Door angst niet kunnen genieten

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door shampoo, 15 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Vrijdag ben ik 15 weken zwanger. Ik heb 2 mooie echo's gehad. De laatste bij 11,5 weken. Vorige week woensdag heb ik bij 12,5 weken het hartje nog horen kloppen bij de verloskundige. Ik ben intens gelukkig, maar ik kan er niet van genieten. Ik ben zo ongelofelijk bang dat nu het hartje niet meer klopt. Ik slaap er slecht van en 's avonds komt er zomaar een huilbui (ook de hormonen natuurlijk...) Mijn man wordt een beetje boos om mijn angstgevoelens. Hij vind dat ik moet genieten en dat zorgen maken niet goed is voor ons kleintje. Maar het lukt me te weinig.

Ook zo stom:
    Zaterdag een angel sound (doptone) gekocht om mezelf gerust te kunnen stellen, hoopte ik. Maarja, ik hoorde alleen mijn eigen hart kloppen geloof ik. Ik heb gelezen dat dit vaker voorkomt, maarja daar komen de zorgen weer. Opnieuw luisteren durf ik even niet meer want mijn man heeft uit nijd dat ding weggezet.

Ik heb soms een zeurend gevoel links bij mijn schaambeen en in mijn linkerlies.
    Ook hier zit ik me weer zorgen om te maken...

Ik baal vreselijk van mezelf en zou zo graag vertrouwen in mijn lichaam en ons kindje willen hebben! Hoe kan ik hier voor gaan zorgen?

Groetjes shampoo

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi shampoo,

DIt onzekere gevoel is heel vervelend voor je! Ik kan het helaas niet 1,2,3 voor je weghalen. maar zodra je de kleine gaat voelen bewegen gaat dit je meer zekerheid geven!
    Ik vind het heel goed van je partner dat hij de angelsound weg heeft gelegd. Het is heel lastig om het hartje te vinden en als je het dan niet vind dan maakt je dat nog onzekerder! Maar je mag altijd je verloskundige bellen, er is niemand die zegt dat je niet even het hartje mag komen luisteren zodat je wat meer zekerheid hebt.
    De pijn die je voelt zijn afkomstig van je banden en is een teken dat de baarmoeder groeit.

Imke

Deel Deze Pagina