voel me net een olifant..

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door chanisse, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chanisse

chanisse Lid

12 mrt 2006
    98
    3
    8
    labmedewerkster
    huissen
    hallo allemaal..

wie voelt zich net zoals mij ook dik vet en lelijk..
    ik ben nu 23 weken zwanger en al 10 kilo zwaarder..ik was altijd met de lijn bezig en lette altijd op mijn gewicht.
    ik heb er nu al genoeg van..
    en ik ben net pas over de helft..hebben jullie dat ook dat jullie billen dikker worden en meer cellulitus krijgen?
    word dat na de zwangerschap weer minder..die cellulitus of in ieder geval minder zichtbaar?
    en die zwangerschapskleding vind ik ook een ramp,ik ben blij als mijn kindje geboren is en dat deze lelijke periode achter de rug is!

moest t even kwijt

liefs een zeurpietje

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Tja, aankomen hoort er nu eenmaal bij... 'T is niet anders ;)
    Veel van de kilo's raak je zeker naar de zwangershap weer kwijt.
    Ik krijg het idee dat je niet van de zwangerschap kunt genieten? Je zegt dat je het een lelijke periode vindt...
    Vindt het een beetje jammer, want ik vind het juist een hele mooi periode :D
    Maak je niet ogerust meid! Die extra kilootjes raak je echt wel weer kwijt!

Liefs!

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Haha herkenbaar, ik voel me ook al een behoorlijke olifant :)
    En dan te bedenken dat er nog heel wat weken voor me liggen waarin ik alleen maar meer ga groeien!
    Maar ik probeer me daar niet al te druk om te maken, heb het er graag voor over.

En na de bevalling lekker SonjaBakkeren ;)

4. Rabia

Rabia Bekend lid

19 apr 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Ja zo zie ik het ook hoor, ik ben nog maar 4,5 kilo aangekomen tot nu toe, maar helaas hoort ook dat er bij sommigen bij. Sommige vrouwen komen juist niet of heel weinig aan. Maar je kan je ook bedenken dat je er iets supermoois voor terug en niet iedereen kan dat zeggen...........
    Je raakt zoiezo veel kwijt na de bevalling en de rest moet je er gewoon af sporten en dieten. Veel wandelen met de kinderwagen.

Ik heb alleen een dikke buik maar ik voel me vaak een hobbezak. Nu al...en ik moet nog even.

5. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ze zeggen ook niet voor nik gemiddeld kom je 12 kilo aan de een meer en de ander minder ligt ook aan je bouw ik ben tot nu toe 9.7 kilo aangekomen maar moet ook nog 10 weken. en dat mijn billen, heupen en bovenbenen dikker worden weet ik ook dat het er bij hoord want moeder natuur zorgt er voor dat mama in spe extra vet opslaat om straks genoeg te hebben om je kindje te kunnen voeden.

6. Panda

Panda Fanatiek lid

6 feb 2006
    2.248
    0
    0
    Meis, je bent niet dik, vet en lelijk, je bent zwanger! :D

Je kunt echt beter proberen je er niet te druk om te maken. Zolang je gezond eet kun je er namelijk heel weinig aan doen. Tien kilo in 23 weken is helemaal niet dramatisch ;) het kan best zijn dat je vanaf nu veel minder aankomt (had ik ook, ik ben nu al heel lang op hetzelfde gewicht terwijl het er in het begin aanvloog).

Dikkere billen? Tuurlijk en bovenbenen ook, maar daar kijk ik gewoon niet naar. En ik heb ook ineens voor het eerst van mijn leven putjes, jammer dan. Ik denk dat het wel weer wat wegtrekt straks. Gewoon lekker veel wandelen met de kleine.

7. vonkje27

vonkje27 Actief lid

13 aug 2006
    269
    0
    0
    huismoeder
    hoogezand
    hoi allemaal,
    tja aankomen hoort er nu eenmaal bij.
    ik ben nu al 9 kilo aangekomen en moet nog een heel eind.
    ze zeggen dat ik straks wel een groeistop krijg.
    zou wel mooi zijn,want heb al een flinke buik,kont en gezicht.
    maar ja,tis allemaal voor een goed doel en na de zwangerschap ga ik gewoon weer verder met fitness,is het er zo weer af.
    en met borstvoeding vliegen de kilo`s er ook af,dus dat scheelt.
    groetjes miranda

8. Knuf

Knuf Actief lid

28 aug 2006
    304
    0
    0
    Als ik in de spiegel kijk en ik zie dat het grootste gedeelte van de acht kilo die ik aangekomen ben voor op mijn buik zit en lekker ligt te schoppen, dan ben ik blij. Ik zie een mooie ronde buik die ik met de juiste zwangerschapskleding mooi kan accentueren of juist wat verbergen, net in wat voor bui ik op dat moment ben.

Paardrijden ben ik net mee gestopt. Mountainbiken ben ik ook mee gestopt. Slapen gaat lastig en onrustig en toch... ik geniet volop!

Probeer het eens van de positieve kant te zien en bedenk wat je op dit moment mooi vindt aan je lijf en aan je zwangerschap.
    Die negatieve punten trekken wel weer weg. Als straks het kindje er is, raak je die kilo's wel weer kwijt en misschien verlang je zelfs nog wel weer wat terug naar de tijd dat je kindje nog in je buik zat en jij contact had met de kleine zonder dat andere mensen daar wat van mee kregen...

9. Binaatjuh

Binaatjuh Lid

29 sep 2006
    15
    0
    0
    Den haag
    Tja het hoort erbij he?

ben nu ook over de 21 weken zwanger, en voel me ook net een varkentje zo af en toe.. maar ja het hoort er bij, ben 9 kg aangekomen in totaal,en hoop er niet al te veel bij komt haha,

Gewoon genieten ondanks deze dingetjes, :)

10. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Nou Chanisse ik begrijp je helemaal hoor...ik ben ook wat voller geworden en die zwangerschapskleding vind ik helemaal NIKS...vooral omdat ik gewend was om strakke kleren te dragen en zo'n zwangerschapsbroek maakt je echt een hobbezak...maar ja ik kan je wel zeggen dat het je op een gegeven moment niet meer boeit...vooral toen mijn buik echt groter werd toen kocht ik leuke truitjes waar je mijn buik goed in kon zien...zo was ik druk met shoppen en voelde ik me toch heel mooi...ach ja ik heb nu makkelijk praten omdat ik nog ruim 2 weken moet maar ik wens je dus nog veel succes en zodra je eenmaal bent bevallen en helemaal opgeknapt dan kan je lekker gaan sporten...komt alles helemaal weer goed toch...Groetjes Denise

11. liefje

liefje Actief lid

12 okt 2005
    404
    0
    0
    verpleegkundige
    willebroek
    De laatste maanden komen de meeste kilo's er bij volgens mijn gyn, ikzelf was deze week bij mijn bezoek aan de gyn 1 kilo afgevallen, maar ik ben al geen mager van mezelf dus zit me er niet zo mee in. Ze zullen nog wel komen zei de dokter hahaha

12. caroline27

caroline27 Actief lid

3 jan 2006
    365
    0
    0
    Hier ook een olifant :oops: . Ik voel me ook enorm , ben tot 3 wk geleden (wegen bij de vk) 3.5 kg aaangekomen . Op zich niet veel maar mijn buik is wel gegroeid en als ik nog een gewone spijkerbroek aanheb dan zeggen mensen oh ben je aangekomen en als ik een zwangersschaps olifantenbroek aan heb dan zeggen ze oh ben je zwanger. Ik ben ook al een paar keer weggeweest voor zwangerschapskleding maar de dingen die ik leuk vind zijn vaak uitverkocht in maat 36. Die buikbanden vind ik op zich wel leuk maar ook die zijn vaak veels te groot en lubberen bij mijn bovenbuik. Dus ik heb vaak van die lange shirtjes aan met van die teksten , die vind ik wel kei leuk. Ze mogen de zwangerschapskleding wel wat hipper en strakker maken , want vaak zijn het allemaal van die soep jurken en tuniekjes hahaha. Ach het is voor een heel mooi wondertje en ik geniet er heel erg van zeker nu ik de kleine lekker voel schoppen en bewegen en straks dan komt het wel weer goed met mijn figuur daar zorg ik wel voor ! Succes meiden en maak je er maar niet zo druk over!

liefs caroline

13. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    die buikbanden blijven ook nog wel even lubberen want je baarmoeder zit nog maar op ongeveer navelhoogte en over een paar weken bij je ribber dus dan lubberen ze niet meer, je kan ze ook dubbel slaan dan zitten ze maar tot half je buik, ik draag ook nog gewonen shirts dus geen speciale zwangerschaps shirts, bij prenatal en miss etam verkopen ze ook van die jazz-pants broeken ne die zitten ook erg lekker.

14. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    De eerste 15 weken van mijn zwangerschap was ik maar 2 kilo aangekomen, maar tussen de 15e en de 20e week kwam ik ineens 5 kilo aan (waarvan wel een paar vakantiekilootjes, denk ik, want we hebben in de vakantie lekker gegeten en bijzonder weinig gedaan). Dus ik ben in totaal nu 7 kilo aangekomen, en ik ben net over de helft.

Maar ik heb me voorgenomen om nu na de vakantie weer braaf 1 keer per week te gaan fitnessen en ben nu ook begonnen met zwangerschapsyoga. Hopelijk houd ik daarmee het aantal extra kilo's een beetje binnen de perken. Ik houd er in ieder geval rekening mee dat er minimaal nog 3 à 4 kilo voor het kindje bijkomt (weegt volgens de echo van deze week 365 gr) en ook het vruchtwater zal nog wel wat toenemen. Dus ik denk dat 5 à 6 kilo minimaal erbij helemaal niet raar is.

En ook al vind ik het best moeilijk om zoveel aan te komen, ik houd mezelf maar voor dat ik beter iets te veel kan aankomen dan iets te weinige. Want dat zou weer kunnen betekenen dat mijn kindje een groeiachterstand heeft.

Groetjes, Wendy

15. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Maar zo'n geboorte gaat je ook niet in je koude kleren zitten hoor.
    Ik ben sinds mijn geboorte al minstens 70 kilo aangekomen. :whistle:

16. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    De laatste 6 weken gaat het nog sneller wat aankomen betreft...
    ik had het zelf niet eens door, maar kreeg het van anderen te horen dat het wel erg snel ging..
    Ja gestopt met werken en minder bewegen (wil niet zo goed meer met zo'n buik)
    Nu 2 weken na de bevalling, ben ik alle kilo's alweer kwijt, zonder er veel voor gedaan te hebben.

Groetjes Kalush

17. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    de laatste maanden/weken gaat het harder met aankomen want je kleintje komt dan ook 300 gram per week aan, en moeders moeten een beetje reserve vet opbouwen voor borstvoeding dat heeft moeder natuur zo bepaald, en als je bevallen bent is er al heel wat kilo's weg gevallen, ga in ieder geval niet lijnen! dat is gevaarlijk voor je kleintje! het hoort er gewoon bij dat je rond de 12 kilo aankomt.

18. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Aankomen hoort er nu eenmaal bij met de zwangerschap.
    Ik lette voorheen ook altijd op wat ik at enz maar ik vind dat je er met de zwangerschap niet mee bezig moet zijn en gewoon moet genieten ook al komen er tig kilo's bij.
    Iedereen weet voor dat je zwanger wil worden dat je bijkomt... kvind dat je er dat gewoon voor over moet hebben tis nu eenmaal niet anders.

19. nicole26

nicole26 Niet meer actief

Ben blij dat ik niet de enige ben die zich zo voelt..... zo'n zwangerschap is inderdaad niet echt goed voor je zelfvertrouwen vind ik ...
    Begrijp me niet verkeerd ik weet dat het erbij hoort maar om nou te zeggen dat ik me mooi en stralend voel gaat erg ver ! :oops: :oops:

Deel Deze Pagina