Locale, ritmische tikken in buik...

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nuk, 20 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Herkent iemand dit?
    Ik ben momenteel 27 weken zwanger en naast het normale schoppen van mijn kindje, en alle daarbij behorende bewegingen die ik inmiddels wel redelijk kan plaatsen, voel ik af en toe ook ineens een ritmisch tikken tegen de binnenkant van mijn buik. Het is geen voet of hand, dat weet ik zeker, daarvoor is het gevoel veel te licht.
    Het voelt eerder als een hartslag, maar daarvoor 'klopt' het veel te langzaam (en te kort, want na een minuut of 5 houdt het meestal weer op).

Ik kan het echt niet plaatsen en vraag me af wat ik nu precies voel!
    Bovendien maak ik me (een beetje) zorgen, omdat ik ergens eens hebt gelezen dat ritmische tikken in de buik kunnen wijzen op stuipen of epilepsie bij het kind. Ik kan dat nu weliswaar nergens meer vinden, maar ik krijg het ook niet meer uit m'n hoofd... :(
    Misschien dat iemand weet wat ik bedoel?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Da's nou de hik meid. :)

3. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    jep gewoon de hik :)
    geen zorgen maken, die van mij heeft heel vaak de hik. is gewoon een gulzigaard;)

4. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    hik,..... hik,..... hik,..... hik,.....hik,...... hik,........... hik,...........hik,!

5. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Inderdaad! De hik! :D

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ow hier was dat ook heel vaak (ik schrok er in begin ook van) maar inderdaad de hik!

7. patje20

patje20 Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.871
    13
    38
    Vrouw
    Ergens in de polder
    Ja dat is ook wat ik dacht... gewoon de hik, voelt in het begin raar maar daarna is het best grappig

8. anja89

anja89 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    3.101
    0
    0
    Noord Holland
    Ja hier af en toe ook!
    Schrok er de eerste paar keren ook van, dacht dat de baby op zijn minst aan het stuiptrekken was... :)

9. siepie

siepie Fanatiek lid

28 apr 2010
    3.424
    3
    38
    Hier nog niet gevoeld maar zou me er ook druk om maken, wel fijn om te weten wat het dan is!

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    echt de hik! Wen er maar aan, je zal het nog heeeeeel vaak voelen!

11. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    ja de hik hahahaha, vind het altijd erg grappig :)

liefs Es

12. Ike1983

Ike1983 Bekend lid

21 okt 2009
    853
    32
    28
    Klinkt als de hik.
    Gaat nog veel vaker gebeuren. Bij die van mij kon ik het voelen aan de buitenkant als hij de hik had.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    bij de andere 2 heel vaak de hik gevoeld. bij deze pas sinds 2 weken af en toen ;) dus je hoeft t niet altijd te voelen:D

maar t klinkt idd als de hik

14. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Dacht het ook meteen! De hik. Mocht je nog ooit een ctg krijgen (hoop natuurlijk van niet), maar dan kan je dat ook mooi registreren.

15. Chicken1975

Chicken1975 VIP lid

26 feb 2009
    6.291
    0
    0
    Eigenaar administratie-/belastingadvieskantoor
    Omgeving Rotjeknor
    Al veel gezegd, maar inderdaad de hik!! Milan had het zo'n 3 keer per dag in m'n buik...ik vond het supergrappig altijd!

16. mimi83

mimi83 Niet meer actief

de hikker de hik.. inderdaad.word nog sterker.. straks schud je hele buik ervan..

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    HIj heeft hier nu weer de hik, kan het ook aan de buitenkant voelen zo grappig.

18. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Wat een opluchting! Ik ging me alweer vanalles in m'n hoofd halen...
    Maar als die lichtere tikjes dan de hik zijn, wat gebeurt er dan eigenlijk als mijn hele buik 'blobt'? Dat gebeurt namelijk ook wel eens, in een regelmatig ritme. Voelt als een soort van mega-stuiptrekkingen ofzo, ik schrik er ook vaak wakker van 's nachts...:(

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

kan ook de hik zijn maar dan dat de kleine anders ligt, je kan ook gewoon een ritmisch kindje hebben en die op een ritme slaat op schopt..

Bewegen van de buik is 99 van de 100 keer JUIST goed. hoe dan ook. ook heel snel achterelkaar of bewegingen die je niet thuis kan brengen. Die kleine kan nog alle kanten op in de buik en je weet dus ook niet hoe ze liggen precies..
    Niet te druk om maken, beweging = goed.

20. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0

Dank je. Ik heb me de afgelopen week echt een beetje te veel zorgen gemaakt, merk ik. Misschien gaat ze daar juist wel harder van schoppen ;) .

Deel Deze Pagina