Herkent iemand dit? Ik ben momenteel 27 weken zwanger en naast het normale schoppen van mijn kindje, en alle daarbij behorende bewegingen die ik inmiddels wel redelijk kan plaatsen, voel ik af en toe ook ineens een ritmisch tikken tegen de binnenkant van mijn buik. Het is geen voet of hand, dat weet ik zeker, daarvoor is het gevoel veel te licht. Het voelt eerder als een hartslag, maar daarvoor 'klopt' het veel te langzaam (en te kort, want na een minuut of 5 houdt het meestal weer op). Ik kan het echt niet plaatsen en vraag me af wat ik nu precies voel! Bovendien maak ik me (een beetje) zorgen, omdat ik ergens eens hebt gelezen dat ritmische tikken in de buik kunnen wijzen op stuipen of epilepsie bij het kind. Ik kan dat nu weliswaar nergens meer vinden, maar ik krijg het ook niet meer uit m'n hoofd... Misschien dat iemand weet wat ik bedoel?
Ja hier af en toe ook! Schrok er de eerste paar keren ook van, dacht dat de baby op zijn minst aan het stuiptrekken was...
Klinkt als de hik. Gaat nog veel vaker gebeuren. Bij die van mij kon ik het voelen aan de buitenkant als hij de hik had.
bij de andere 2 heel vaak de hik gevoeld. bij deze pas sinds 2 weken af en toen dus je hoeft t niet altijd te voelen maar t klinkt idd als de hik
Dacht het ook meteen! De hik. Mocht je nog ooit een ctg krijgen (hoop natuurlijk van niet), maar dan kan je dat ook mooi registreren.
Al veel gezegd, maar inderdaad de hik!! Milan had het zo'n 3 keer per dag in m'n buik...ik vond het supergrappig altijd!
Wat een opluchting! Ik ging me alweer vanalles in m'n hoofd halen... Maar als die lichtere tikjes dan de hik zijn, wat gebeurt er dan eigenlijk als mijn hele buik 'blobt'? Dat gebeurt namelijk ook wel eens, in een regelmatig ritme. Voelt als een soort van mega-stuiptrekkingen ofzo, ik schrik er ook vaak wakker van 's nachts...
kan ook de hik zijn maar dan dat de kleine anders ligt, je kan ook gewoon een ritmisch kindje hebben en die op een ritme slaat op schopt.. Bewegen van de buik is 99 van de 100 keer JUIST goed. hoe dan ook. ook heel snel achterelkaar of bewegingen die je niet thuis kan brengen. Die kleine kan nog alle kanten op in de buik en je weet dus ook niet hoe ze liggen precies.. Niet te druk om maken, beweging = goed.
Dank je. Ik heb me de afgelopen week echt een beetje te veel zorgen gemaakt, merk ik. Misschien gaat ze daar juist wel harder van schoppen .