drbij krijgen.
    me man zn andere 2 kids zien we om het weekend en vind het heerlijk zo n groot gezin dus als jullie zelf nog graag een kindje drbij willen laat je vooral niet tegenhouden door de omgeving want daar doe je het niet voor. Jullie willen nog een derde wat maakt het dan uit hoe mensen reageren probeer het langs je heen te laten gaan het is jullie keus en jullie geluk en daar gaat het om.
    groetjes

11. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    hai,

je moet idd doen wat goed voelt.
    het is toch immers jullie beslissing ;)
    Ik ben ook een thuismama met 3 kinderen.
    En ik zal niet liegen...het is razend druk...maar dat houd me wel lekker bezig overdag.
    Ik zou me anders maar gaan vervelen thuis...en nu kan dat niet, want ik heb daar simpelweg geen tijd voor hahaha :D
    Mijn oudste (dochter) is nu 5, en m'n middelste (zoon) word over 2 maanden pas 2, en me jongste zoon is 2.5 maanden :D
    Dus je ziet het....m'n 2 jongens kwamen ook vroeg achter elkaar.
    En ik ben er nog steeds hihihi.
    Alleen nu zijn we er wel klaar mee en gaat manlief zich laten helpen.
    Ik ben superrrrrr gelukkig zo met z'n vijven!
    Succes!

12. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Mijn moeder zei altijd, ik vond de overgang van 1 naar 2 veel groter dan van 2 naar 3..

13. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

10 mrt 2007
    3.609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik ben ook zwanger van de 3e ,kan je nog niet vertellen hoe druk het is.
    maar mijn twee knullen gaan al naar school dus heb mijn handen bijna de hele dag vrij.
    als jullie het willen moet je je niks van anderen aantrekken,zij hoeven ze niet groot te brengen.

14. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    als jij zo hebt en je man/vriend ook van we willen er nog een kindje bij waarom niet, het is toch jullie keus , daar heeft een ander zich niet mee te bemoeien.
    als jullie gevoel zegt van ja , waarom zou je je dan tegen laten houden door je omgeving.

15. tari

tari Fanatiek lid

23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Ik ben ook zwanger van de 3e. De oudste is 3 en de jongste is 18 mnd. (zit ook maar 18 mnd tussen en tussen de 2e en de 3e 24 mnd) Dus 3 kinderen onder de 4 jaar. Ach zijn we straks ook sneller uit de kleine kinderen.

Wat kan jouw het schelen wat je omgeving er van denkt, het is jouw keuze en die van je man, en ze hebben dat maar te respecteren.
    Oh ik krijg ook vaak commentaar, oh je wil vast zeker een meisje. Nee ik wil gewoon nog een kindje en mss wel nog een.

Gewoon laconiek op reageren, zijn ze meteen stil.
    Ik zeg altijd, tja ik rijd niet voor niets een MPV (7 pers. auto) die zal toch vol moeten, anders is het zonde van het geld. Nou ze zijn meteen stil.

En druk. ach wel nee, 1 kind is ook druk. Het is gewoon vreselijk gezellig, chaotisch maar gezellig.
    1 kind mag tegenwoordig wel, maar meer dan 2 kinderen, nou nee dat kan niet hoor. Ja daaaaag..... bepaal ik zelf wel.

Succes met je beslissing hoor.

Groetjes Tari.

16. Platliggertje

Platliggertje Fanatiek lid

11 dec 2006
    1.683
    0
    0
    huismama
    Vilvoorde
    ik ben alleenstaande, heb een zoon van bijna 7 (met ADHD) en een zoon van 5 (met héle lichte vorm van autisme) en nummer 3 is er bijna.
    Het verschil van 1 naar 2 is veel groter dan het verschil van 2 naar 3, is mij altijd al gezegd.
    Ik heb ook veel commentaar gekregen omdat ik als alleenstaande nog een derde kind verwelkom en het niet gewoon liet weghalen, want met de problemen die ik tijdens de zwangeschappen heb gehad en nu weer heb, en dan nog 2 kidneren erbij, alleen komen te staan enz enz

Ik heb mijn hart gevolgd en heb er nog geen seconde spijt van! Kan ik er wat aan doen dat de vader de benen heeft genomen? Moet ik daarvoor dit kind zijn leven beeindigen nog voor het is begonnen? Neen en neen ;)

Ik ga ervoor, en mij is altijd al gezegd "als je graag nog een kind wil, ga er dan voor, anders blijf je de rest van je leven dat akelige gevoel over je hebben 'waarom heb ik het niet gedaan?' en das ni prettig"

17. amber1978

amber1978 VIP lid

7 mei 2007
    5.956
    0
    0
    docente Biologie
    Somewhere
    wij krijgen in december ons derde kindje. Mijn oudtse twee zijn dan al naar school. Ik was ook bang voor negatieve reacties maar dat valt tot nu toe reuze mee

succes

18. jikke

jikke Actief lid

7 dec 2006
    427
    0
    0
    friesland
    hoi,
    tussen mijn oudste 2 zit 13 maanden. de 3e kwam 2 jaar daarna.
    ik vond de overgang van 2 naar 3 groter dan van 1 naar 2. waarom? De 2e sloot mooi aan bij de 1e qua voedingen verschonen, slaapjes, enz. De 3e kwam toen de 1e 2 naar de peuterspeelzaal gingen en veel minder ritme en regelmaat nodig hadden, dus met de 3e begon ik "weer" van voren af aan. Ook ik kreeg commentaar van de omgeving, maar heb me er nix van aan getrokken, Het was/is mijn leven, mijn gezin. Zij gaan weer naar huis en ik blijf in die "mooie" situatie, heb er nooit spijt van gehad.
    Ik ben nu zwanger van de 4e en krijg weer commentaar (ook al weet iedereen dat deze niet gepland is). Ik ben er blij mee, en als ze zeggen dat ik weer van voren af aan begin, zeg ik ze dat de andere nu naar school gaan en ik voor deze meer tijd heb dan dat ik voor de andere heb gehad, wat ook zo is. Ik kijk er erg naar uit, ben er ontzettend blij mee, en vraag me soms echt af waar mensen het lef vandaan halen om zich ongevraagd te bemoeien met het leven van mij en mijn man, en advies geven terwijl ik daar niet eens om vraag, ik kan me daar echt kwaad om maken. Als het ze niet aanstaat draaien ze hun hoofd maar om, HET IS MIJN LEVEN.

Zo dat is eruit. Meid doe wat je eigen gevoel en verstand zegt en niet wat anderen er van vinden. Het is jou leven, jij zal er mee moeten leven

Succes met je keuzes. Jikke

19. evyke01

evyke01 Nieuw lid

11 mei 2007
    4
    0
    0
    oostende
    :D :D :D bedankt allemaal voor jullie raad ,het heeft me moed ,echt bedankt daarvoor xxxxxxxxx :D :D

Deel Deze Pagina