Voel me net een marmotje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sylvia29, 2 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Of een weerwolf, of een ander harig beest...
    Er is mij verteld dat er kans is op meer beharing tijdens de zwangerschap, weer iets met die hormoontjes, maar kom op!

De haartjes op mijn benen groeien op zijn minst twee keer zo hard, en dan hebben we nog alle andere normale haarplekken.
    Ik blijf serieus ontharen en word er gek van, even spontaan naar het zwembad kan ik wel vergeten.

En dan nog de haartjes die opeens beginnen te groeien op mijn buik?
    En eh die op mijn gezicht???

Zwanger zijn is typisch vrouwelijk, maar met al die haargroei begin ik mij zo zoetjes aan een vent te voelen.

Nog meer mensen die zoveel last van die stomme haargroei hebben?

2. Lizzthrasher22

Lizzthrasher22 Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.474
    2
    38
    Nouja, ik scheer mijn benen nooit omdat mij dat gewoon niet boeit, maar tussen m'n borsten heb ik wel meer haartjes en hele lange vooral, maar ik vertik het om dat te scheren want dan wordt het alleen maar erger...
    Ga je zo vaak ongepland naar het zwembad dan? Want het wordt winter en dan zou ik me over m'n beharing niet zo'n zorgen maken :p

3. flowersoflove

flowersoflove Bekend lid

15 nov 2013
    811
    0
    16
    Kinderopvang
    Lotgenoot! Ik lijk bijna een vent met dat haar op mijn buik, vreselijk. Maar ze zeggen dat het na de zwangerschap weer verdwijnt.. Zullen we nog wel eens zien.

4. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Mijn okselhaar groeit wat sneller ja, dus dat moet nu opeens om de dag gebeuren. Maar daar heb ik eerlijk gezegd niet eens zin in :p

Mijn benen scheer ik niet meer hoor. Kom er echt niet bij! Ik ben nu lekker zwanger ;)

Wij zijn ook maar mensen, en op mensen groeit nou eenmaal haar. Raar dat er ooit is besloten dat vrouwen alles maar moeten scheren ...

5. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik voel me ook niet charmant met teveel beharing, maar ik laat altijd alles harsen, dus ik moet wel door zo'n fase heen dat t net ff te lang is. Anders kan de hars-mevrouw de haartjes niet uittrekken... Voordeel is wel dat ik door het harsen minder haargroei heb en vooral ook minder stug.

6. nlovesn

nlovesn Actief lid

10 okt 2011
    437
    0
    16
    Dat op de buik herken ik zeker! Dat had ik bij mijn 2e zwangerschap (zoontje) ook en nu weer een zoontje en ook weer meer haartjes op mijn buik. Voel me ook net bokito! Haal het er niet af want dan komt het meer en donkerder terug!

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Daar heb ik eigenlijk geen last van maar goed, ik heb ook sinds mijn zwangerschap haaruitval wat ik nooit gehad heb :$

Mijn benen scheer ik momenteel ook niet meer, dat krijg ik echt niet klaar met die dikke buik :(
    De rest scheer ik altijd om de dag en nu dus ook gewoon standaard, vindt dat toch fijn voelen om alles netjes bij te houden.

8. Veertje1986

Veertje1986 Bekend lid

26 jul 2014
    550
    38
    28
    NULL
    NULL
    Wat herkenbaar! Ik heb ook veel last van ongewenste haargroei en het blijft ook maar groeien. Mijn bikinilijn scheer ik inmiddels niet meer omdat mijn buik dan vreselijk in de weg zit. Ik moet het dan echt op de tast doen, wat ik een beetje eng vind. Verder probeer ik het nog wel bij te houden. Al lukt het ook bijna niet meer om mijn benen te doen. Nog even en dan moet ik mijn man maar lief aankijken. Ik hou niet van lange haren overal. Het groeit tegenwoordig zelfs op mijn buik en tussen mijn borsten, het moet niet veel gekker worden.

9. godblessed

godblessed Bekend lid

11 mei 2014
    741
    0
    0
    studeren
    Gelderland
    Op mijn buik,tussen mijn borsten,bakkebaarden wel dons haartjes maar opeens zijn ze zwart,mijn benen en poes scheer ik eens in de week en dan is het alweer een oerwoud mijn vriend helpt wel mee hihi zie niet alles meer.Maar bij mijn oudste had ik dit ook en het verdween na de geboorte gek genoeg het is denk iknuitgevallen ofzo heb er niet opgelet tot opeens zag Hey het is weg

10. liefde1978

liefde1978 Fanatiek lid

4 feb 2009
    1.493
    0
    0
    noord-holland
    Toevallig zei ik gisteren nog... Die haartjes op m'n buik bah! Maar ik herinner me dat ik dat ook bij mijn dochter had en dat het na de zwangerschap zo weer weg was. Dus ja ik herken het en gelukkig is het echt tijdelijk;)

11. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Hier ook al last van, ik merk dat ze zwart beginnen te worden en langer. Daarnaast op sommige plekken ook echt veel meer:(;) hopen dat het als ik bevallen ben weg gaat!!

12. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Hier ook haartjes op m'n buik ja! Maar ik ga het niet scheren, dan blijft het namelijk terugkomen.. Heb vaker gehoord dat het na de bevalling weer weggaat; daar gaan we dan maar vanuit! :D

13. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Hier ook... Gezicht, borsten en buik... Helaas na 1e zwangerschap nooit meer weg gegaan. Voel me af toe echt vies :(((

14. samaa

samaa Niet meer actief

gelukkig ben ik blond en zijn het hele dunne haartjes... op mijn buik allemaal haartjes, en mijn 'bikinilijn' is zo ongeveer buiten mn liezen gekomen :(
    als het goed is gaat het na de zwangerschap weer weg... zeggen ze ;)

15. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ik ben ook blond...maar nu heb ik soms opeens een donker haartje? IEUWHHHH :D

Ik heb een 4 jarige dochter, dus ja spontaan even zwemmen is best leuk toch?

Het is dus echt meer en langer en sneller zeg maar, ik zie vrouwen hier zeggen ik scheer me lekker niet, maar ehm ja...dan ga ik er maar even vanuit dat het niet zo'n oerwoud is.
    Plus dat ik het niet erg fijn vind om met mijn vent in bed te liggen en mijn marmottenpootjes tegen hem aan te wrijven....
    Het voelt in ieder geval niet echt sexy (en ja ik hoop toch wel op een seksleven zeg maar :D)

Aangezien ik opeens zwarte haartjes had heb ik dus wel de pincet gepakt en ze eruit getrokken, laten we eerlijk zijn, als ik met iemand in gesprek ben terwijl ik weet dat er opeens een donkere haar op mijn kin zit heb ik constant het gevoel alsof ze naar mijn haar staren.

Het maakt me wel erg bewust.
    Nadeel is ook wel dat ik het heel erg snel warm heb, dus dan trek je je vest of trui uit, en zit je in je mouwloze shirt...moet je er opeens aan denken dat ook okselhaar gigantisch snel groeit. Vooral armen naar beneden houden dus :D

Het is prettig om te lezen dat er meer vrouwen zijn, maar er mee leven zoals sommige wel kunnen lukt nog niet helemaal haha.

16. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    ik had het ook! En heb er nu geen last meer van! Die haartjes op mijn buik stonden overeind! Ik denk dat ze er anders ook zitten maar niet opvallen?? Kan me niet voorstellen dat ze na de zwangerschap uit vallen! Hihi
    maar er is hoop dames,,na de bevalling is het weer weg :)

17. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Hoop dat die harige benen ook weg zijn na de bevalling :D

18. anjak

anjak Actief lid

13 mrt 2014
    219
    0
    0
    Freelance Fotograaf/Grafisch vormgever bij eigen s
    Groningen
    Moet zeggen dat mn beenhaar juist minder hard groeit.
    Wel heb ik gedurende de zwangerschap nu al zo'n 5 lange haren op mn tepelhof geplukt :p
    Zwangerschapshormoon doet me al niet veel goed aan mn uiterlijk, borsthaar werd me toch echt te veel 😂 hahaha

Deel Deze Pagina